هر آنچه باید درباره گوشی Nova 7i هوآوی بدانید

هوآوی

تلفن هوشمند  هواوی nova 7i را باید جدیدترین عضو از خانواده nova به حساب آورد، که با مشخصات سخت افزاری میان رده سطح بالا و دوربین عقب چهارگانه، بهترین گزینه برای افرادی است که نمی‌توانند به خرید گوشی هوشمند پرچمدار بپردازند.

بنابراین اگر از جمله افرادی هستید که می‌خواهید پرچمدار ارزان قیمت خریداری کنید، بهتر است این مطلب را دنبال کرده تا آشنایی بیشتری باید Nova 7i پیدا کنید. هوآوی تلفن هوشمند nova 7i را در چین با نام Nova SE و در اروپا با نام پی 40 لایت عرضه کرده است. بنابراین نباید متعجب شوید که این گوشی هوشمند با اسامی مختلف در بازارهای گوناگون به فروش می‌رسد.

طراحی و ساخت

هوآوی

گوشی هواوی nova 7i به دیگر میان رده‌های هوآوی بسیار شبیه است. یکی از ویژگی اصلی ظاهری آن وزن ایده آل بوده که نسبت به دیگر رقبا آن را مناسب می‌سازد. این اسمارتفون در سمت چپ دارای اسلات سیم کارت است و می‌توان در یک زمان دو سیم کارت به کار گرفت. متاسفانه خبری از پشتیبانی اسلات کارت میکرو اس دی نیست و باید به همان حافظه داخلی اکتفا کرد.

در سمت سمت کلید پاور با حسگر اثرانگشت یکپارچه شده و کلید تنظیم صدا هم موجود است. هوآوی در nova 7i حسگر اثرانگشت را به جای زیر نمایشگر در کلید پاور جاسازی کرده و معتقد بوده که این جایگاه برای حسگر اثرانگشت بهتر است.

در بخش پایین شاهد پورت USB-C و جک 3.5 میلیمتری هدفون هستیم. هوآوی تصمیم گرفت تا همچنان جک 3.5 میلیتری را به کار گرفته و با حذف آن موجب باریک‌تر شدن گوشی هوشمند مورد اشاره نشود. برخی شرکت‌ها این جک را حذف کردند اما هوآوی همچنان موافق جک 3.5 میلیمتری هدفون است.

بخش عقب طراحی مینیمالیستی داشته که عمده گوشی‌های میان رده چنین سبک طراحی را دنبال می‌کنند. همچنین شاهد متریالی از جنس گلس براق هستیم و زیبایی nova 7i  را دوچندان ساخته است. در بخش عقب یک ماژول مربعی دوربین چهارگانه تعبیه شده که با عدم ضخامت بالا، شیبی هنگام قرار گرفتن اسمارتفون روی یک سطح به وجود نیاورده و آزاردهنده نیست. به طور کلی یکی از دلایل اصلی جذابیت ظاهری نوا7آی سادگی آن باشد که نظر هر فردی را به خود جلب می‌کند.

صفحه نمایش

از آنجایی که این تلفن هوشمند هوآوی گزینه میان رده به حساب می‌آید، عجیب نیست که شرکت سازنده از پنل امولد 120 هرتز بهره نگیرد. نمایشگر LCD  حفره‌دار تعبیه شده، از کیفیت ایده آل برخوردار است و افراد می‌توانند تجربه کاربری خوبی را داشته باشند.

شایان ذکر بوده اگر صفحه نمایش nova 7i را در مقابل نور مستقیم خورشید قرار دهید، ممکن است چندان جذاب نباشد. سایز صفحه نمایش به کار رفته از نوع 6.4 اینچی با وضوح FHD+ است. نسبت صفحه نمایش به بدنه هم 90 درصد بوده و این یعنی با نمایشگر پروضوح و کم حاشیه در این گوشی رو به رو هستیم.

حاشیه صفحه نمایش نوا7آی آنقدر کم است که اگر تلفن هوشمند را به دست گیرید، ممکن است انگشتتان با صفحه نمایش دستگاه برخورد داشته باشد. بنابراین باید این نوع نمایشگر را در گوشی هوشمندی چون نوا7آی ایده آل و متناسب با مشخصات دانست. شایان ذکر بوده این گوشی از صفحه نمایش پهنی نسبت به میت 10 برخوردار است و برای افرادی که دست بزرگی ندارند، شاید جذاب نباشد.

هوآوی

تجربه کاربری

نمی‌توان دقیقا بیان کرد اما هواوی در گوشی huawie nova 7i سرویس GMS را حذف کرده و این یعنی شما سرویس گوگل را به طور پیش فرض مشاهده نخواهید کرد. بنابراین باید تمامی سرویس‌های این شرکت را به صورت جداگانه نصب کنید.

هواوی برای آن که کاربران خلا احساس نکنند، اپ گالری را در نظر گرفته و توسعه داده تا سرویس جایگزینی به کاربر خود ارائه دهد. در این سرویس هزاران اپلیکیشن وجود دارد که می‌توانید آنها را به کار گیرید. برای مثال ایرانی‌ها می‌توانند اپلیکیشن بازار را از این اپ استور دریافت کنند. به طور کلی تفاوت HMS با دیگر گوشی‌ها این است که برنامه‌های اصلی بر روی سرویس‌های گوگل اجرا نمی‌شوند و به جای آن روی سرویس‌های اختصای هواوی اجرا می‌شوند.

بیشتر بخوانید  گوشی فلیپ هواوی Pocket S2 اوایل 2024 معرفی می شود

اگر پیش از این گوشی اندرویدی داشتید، هوآوی با قابلیت Phone Clone این امکان را فراهم کرده تا افراد بتوانند تمامی داده خود را به گوشی هوشمند جدید این شرکت انتقال دهید.

عملکرد سخت افزاری

هواوی در huawie nova 7i از پردازنده هشت هسته‌ای کایرین 810 میان رده بهره گرفته که می‌تواند عملکرد خوبی در تجربه کاربری که با این گوشی هوشمند دارید، از خود نشان دهد. شما در کار با نوا 7ای کندی خاصی را مشاهده نخواهید کرد و مطلوب است.

در کنار چیپ موردنظر، از حافظه رم 8 گیگابایتی و حافظه داخلی 128 گیگابایتی هم بهره گرفته شد. با این مشخصات سخت افزاری تقریبا می‌توان بازی‌ها و برنامه‌های سنگین را به سادگی روی محصول هواوی اجرا کرد.

همچنین تست‌های بنچمارکی هم صورت گرفته که نتایجی به شرح زیر داشته است:

Antutu Benchmarks: 304,930

Sling Shot Extreme – OpenGL ES3.1 – 2831

Sling Shot Extreme – Vulkan – 2612

Geekbench – Single Score – 586

Geekbench – Multi-score – 1846

بخش دوربین

قطعا دوربین را باید بخش مهمی در هر گوشی هوشمند به حساب آورد. تلفن هوشمند نوا7آی هواوی از نظر دوربین گزینه ارزنده بوده و یک ماژول با چهار حسگر به صورت مربع در گوشه بدنه عقب جای گرفته است.

ترکیب چهار حسگر عقب شامل یک حسگر 48 مگاپیکسلی اصلی، یک حسگر 8 مگاپیکسلی اولتراواید، حسگر بوکه 2 مگاپیکسلی و حسگر ماکرو 2 مگاپیکسلی می‌شود. اگرچه نوا 7آی دارای حسگرهای ساخت لیکا نیست و نباید انتظار پی 40 پرو را داشت، اما تصاویر باکیفیتی را به ثبت می‌رساند.

جزئیات تصاویری که با این گوشی هوشمند به ثبت می رسد، قابل قبول است. در محیط‌های پرنور بالانس دوربین برای جذب نور بسیار قابل قبول بوده و در نتیجه تصاویر باکیفیت و با جزئیات بالایی به ثبت می‌رسد.

حسگر اصلی 48 مگاپیکسلی این گوشی توانایی بالایی در ثبت تصاویر داشته به شکلی که اگر روی تصاویر موردنظر زوم هم داشته باشید، کیفیت به وضوح پیدا است. البته نباید به قیاس دوربین این گوشی با مدل‌های پرچمدار داشته زیرا چنین مقایسه‌ای قطعا اشتباه است.

پس از لمس شاتر 3 تا 4 ثانیه یک تصویر به ثبت می‌رسد. حالت شب که یکی از بزرگ‌ترین ویژگی در گوشی‌های هوشمند است، به خوبی در Nova 7i عمل کرده و رضایت می‌بخشد. شاید جزئیات در حالت تاریک چندان بالا نباشد اما اگر به بررسی بپردازید، متوجه کیفیت معقول آن خواهید شد.

دوربین سلفی این گوشی هم ارزشمند بوده و می‌توان آن را با دوربین جلو سری میت و پی مقایسه کرد. با وجود هوش مصنوعی، اگر مشاهده کردید تصویر ثبت شده زیبا نیست، قابلیت ویرایش حرفه‌ای در نظرگرفته شد.

هوآوی

باتری

هوآوی در این محصول خود از باتری 4200 میلی آمپرساعتی بهره گرفته که یک روز شما را از شارژ بی نیاز خواهد کرد. بنابراین می‌توانید با فناوری شارژ‌سریع آن، نوا 7آی را در مدت زمان کوتاهی شارژ کرده و سپس ساعت‌ها از آن استفاده کنید. باتوجه به تست صورت گرفته، این گوشی هوشمند می‌تواند راضی کننده باشد و نظر شما را به خود جلب کند.

نتیجه گیری

این گوشی هوشمند میان رده هواوی بسیار زیبا به نظر رسیده و از مشخصات کلیدی قابل توجهی برخوردار است. شاید نباید انتظار یک پرچمدار را از این مدل داشت، اما به عنوان گزینه رده میانی ارزش خرید بالایی برای افرادی با بودجه محدود دارد.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : هر آنچه باید درباره گوشی Nova 7i هوآوی بدانید

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *