نکاتی مهم در خصوص طراحی سایت

ایران سایت

هنگامی که کاربر وارد سایت شما می شود، در وهله ی اول طراحی سایت شما نظر او را به خود جلب می کند. یک طراحی سایت زیبا می تواند به کاربر احساس راحتی و آرامش دهد و موجب شود تا او مدت زمان بیشتری را صرف سایت شما نماید. البته که در صورت بی نظم بودن سایت، کاربر در همان نگاه ابتدایی از ادامه کار خود انصراف داده و خارج می شود. به عنوان یک طراح سایت بایستی کاری کنید که کاربر سایت شما را به عنوان مرجع قبول نماید. از این رو در این مقاله بر آن آمدیم تا نکات مهم در طراحی سایت برای تمامی کاربران اعم از حرفه ای و مبتدی را مورد بررسی قرار داده و ضمن تاکید بر آن ها، می توان از بسیاری از اشتباهات احتمالی جلوگیری نمود.

رنگ بندی جذاب و گیرا داشته باشید

مطالعات نشان می دهد استفاده از رنگ ها و تعادل میان آن ها در میزان نرخ تبدیل و نرخ پرش تفاوت ایجاد می کند. رنگ ها از مهم ترین و قدرتمند ترین ابزار در طراحی سایت محسوب می شوند. در نتیجه بایستی اصول استفاده از رنگ ها و همچنین ترکیب آن ها در این امر به خوبی رعایت شود. به طور مثال استفاده از رنگ های متضاد، المان های سایت را ضمن اینکه مشخص می کند، ان ها را واضح تر نیز نشان می دهد. فراموش نکنید که موضوع سایت در طراحی آن نیز دخیل است. به طور مثال در وب سایت های علمی و تحقیقاتی، مقالات و محتوا ها از اهمیت بسزایی برخوردارند، از این رو در طراحی این دسته از سایت ها بایستی از ترکیب رنگی بسیار ساده ای استفاده شود.

اهمیت و جایگاه سایز و فونت نوشته ها را دست کم نگیرید

فونت خوانا به همراه سایز مناسب از دیگر عوامل موثری هستند که موجب می شوند تا کاربر زمان بیشتری را در سایت شما بگذراند. بیش از 95 درصد اطلاعات در یک وب سایت از طریق زبان نوشتاری به مخاطب انتقال داده می شود. یک مقاله با نگارش مناسب می تواند میزان کاربردپذیری، خوانایی و همچنین دسترسی را در یک سایت بالا ببرد. بنابراین انتخاب یک فونت زیبا و با سایز مناسب در روابط کاری شما تاثیرات چشمگیری دارد. فراموش نکنید در طراحی سایت سفارشی بایستی فونتی را انتخاب نمایید که با تمامی مرورگر ها همخوانی داشته و به صورت درست و کامل نشان داده شود.

مسیریابی و دسترسی آسان در منو ها

مسیریابی و دسترسی آسان در منو ها از دیگر عوامل مهم در طراحی سایت به شمار می رود. متاسفانه در برخی از سایت های ایرانی وقتی کاربر می خواهد به بخش مورد نظر مراجعه نماید، دچار سردرگمی می شود. طراح سایت بایستی کوتاه ترین مسیر را برای دسترسی کاربر به محتوای سایت در نظر بگیرد. اگر حجم مطالب زیاد است، می توان از دو یا چند منو مختلف استفاده شود که به طبع آن بخش بندی مطالب نیز گسترش داده می شود. همچنین می توان در ستون های کناری سایت از بخش بندی های مختلفی استفاده نمود و قسمت های پرکاربرد سایت را در آن قسمت قرار داد.

تصاویر خلاقانه و با کیفیت بکار ببرید

از مهمترین و اصلی ترین اهداف استفاده از تصاویر در طراحی سایت، داشتن ظاهری خوب و البته مناسب است. البته که عکس های خشک، بی روح و قدیمی برای کاربر جذابیتی نداشته و از دیدن آن ها لذت نخواهد برد. برای استفاده صحیح از تصاویر در طراحی وب سایت بایستی از تصاویر یونیک، با کیفیت و جدید استفاده نمایید. تصاویر بایستی با کیفیت مناسب و حجم کم انتخاب شوند تا سرعت سایت به خوبی حفظ گردد. فراموش نکنید که سرعت سایت یکی از فاکتور های مهم در سئو سایت است که از ابتدای امر بایستی به آن توجه ویژه ای شود. سایز تصاویر نیز بایستی متناسب با مطلب و موضوع شما انتخاب گردد. ناگفته نماند که بهتر است در یک مقاله تصاویری با سایز متوسط و برای منو ها و لوگو از تصاویری با سایز کوچک بکار رود. قرار دادن تصاویر بیش از حد بزرگ در مطالب موجب سنگین شدن صفحات سایت شده و در نهایت بر کاهش سرعت سایت تاثیر مستقیم می گذارند.

 

فرم تماس مناسب طراحی کنید

قرار دادن فرم تماس در سایت برای برقراری ارتباط کاربر با شما و بالعکس از دیگر نکات مهمی است که در طراحی سایت باید به آن توجه شود. بخشی که معمولا از چشم طراحان سایت به دور می ماند، بخش تماس با ما و اطلاعات تماس است. تصور کنید که کاربر وارد سایت شده و به کالا یا خدماتی که ارائه می دهید، علاقمند شده است. از این رو نیاز دارد برای کسب اطلاعات بیشتر، از طریق ایمیل یا شماره تماس با شما ارتباط بگیرد؛ اما شما هیچ راه ارتباطی را در اختیار او قرار نداده اید. طراحی و قرار دادن اطلاعات تماس در قسمت بالایی و البته قابل دید سایت از دو جهت به شما کمک می کند:

فروش بیشتر را به خود به همراه دارد

در سایتی که کاربران می توانند به راحتی با مسئول مربوطه ارتباط بگیرند و تمامی اطلاعات تماس پیش روی آنها قرار گیرد، طبیعتا فروش بیشتری خواهد داشت.

جلب اطمینان کاربر از فعالیت سایت و شرکت مربوطه

هنگامی که یک سایت شرکتی یا فروشگاهی اطلاعات تماس تلفنی و همچنین آدرس ایمیل خود را در سایت قرار می دهد، در مقایسه با شرکتی که فقط ایمیل خود را در اختیار کاربر قرار داده است، جذب مشتری بیشتری دارد.

ایران سایت

جمع بندی

چنانچه قصد دارید تا در دنیای پرمخاطب اینترنتی موفق شوید، در اولین گام بایستی به فکر یک طراحی سایت خوب و کارآمد باشید. با رعایت نکاتی که در این مقاله با شما به اشتراک گذاشته ایم، بی شک می توانید در این راه موفق شوید. متاسفانه برخی از طراحان و شرکت های فعال در این زمینه، به برخی از نکات کلیدی و مهم اهمیت نداده و در نهایت بازخورد مطلوبی را نمی توان از آن ها انتظار داشت. از این رو ایران سایت که یکی از شرکت های بنام و معتبر و فعال در این زمینه است، شما را در راه دستیابی به یک سایت عالی همراهی می کند. برای این امر تنها کافی است به سایت iransite.com مراجعه نموده تا به راحتی از خدمات ارزشمند ایران سایت بهرمند شوید.

 

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : نکاتی مهم در خصوص طراحی سایت

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *