نگاهی نزدیک به گلکسی اس 20 و اس 20 پلاس سامسونگ

نگاهی نزدیک به گلکسی اس 20 و اس 20 پلاس سامسونگ

همانطور که می‌دانید، شرکت سامسونگ در چند روز گذشته از سه مدل جدید از پرچمداران خود رونمایی به عمل آورد. گلکسی اس 20، گلکسی اس 20 پلاس و گلکسی اس 20 اولترا پرچمداران جدید سامسونگ هستند که اس 20 اولترا، در این سری به عنوان فبلت محسوب می‌گردد و دو مدل دیگر نسخه‌ی کامپکت شده می‌باشند. همواره کاربران تمایل بسیار زیادی نسبت به نسخه‌ی کامپکت‌ شده‌ی گوشی‌های هوشمند داشته‌اند، از طرفی دیگر می‌توان گفت گلکسی اس 20 اولترا هم ابعاد بیشتری دارد و هم از نظر قیمت نسبت به دو مدل دیگر بالاتر است. قطعا گلکسی اس 20 اولترا نسبت به اس 20 و اس 20 پلاس نمی‌تواند محبوبیت کسب نماید.

اکنون با معرفی رسمی پرچمداران سامسونگ، دو مدل محبوب این سری یعمی گلکسی اس 20 و اس 20 پلاس در اختیار برخی از سایت‌های خبر قرار گرفته تا بتوانند در مورد جزئیات آن‌ها خبرهایی را داشته باشند. بر اساس گزارش بررسی‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری این دو مدل، قابلیت‌های جدید و پیشرفت‌های کنونی گلکسی اس 20 و اس 20 پلاس سبب شده است تا بسیاری از افراد شگفت زده شوند. از جمله تغییرات فوق‌العاده‌ی این دو دستگاه می‌توان به بهره‌مندی از نمایگرهای 120 هرتزی اشاره کرد که در نوع خود بی‌نظیر می‌باشند، زوم قدرتمند دوربین این گوشی‌های هوشمند به کاربران اجازه می‌دهد تا به عنوان مثال در یک ورزشگاه فوتبال بتوانند بازیکنان فوتبال را با استفاده از زوم دوربین گلکسی اس 20 و اس 20 پلاس در فاصله‌ای نزدیک‌تر مشاهده نمایند. بهره‌مندی از حجم زیاد باتری، تکنولوژی اینترنت 5G و طراحی بسیار زیبای این سری از پرچمداران سامسونگ نیز در نوع خود بی‌نظیر است.

طراحی و ابعاد

گلکسی اس 20 و اس 20 پلاس از نظر ظاهری شباهت بسیار زیادی به یکدیگر دارند. اکنون شاید این سوال در ذهن شما شکل گرفته باشد که چگونه می‌توانید این دو مدل را از یکدیگر تشخیص دهید؟ دو روش برای تشخیص این دو مدل از یکدیگر وجود دارد. یک روش اینکه گلکسی اس 20 نسبت به گلکسی اس 20 پلاس از نظر ابعاد کوچکتر است. روش دوم اینکه باید به پنل پشتی دستگاه نگاه کنید، زیرا اس 20 پلاس دارای یک ماژول دوربین چهارم است که توانایی فیلمبرداری فوق گسترده را دارد.

بدنه‌ی این دو مدل از جنس شیشه و فلز می‌باشد که در هنگام تمیز بودن فوق‌العاده به نظر می‌رسد اما بخش شیشه‌ای این دستگاه به راحتی با انگشتان دست لکه‌دار می‌شود.

نگاهی نزدیک به گلکسی اس 20 و اس 20 پلاس سامسونگ

صفحه‌نمایش 120 هرتزی

 

گلکسی اس 20 و اس 20 پلاس از صفحه‌نمایش‌های آمولد با حاشیه‌ی فوق باریک برخوردار هستند. لبه‌های این صفحه‌نمایش واقعا نازک بوده و تقریبا می‌توان گفت مسطح می‌باشد. از نظر ابعاد صفحه‌نمایش، گلکسی اس 20 از یک صفحه‌نمایش 6.2 اینچی برخوردار می‌باشد ولی اس 20 پلاس دارای یک صفحه‌نمایش 6.7 اینچی است که قدرت نمایش رنگ‌های بسیار زیادی را داشته و زاویه‌ی دید آن‌ها فوق‌العاده است. هر دو دستگاه از رزولوشن Quad HD پشتیبانی می‌کنند اما به طور پیش‌فرض در رزولوشن Full HD تنظیم شده‌اند تا یک تعادل بهینه میان وضوح تصویر و طول عمر باتری برقرار گردد.

نگاهی نزدیک به گلکسی اس 20 و اس 20 پلاس سامسونگ

اما ویژگی جدید و فوق‌العاده‌ی این دو دستگاه در بخش صفحه‌نمایش، برخورداری از نرخ تازه‌سازی 120 هرتزی است. این ویژگی را می‌توانید از بخش تنظیمات صفحه‌نمایش فعال کنید، پس از فعال نمودن این قابلیت وقتی دستگاه شما در حالت Full HD می‌باشد، ویدئوها و تصاویر خیلی نرم و شفاف در حال پخش خواهند بود و دیگر نرخ تازه‌سازی 90 هرتزی برای در قابلیت‌های این دستگاه‌ها مشاهده نمی‌شود.

دوربین

نگاهی نزدیک به گلکسی اس 20 و اس 20 پلاس سامسونگ

در گلکسی اس 20 و اس 20 پلاس خبری از ماژول دوربین 108 مگاپیکسلی نیست و تنها این ماژول دوربین را می‌توانید به صورت اختصاصی در گلکسی اس 20 اولترا مشاهده کنید. ماژول‌های دوربین این دو مدل به شرح زیر می‌باشند:

  • دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.8 و OIS
  • دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.2
  • دوربین 64 مگاپیکسلی تله‌فوتو با گشودگی دیافراگم f/2.0 و OIS
  • سنجش عمق محیط (تنها در گلکسی اس 20 پلاس)
  • دوربین سلفی 10 مگاپیکسلی

بزرگترین قابلیت بخش دوربین این دو دستگاه، بزرگنمایی نوری Hybrid است که به شما این امکان را می‌دهد تا به میزان سه برابر بزرگنمایی (بدون افت کیفیت) را تجربه کنید، حداکثر نیز بزرگنمایی 30 برابری دیجیتال در دوربین‌های این دو مدل وجود دارد.

طول عمر باتری

نگاهی نزدیک به گلکسی اس 20 و اس 20 پلاس سامسونگ

گلکسی اس 20 از یک باتری 4000 میلی‌آمپر بر ساعت برخوردار می‌باشد ولی اس 20 پلاس یک باتری 4500 میلی‌آمپر بر ساعت دارد که نسبت به نسل قبلی پیشرفت چشمگیری در حجم باتری مشاهده می‌شود.  این حجم باتری در کنار قابلیت‌های بسیار زیاد این دستگاه نظیر صفحه‌نمایش با نرخ‌ تازه‌سازی 120 هرتز و برخورداری از شبکه‌ی 5G می‌تواند بک برتری نسبت به سایر رقبا محسوب گردد.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : نگاهی نزدیک به گلکسی اس 20 و اس 20 پلاس سامسونگ

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *