نکاتی که باید قبل از خرید هارد اکسترنال و فلش مموری در نظر داشته باشید

هارد اکسترنال

هارد اکسترنال یا فلش مموری؟ | این روزها با پیشرفت دنیای تکنولوژی و دستگاه های دیجیتال بسیاری از فعالیت های افراد تبدیل به فایل ها و تصاویر متنی و شده است، در نتیجه نیاز بسیار زیادی به حضور حافظه های ذخیره سازی می باشد. در این میان از معمول ترین حافظه ها می توان به هارد اکسترنال و فلش مموری اشاره نمود که بسیاری از افراد می توانند از آن ها برای ذخیره سازی تصاویر، ویدئوها و فایل های نوشتاری خود استفاده نمایند. اساسا فایل هایی که در این حافظه ها ذخیره می شوند از اهمیت بالایی برخوردارند.

در ادامه قصد داریم به چند نکته ی مهم که باید به هنگام خرید آن ها توجه کنید، اشاره نماییم.

حجم ذخیره سازی

اساسا یکی از مهم ترین پارامترهایی که باید به هنگام خرید هارد اکسترنال و فلش مموری توجه داشته باشیم، میزان حجم ذخیره سازی آن ها می باشد. اگر شما اطلاعات زیادی  ندارید نهایتا یک فلش مموری 64 گیگابایتی برای حفظ اطلاعاتتان کافی می باشد و می توانید همه ی اطلاعات خود را در آن ذخیره سازی کنید ولی در صورتی که اطلاعات شما زیاد باشد حتما باید یک هارد اکسترنال برای ذخیره سازی آن ها استفاده نمایید.

هارد اکسترنال

هاردهای اکسترنال در حجم های 1، 2، 4 و 8 ترابایت می باشند ولی هاردهای 20 ترابایتی نیز موجود است. اساسا هاردهای 1 ترابایتی بیشترین میزان فروش را دارند. البته باید به این نکته نیز اشاره کنیم که فلش مموری‌ هایی در حجم‌ های 1 و 2 ترابایتی هم تولید شده‌ اند ولی قیمت فوق العاده بالایی دارند. به عنوان مثال فلش مموری 1 ترابایتی کینگستون حدود 726 دلار قیمت دارد و همچنین نسخه 2 ترابایتی اهمین برند 1372 دلار قیمت گذاری شده است!

امکان حمل

یکی از فاکتورهای اساسی که نه تنها به هنگام خرید حافظه، بلکه در زمان خرید انواع کالاهای دیجیتال همانند گوشی و لپ تاپ هم اهمیت دارد، قابلیت حمل آن ها می باشد. هارد های اکسترنال اساسا اندازه‌ ای بزرگ‌ تر از گوشی های هوشمند دارند و همچنین وزن آن نیز چند برابر می باشد ولی فلش مموری‌ در ابعاد بسیار کوچک، به طور مثال از یک بند انگشت تا به اندازه ی یک انگشت ساخته می‌ شوند. در نتیجه اگر به یک حافظه ی قابل حمل احتیاج دارید خرید فلش مموری گزینه مناسبی می باشد.

هارد اکسترنال

سرعت حافظه

سرعت نیز به عنوان یکی دیگر از مسائل مهم و اساسی به هنگام انتخاب فلش مموری و هارد اکسترنال می باشد. به طورکلی اگر قصد داشتیم که مقایسه‌ ای میان سرعت فلش مموری و هارد اکسترنال انجام دهیم باید بگوییم که فلش مموری با فاصله ی بسیار زیادی برتر از هارد اکسترنال می باشد. سخت افزار هارد اکسترنال به این صورت است که از یک موتور مکانیکی و یک هد تشکیل شده و داده‌ها بر روی دیسک قرار می‌ گیرند که حین چرخش هارد، هد می تواند داده‌ها را فراخوانی نماید ولی مسئله اینجاست که همین چرخش سرعت فراخوانی اطلاعات از هارد را به شدت کاهش می دهد.

هارد اکسترنال

اما فلش مموری چنین مسئله ای را ندارد، به همین دلیل از سرعت بالاتری نسبت به هارد اکسترنال برخوردار است. اگر نیاز دارید که در طول روز به دفعات اطلاعاتی را جا به جا نمایید و سرعت بالا یکی از نیازهای مبرم شما می باشد، بهتر است یک فلش مموری تهیه نمایید.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : نکاتی که باید قبل از خرید هارد اکسترنال و فلش مموری در نظر داشته باشید

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *