نکاتی درباره کلاس های پروازی که برای خرید بلیط هواپیما نیاز خواهید داشت!

کلاس های پروازی که برای خرید بلیط هواپیما

اگر روراست باشیم، تصمیم برای سفر با هواپیما تازه شروع انتخاب های چندگانه دیگر است که در نهایت هدف از آن ها، آغاز سفری ساده و دلنشین است. این که چه نوع بلیط هواپیمایی بخرید و با چه کلاس پروازی، سفر کنید از جمله مهم ترین اموری هستند که در هنگام خرید بلیط هواپیما چارتر و سیستمی باید به آن ها دقت فرمایید هر چند که اگر شرکت خدمات مسافرتی مناسبی را انتخاب کرده باشید، همه این مراحل به سادگی تمام برای شما توسط کارشناسان فروش آن ها برایتان طی خواهند شد. امروز در این مقاله می خواهیم برای شما، تفاوت انواع مختلف کلاس های پروازی را تشریح نماییم؛ پس در ادامه با ما همراه باشید.

پروازهای اکونومی کلاس

پروازهایی که به صورت اکونومی کلاس برگزار می شوند، در واقع پروازهای ارزان قیمتی هستند که بسیار هم متداول هستند. به همین دلیل هم به آن ها پروازهای ارزان قیمت و یا اکونومی به معنای اقتصادی می گویند. اگر بودجه سفرتان محدود است و بلیط ارزان هواپیما می خواهید، باید قطعا بلیط هواپیمایی را بخرید که به شما اجازه سفر با پرواز اکونومی کلاس را بدهد. در پرواز با کلاس اکونومی مسافر یک صندلی رزرو می کند تا او را از مبدا معلومی به مقصد مشخصی برساند با این شرط که در این پرواز قرار نیست به شما خدمات و امکاناتی در سطح عالی ارائه شود. حتی قانون برخی از ایرلاین ها اینگونه است، فردی که بلیط پرواز اکونومی را خریداری می کند، ممکن است یا از هیچ سرویس و خدماتی بهره مند نشود و یا این که برای وعده غذایی آن پولش را بپردازد.

در پروازهای اکونومی کلاس، صندلی های مسافران از هم فاصله زیادی ندارند و جای پای مسافر زیاد نیست. البته ممکن است که ایرلاینی که با آن پرواز می کنید، امکاناتی همچون اینترنت بی سیم، غذا و یا حتی مانیتور برای تماشای فیلم و یا گوش کردن آهنگ را در اختیار شما بگذارد.

کلاس های پروازی که برای خرید بلیط هواپیما

کلاس پروازی اکونومی یک سطح بالاتر از خودش یعنی کلاس پرمیوم اکونومی نیز دارد. در یک تعریف ساده تر باید بگوییم که، این پرواز کاملا اکونومی است و فقط سرویس و امکانات بیشتری ارائه می نماید. کلاس پرمیوم اکونومی، خدمات و امکانات بسیار زیادتری را به مسافران خود نسبت به کلاس اکونومی ارائه می نماید. یکی از عوامل تاثیرگذار در سطح ارائه خدمات این دو کلاس پروازی، بیشتر به ایرلاینی باز می گردد که شما می خواهید با آن سفر کنید. در ضمن، صندلی های این کلاس، راحت تر از اکونومی کلاس است، و همچنین فضای بین صندلی ها هم به نسبت بیشتر است. حتی برخی از ایرلاین ها این اجازه را می دهند تا مسافران از سالن های استراحت ویژه شرکت هواپیمایی در فرودگاه مبدا و یا مقصد استفاده نمایند.

کلاس پروازی بیزینس کلاس

پروازهای بیزینس کلاس، امکاناتی بسیار بیشتر از تمامی انواع پروازهای اکونومی کلاس در اختیار مسافران قرار می دهند و در کل، امکانات بسیار بیشتری در اختیار مسافران قرار می دهند. در پروازهای بیزینس کلاس، به وسیله صندلی ها، مسافر تقریبا فضایی مفید، راحت و مختص به خود را دارد. تمامی صندلی ها امکان تبدیل به فضایی مناسب برای خواب را دارند و بسیار نرم و راحت هستند.

بیشتر بخوانید  برای یک بار هم که شده سفر به قم با قطار را تجربه کنید!

چون این پرواز اصولا برای تجار و بازرگانان به وجود آمده، امکان استفاده از وسایل الکترونیکی همچون لپ تاب با امکان اتصال به اینترنت پر سرعت وجود دارد. کیفیت غذاها، نوع پذیرایی از مسافرین و سیستم های سرگرمی که در این کلاس پروازی وجود دارند، کاملا متفاوت از اکونومی کلاس ها هستند. جالب است تا درباره رویکرد ایرلاین های مختلف درباره بیزینس کلاس این را بدانید که آن ها بیشتر تمرکزشان را بر روی بلیط هواپیمایی بیزینس کلاس می گذارند چون هم امکانات خوبی دارد و هم به نسبت ارائه خدماتش، هزینه مناسب تری دریافت می نماید.

کلاس پروازی فرست کلاس

و اما می رسیم به گران ترین کلاس پروازی در بین همه ایرلاین ها، پروازهای فرست کلاس. این پروازها که اکثر توسط افراد معروف جامعه و یا مسئولین با جایگاه سیاسی و اجتماعی خاص مورد استفاده قرار می گیرد، گران ترین نرخ بلیط های پروازی را دارد. پروازهای فرست کلاس برای هر مسافر، فضایی بسیار بزرگ و اختصاصی را اختصاص می دهد. صندلی های پرواز فرست کلاس، بسیار بزرگ، جادار و راحت هستند و به همین دلیل هم، صندلی های کمی نسبت به دیگر کلاس های پروازی در فرست کلاس وجود دارد. غذایی که مسافرین پرواز فرست کلاس میل می کنند، شامل منویی مجزا برای مسافرین با رژیم های مختلف است. شیوه طبخ غذاها در پروازهای فرست کلاس نسبت به دیگر کلاس های پروازی نیز متفاوت تر است زیرا در این پروازها، حتی گاهی چند سرآشپز بین المللی نیز در این پروازها حضور دارند. برنامه های سرگرمی که برای پروازهای فرست کلاس در نظر گرفته می شود نیز یکی از بهترین تمایزهای این کلاس پروازی نسبت به اکونومی یا بیزنس کلاس است. در این پروازها برای مسافران، مانیتورهای بسیار بزرگ صفحه تخت به همراه سیستم های شنیداری و هدفون های بلوتوثی، امکان انتخاب و تماشاری برنامه از بین بیش از هزاران فیلم و موسیقی جدید روز دنیا و بازی های کامپیوتری به روز و پیشرفته در اختیار مسافران قرار می گیرد. با این که برای خرید بلیط هواپیما برای پرواز فرست کلاس باید هزینه بسیار زیادی را متقبل شوید اما در عوض، کلاس پروازی فرست کلاس، راحت ترین و مجلل ترین کلاس پروازی دنیاست.

در این مقاله، درباره 3 کلاس مهم و پر استفاده دنیا به صورت کامل برایتان توضیح دادیم. با این که خرید بلیط هواپیما برای پرواز اکونومی یکی از متداول ترین، انتخاب های مسافران است اما با این حال به شما پیشنهاد می کنیم برای یک بار هم که شده، خرید بلیط های بیزینس کلاس و یا فرست کلاس را انجام داده و سفر هوایی را با آن ها نیز تجربه کنید.

 

منبع: eligasht.com
اطلاعات تماس الی گشت:
تلفن: 0218540
ایمیل: info@eligasht.com
آدرس: تهران، خیابان بهشتی، خیابان خالد اسلامبولی، کوچه 23، پلاک 7

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : نکاتی درباره کلاس های پروازی که برای خرید بلیط هواپیما نیاز خواهید داشت!

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *