نکاتی که لازم است دررابطه با بازی Halo Infinite بدانید

فرانچایز Halo همیشه یکی از محبوب‌ترین و موردانتظارترین انتخاب‌ها برای دارندگان کنسول ایکس‌باکس بوده و می‌توان دلیل فروش بخش اعظمی از کنسول‌های مایکروسافت در طول عمرش را این فرانچایز دانست. همواره مسئولیت جذب خریداران کنسول‌ها برعهده‌ی عناوین انحصاری آن‌ها بوده و مایکروسافت هم هنگام معرفی کنسول نسل نهمیش طی رویدادی آخرین نسخه از فرانچایز Halo را با نام Halo Infinite معرفی کرد. نمایش گیم‌پلی این بازی حواشی و موارد بسیاری را به دنبال داشت. دلیل تمامی حواشی پیش آمده کیفیت نسبتا پایین جزئیات گرافیکی و شخصیت‌های بازی بود. پس از شدت گرفتن این حواشی تیم سازنده در بیانیه‌ای اعلام کردند که گیم‌پلی به نمایش درآمده نهایی نبوده و در نسخه‌ی نهایی گیم‌پلی با کیفیت‌تری را خواهیم دید. به هرصورت در ادامه قصد داریم تقریبا هرچیزی را که لازم است در رابطه با این عنوان بدانید را با شما به اشتراک بگذاریم. در ادامه با ما همراه باشید.

داستان Halo Infinite

تا به امروز چند نکته‌ی کلیدی دررابطه با داستان این نسخه‌ی می‌دانیم. اساسا این نسخه‌ی جدید را می‌توانیم بزرگترین گام یا به عبارتی بزرگترین نسخه‌ی جدید این سری پس از مدت زمانی نسبتا طولانی هستیم. بنابراین می‌توان این نسخه‌ را بسیار مهم و حیاتی هم برای استودیو 343 و هم برای کاربران ایکس‌باکس سری ایکس / سری اس دانست. اما داستان بازی قرار است چه چیزی را برای ما روایت کند.

داستان را می‌توان هسته‌ای اصلی جلب توجه بازی‌بازان به این سری دانست. پس از آنکه ابهامات زیادی برای بازی‌بازان ایجاد شده بود که داستان بازی قرار است به چه چیزی بپردازد، استودیو 343 اعلام داشت، داستان نسخه‌ی جدید این فرانچایز در ادامه‌ی داستان نسخه‌ی قبلی با نام Halo 5: Guardians خواهد بود. در Halo 5: Guardians، داستان زمانی به پایان رسید که کورتانا از رادارها محو شد و جان 117 یا همان مستر چیف (Master Chief) هم در کهکشان رها شد. داستان نسخه‌ی جدید براساس تریلرهای منتشر شده اینگونه خواهد بود که شخصی به نام خلبان (Pilot) مستر چیف را رها شده در کهکشان پیدا می‌کند و داستان اینگونه آغاز می‌شود.

داستان این فرانچایز همواره و از روزهای اول انتشارش تقریبا وابستگی داستانی بسیاری با یکدیگر داشتند اما این نسخه وابستگی داستانی با نسخه‌های قبلی ندارد و اگر نسخه‌های قبلی را بازی نکردید می‌توانید بدون هیچ مشکلی از روایت داستانی بازی لذت ببرید. براساس آنچه که سازندگان اعلام کردند، در این قسمت قرار است داستان Forerunner Saga پایان یابد.

گیم‌پلی Halo Infinite

قرار است در این نسخه‌ تجربه‌ای نسبتا جهان آزاد یا جهان باز داشته باشیم. البته که این به معنای کاملا آزاد بودن بازی نیست بلکه منظور آزادی عمل بیشتر بازی‌بازان هنگام تجربه‌ی بازی است. نکته‌ی دیگر اینکه در این نسخه چرخه‌ی شبانه روز خواهیم داشت که انتظار می‌رود این چرخه تغییراتی نیز در روند گیم‌پلی داشته باشد اما هنوز این مسئله کاملا مشخص نیست. در بخشی از ویدئوهای بازی حیوانات را دیدیم که این مورد نیز نشان می‌دهد جهانی پویا داریم اما اینکه حیوانات تاثیری هم بر روند گیم‌پلی بازی دارند یا نه باید تا زمان انتشار منتظر بمانیم.

سلاح‌ها و سیستم تیراندازی بازی نیز از نظر کیفی به نظر همانند قبل بوده اما پیشرفت‌هایی هم با خود به همراه داشته است، به این صورت که ابزارهای جدیدی را در این نسخه شاهد خواهیم بود. این احتمال وجود دارد که المان‌های مختلف و جدیدی را هم در این نسخه ببینیم. یکی از این سلاح‌ها که استفاده از آن را در ویدئوها دیدیم، قلابی است که به کمک آن می‌توانید اقدامات خاصی را انجام دهید. همچنین تغییراتی در دسته‌بندی دشمنان و آنتاگونیست‌های بازی نیز دیده می‌شود که باید تا زمان انتشار منتظر بمانیم تا مشخص شود سازندگان چه چیزی را برای ما آماده کرده‌اند.

بازی Halo Infinite برای چه پلتفرم‌هایی منتشر می‌شود

طبق اطلاعات اولیه این بازی از عناوین انحصاری ایکس‌باکس سری ایکس / سری اس است اما کمی بعد خبری منتشر شد که براساس آن این بازی برای کنسول‌ ایکس‌باکس وان نیز منتشر می‌گردد. در کنار این دو کنسول بازی یاد شده برای پلتفرم رایانه‌های شخصی نیز در دسترس قرار می‌گیرد. همچنین باید بگوییم این عنوان نیز همانند سایر عناوین انحصاری مایکروسافت در سرویس گیم‌پس از زمان انتشار قرار می‌گیرد و اگر قرار است بار اول این سرویس را تهیه کنید تنها کافی است با پرداخت یک دلار به تجربه‌ی آن بپردازید.

در نهایت باید منتظر بمانیم تا سازندگان این بازی را که البته انتشار آن با کمی تاخیر مواجه شد منتشر کنند تا ببینیم که چه چیزی را برای ما آماده کرده‌اند. با توجه به وعده‌ی سازندگان در رابطه با ارتقاء جلوه‌های بصری انتظار می‌رود عنوان جذاب و خاطره انگیز را تجربه خواهیم کرد. هرچند که انتظار بروز مشکلات فراوان نیز می‌رود اما تنها راه فهمیدن این موضوع صبر کردن تا زمان انتشار بازی است.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : نکاتی که لازم است دررابطه با بازی Halo Infinite بدانید

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *