نکاتی برای افزایش طول عمر لپ تاپ

طول عمر لپ تاپ

افزایش طول عمر لپ تاپ | اکنون یکی از کاربردی ترین ابزار مورد استفاده در کار های روزمره لپ تاپ است و ما استفاده های زیادی از لپ تاپ می کنیم، در حالی که از نگهداری صحیح آن اطلاع چندانی نداریم. این موضوع درحالی است که کمترین بی توجهی به این دستگاه آسیب می زند و باعث از کار افتادن آن می شود. در ادامه برخی از روش های استفاده درست از لپ تاپ که باعث بیشتر شدن عمر آن می شود را به شما اطلاع می دهیم.

دور کردن حیوان خانگی از لپ تاپ

این حالت شاید جالب به نظر برسد اما مانع آن شوید. گرمای لپ تاپ حیوان خانگی شما را به خود جذب می کند و آن ها تمایل پیدا می کنند که بر روی آن دراز بکشند. با این کار موهای آن ها وارد فن دستگاه می شود و به همین دلیل گرمای لپ تاپ بیشتر می شود و باعث از کار افتادن آن می شود و همین طور غذا خوردن در جلوی لب تاب باعث می شود تا قطعه هایی از غذا وارد کیبورد لپ تاپ می شود و جانوران موزی را به سمت خود می کشد.

طول عمر لپ تاپ

جابجایی صحیح لپ تاپ

لپ تاپ شما اگر دارای هارد SSD نیست باید هنگام جابجایی آن بسیار محتاط باشید. به این دلیل که اگر هارد دیسک مکانیکی لپ تاپ فعال باشد قطعات داخلی آن نیز حساس می شوند. به همین دلیل به راحتی می شکنند و در اثر تکان دادن های زیاد لپ تاپ این قسمت از این دستگاه به شدت آسیب می بیند.

دقت در جمع کردن کابل ها

در تصور خیلی ها کابل های لپ تاپ زیاد مهم نیستند و مشکل خاصی برای آن ها بوجود نمی آید. از آنجایی که لپ تاپ قابلیت حمل و نقل دارد سیم های آن هم سبک و نازک ساخته شده اند بنابراین نباید آن ها به دور هرچیزی پیچاند یا خم کرد. وقتی لپ تاپ در برق است آن را بسیار محکم از برق نکشید زیرا به محل اتصال کابل ها آسیب می زند.

دائما آن را به برق متصل نکنید

در لپ تاپ های مدل جدید از باطری های لیتیوم یونی استفاده شده است. در واقع این لپ تاپ ها بیش از اندازه شارژ نمی شوند و در آن ها میکرو کنترلی وجود دارد که از بیشتر شارژ شدن دستگاه جلوگیری می کند و همین میکرو کنترل به دستگاه آسیب می زند. با بیشتر شارژ کردن لپ تاپ در واقع بیشتر داغ می شود و بیشتر آسیب می بیند.

باز و بسته کردن آرام  لپ تاپ

درواقع آسیب پذیرترین قسمت لپ تاپ صفحه نمایش آن است و با فشار دادن آن در هنگام باز کردن صفحه نمایش دستگاه به آن آسیب می زنید. درصورتیکه از یک طرف آن برای باز و بسته کردن دستگاه استفاده کنید لپ تاپ خم می شود و می شکند. برای باز کردن لپ تاپ از وسط آن بگیرید و به آرامی آن را باز کنید.

برای خنک کردن آن از فن استفاده کنید

لپ تاپ ها به دلیل امکان جابه‌جایی بیشتر در روی پای افراد قرار می گیرد ولی جای مناسبی برای آن نیست. فن لپ تاپ وقتی بر روی پا یا پتو قرار دارد بسته می شود و باعث گرم شدن زیادی آن و باطری می شود، بهتر است از دستگاه های خنک کننده ی لپ تاپ استفاده کنید.

طول عمر لپ تاپ

لپ تاپ نباید در اطراف آهن ربا باشد

در هارد لپ تاپ آهنربایی نیز قرار دارد که اطلاعات را ذخیره می کند، با نزدیک کردن لپ تاپ به آهنربا موجب اختلال در هارد و از بین رفتن اطلاعات می شوید.

شارژر لپ تاپ را به درستی وصل کنید

اگر شارژ را به صورت نادرست و با عجله وصل یا خارج کنید به قسمت شارژر آن سدمه می زنید و باعث اختلال در شارژ آن می شود.

از کاور لپ تاپ استفاده کنید

کیف یا کاور شما نباید باعث خراش و خط در لپ تاپ بشود و اگر کیفی دارید که لوازم دیگری نیز در آن قرار دارند ، نباید لپ تاپ را دچار مشکل کند.

طول عمر لپ تاپ

به صفحه لپ تاپ آسیب نزنید

صفحه نمایش لپ تاپ با دستمال های عادی تمیز نمی شود و باید از دستمال های خاص استفاده کنید. و همین طور از میکروفایبر و مواد شوینده خاص دستگاه باید استفاده کنید. صفحه نمایش لپ تاپ نازک است و زیاد به آن فشار وارد نکنید.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : نکاتی برای افزایش طول عمر لپ تاپ

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *