هشدار درباره تب کریمه کنگو در ایام محرم

تب کریمه

مدیرکل دامپزشکی استان تهران گفت: به هیئت های مذهبی تاکید می شود که بدون رعایت معاینات و نظارت های بهداشتی از ذبح دام زنده در برابر دسته های مذهبی خودداری نمایند.

علی اصغر برائی نژاد : مردم باید تمامی هشدار ها و نکاتی که به بیماری تب کریمه کنگو می باشد را جدی بگیرند و برای تهیه دام های خود به مراکز مجاز و تحت نظارت های بهداشتی مراجعه کنند . همچنین تاکید کرد مردم نباید به هیچ عنوان از دوره گردها دام های خود را تهیه نمایند با اینکه دستگاههای مسئول در این رابطه برخوردهای لازم را انجام میدهند. 

مدیر کل دامپزشکی استان تهران با وجود اینکه از مردم خواست نکات بهداشتی را برای سلامتی خود جدی بگیرند بیان کرد:با توجه به اینکه در ایام محرم درخواست برای ذبح دام زیاد است ، بر روی توصیه ها و نظارت های زیاد تاکید می شود.

همچنین با اشاره به رسم ذبح دام زنده در برابر هیئت های مذهبی افزود: ذبح دام در محیط های عمومی با توجه بیماری های موجود و قابل انتقال به انسان ها بسیار خطرآفرین می باشد.  

برائی نژاد گفت : ما به هیئت های مذهبی تاکید می کنیم که از ذبح دام زنده  در برابر دسته های مذهبی بدون نظارت های بهداشتی و معاینات خودداری کنند.
برائی نژاد با بیان اینکه برای حفظ سلامت مردم و امنیت غذایی آنها با ناقضان ذبح بهداشتی برخورد می شود گفت : هر گونه عرضه و فروش دام بدون رعایت چهارچوب های بهداشتی غیرمجاز می باشد و به مردم توصیه کرد برای تهیه گوشت به کشتارگاه ها و واحدهای مجاز مراجعه نمایند . آیا با وجود مخاطرات بهداشتی موجود هنوز برای ذبح دام زنده در خیابان ها و جلوی صف عزاداری ها الزامی وجود دارد؟
همچنین تاکید کرد که حفظ سلامت مردم در مرحله اول ضروری است و عنوان کرد کشتار دام خارج از ضوابط بهداشتی دامپزشکی ، ممنوع می باشد.

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  دلیل کم کاری غده تیروئید چیست؟ آنچه باید در مورد کم کاری تیروئید بدانید !

نظرات در مورد : هشدار درباره تب کریمه کنگو در ایام محرم

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *