نقد و بررسی ساعت هوشمند گلکسی ‌واچ ۳سامسونگ

در نسل جدید ساعت‌های هوشمند که امروزه بسیار پرطرفدار هستند نام گلکسی‌واچ همیشه به عنوان یکی از پرمیوم‌ترین ساعت‌ها دیده می‌شود. سامسونگ با نسخه‌ای جدید از این سری دوباره پا به میادین بازار گذاشته و با ارائه قابلیت‌های جدید و امکانات بهبودیافته سعی در رقابت با دیگر کمپانی‌ها دارد. گلکسی‌واچ ۳ نیز مانند ساعت‌های هوشمند اپل همچنان به تناسب اندام و سلامتی پایبندی خود را نشان داده و با توسعه قابلیت‌هایش در این زمینه از قافله عقب نمانده است.

طراحی و دیزاین شیک و باکلاس در کنار نرم‌افزاری قدرتمند که با داشتن یک گوشی هوشمند سامسونگ می‌توانید تجربه بهتری از آن داشته باشید.

گلکسی‌واچ ۳ به خودی‌خود در سیستم‌عامل‌های اندروید یکه‌تازی کرده و بهترین کیفیت را در کنار زیبایی به مخاطبان خود ارائه می‌کند. اما با وجود رقبای سرسختی مثل شرکت اپل باید دید که در مقایسه با دیگر برند‌های درجه یک چگونه می‌تواند ویژگی‌های مختص خود را حفظ کرده و نظر خریداران را جلب کند. در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر به قابلیت‌های ساعت هوشمند ۳۹۹ دلاری سامسونگ، گلکسی‌واچ ۳ نگاهی بیاندازیم.

  • دسترسی و قیمت‌گذاری گلکسی‌واچ ۳ سامسونگ

گلکسی‌واچ ۳ سامسونگ در تاریخ سوم آگوست سال ۲۰۲۰ به بازار ارائه شد، به همین‌روی برای خریداری‌ آن چند گزینه مختلف از نظر اندازه، رنگ و … در اختیار شما قرار دارند که به آن‌ها خواهیم پرداخت.

گلکسی‌واچ ۳ برای مدل اصلی خود به رنگ‌های نقره‌ای و برنز با کیس ۴۱ میلی‌متری ۳۹۹ دلار قیمت‌گذاری شده است. بهتر است بدانید که رنگ برنزی آن که چندان معمول نیست به خاطر هماهنگی با دیگر محصولات شرکت سامسونگ که گلکسی‌نوت ۲۰ اولترا و گلکسی‌بادز لایو می‌باشند در نظر گرفته شده است تا طرفداران بتوانند به نحوی دستگاه‌های خریداری شده خود را با یکدیگر ست کنند.

از طرف دیگر مدل ۴۵ میلی‌متری و بزرگ‌تر گلکسی‌واچ ۳، ۴۲۹ دلار قیمت‌گذاری شده و در رنگ‌های مشکی و نقره‌ای در در دسترس خریداران قرار گرفته است. همچنین مدل تیتانیومی نیز برای آن طراحی شده که قطعا برای تهیه آن باید کمی بیشتر هزینه کنید. به‌علاوه اگر دوست دارید گلکسی‌واچ ۳ را با قابلیت LTE برای برقراری تماس‌ها در صورت دور بودن بلوتوث بخرید، ۵۰ دلاری اضافه برایتان خرج خواهد داشت.

  • دیزاین و طراحی گلکسی‌واچ ۳

حاشیه‌های محرک برگشته‌اند و اینبار کمی متفاوت‌تر و ساده‌تر از قبل طراحی شده‌اند. اگر قبلا از گلکسی‌واچ ۳ استفاده کرده باشید حتمی لبه‌های دور صفحه‌نمایش آن توجه شما را خود جلب کرده بود. خبر خوش اینجاست که این سبک طراحی باز هم به ساعت‌های هوشمند سامسونگ بازگشته و همچنان از استفاده از آن‌ها لذت خواهید برد. حرکت چرخشی لبه‌های دور ساعت آیتمی اضافه است که خوشبختانه با آغوش باز از آن استقبال می‌کنیم. هم کاربردی هستند و هم جلوه‌ای جذاب به گلکسی‌واچ ۳ می‌دهند.

اگر بخواهیم طراحی و شکل و شمایل این ساعت هوشمند سامسونگ را زیر ذره‌بین قرار دهیم، می‌بینیم که نسبت به نسخه‌های اولیه گلکسی‌واچ، سری جدید ۸ درصد کوچک‌تر، ۱۴ درصد باریک‌تر و ۱۵ درصد سبک‌تر می‌باشد. گرچه این مقیاس‌ها خیلی ریزبینانه هستند و شاید در نگاه اول به چشم نیایند، اما وقتی این دیزاین زیرکانه و جذاب را دور دستان خود می‌بندید متوجه تفاوت‌های آن خواهید شد‌.

در مقایسه نزدیک با اپل‌واچ ۵، گلکسی‌واچ ۳ سامسونگ کمی درشت‌تر به نظر می‌رسد، اما از طرف دیگر جلوه کلاسیک و رنگ خاصی که دارد به نحوی این ایراد سخت‌گیرانه را جبران کرده و قطعا با داشتن مدلی مثل برنزی، توجهات را به خود جلب می‌کند.

به‌علاوه این ظاهر شیک و مجلسی، بند‌های چرمی زیبایی این ساعت هوشمند را چندین برابر کرده و به‌نوعی از رنگ خاص و طراحی کلاسیک گلکسی‌واچ ۳ تعریف می‌کنند. شاید برای علاقه‌مندانی که دنبال محصولی ورزشی‌تر برای تناسب اندام و انجام فعالیت‌های فیزیکی هستند، بند چرمی خیلی هیجان‌انگیز و کاربردی نباشد، به همین‌روی بهتر است برای چنین اهدافی به دنبال مدلی ورزشی‌تر رفته تا در کار‌های روزمرتان بتوانید همیشه از قابلیت‌های آن بهره ببرید.

  • نمایشگر و واچ‌فیس‌‌های گلکسی‌واچ ۳ سامسونگ

نمایشگر ۳۶۰ در ۳۶۰ پیکسلی گلکسی‌واچ ۳ سامسونگ آنقدر واضح و روشن است که زیر نور مستقیم آفتات به‌راحتی دیده می‌شود. همچنین از قابلیت همیشه روشن بودن صفحه‌نمایش نیز پشتیبانی می‌کند که گزینه خوبی برای یک ساعت هوشمند به‌شمار می‌رود. اما نکته قابل توجه این ساعت هیچکدام از موارد بالا نیستند.

برای ساعت هوشمندی مثل اپل‌واچ، برای دسترسی به اطلاعات مختلف به‌نحوی مجبور هستید که از ویجت‌های مختلف و واچ‌فیس‌های متعدد استفاده کنید که کار را برایتان کمی پیچیده و سخت می‌کنند. اما در عوض انتخاب‌های زیادی در اختیارتان قرار می‌دهد که مناسب سلیقه شما تنظیم شود. حال گلکسی‌واچ ۳ با هشتاد هزار واچ‌فیس متفاوت با ۴۰ تنظیمات برای هر کدام انتخاب‌های بسیار زیادی را پیش‌رویتان قرار داده و مدت زمانی را باید صرف کرده تا آنچه که می‌خواهید و باب میلتان است را پیدا کنید.

با این‌حال وجود اطلاعات کاربردی و اضافه کردن تنظیمات مناسب در وقت شما صرفه‌جویی کرده و لازم نیست برای دسترسی به بخش‌های مختلف هر دفعه میان چند برنامه و صفحه متفاوت سردرگم شوید. با چند کلیک ساده به‌راحتی آن‌ چیزی که می‌خواهید را پیدا می‌کنید.

  • عملکرد گلکسی‌واچ ۳ سامسونگ

عملکرد گلکسی‌واچ ۳ سامسونگ از نظر نرم‌افزاری شاید در مقایسه با واچ‌اواس اپل خیلی قدرتمند ظاهر نشود. با این‌حال اگر آن را با مدل‌های قبلی خود مقایسه کنیم قطعا متوجه تفاوت‌هایش خواهیم شد. سیستم‌عامل تایزن سامسونگ نسبت به گذشته پیشرفت‌های خیلی خوبی داشته و قطعا نسخه‌ای ارتقا یافته محسوب می‌شود. سرعت عمل بالاتری دارد، گزینه‌های بیشتری در اختیار کاربر قرار می‌دهد و کار با آن زمان‌بر و خسته‌کننده نیست. همگی این‌ها ویژگی‌های مثبتی هستند ولی کمبود‌ها و ایرادات نرم‌افزاری را به طور کامل رفع نخواهند کرد.

بیشتر بخوانید  َشکست گلکسی اس 22 اولترا توسط آیفون 13 پرو مکس در Geekbench

خوشبختانه به لطف حاشیه‌های گلکسی‌واچ ۳ و دکمه‌های تعبیه شده دور آن، کار کردن و جابجایی میان بخش‌ها خیلی ساده‌تر و سریع‌تر انجام می‌گیرد. با چرخاندن و زدن چند دکمه دیگر نیازی نیست خیلی با صفحه‌نمایش‌ کوچک این نوع ساعت‌های هوشمند درگیر شوید.

ولی از طرف دیگر قابلیت‌های حرکتی چندان خوب تعبیه نشده و کارکرد آن‌ها تاخیراتی دارد. به‌علاوه اگر هم بتوانید از آن‌ها استفاده ببرید، تجربه‌ای لذت‌بخش و جالب نبوده و در نتیجه چندان کاربردی نمی‌باشند.

صفحه‌کلید گلکسی‌واچ ۳ از طرف دیگر بهتر از انتظاراتمان عمل کرد و اکثر مواقع برای نوشتن و ارسال پیام‌ها از آن استفاده کردم. شاید از نظر شما هم تایپ کردن روی نمایشگر به این کوچکی زیادهم جالب به نظر نرسد، اما به لطف صفحه‌کلید T9 سامسونگ این امر به خوبی و راحتی هرچه بیشتر انجام می‌پذیرد. در این زمینه امتیاز برتری به گلکسی‌واچ ۳ تعلق می‌گیرد به این دلیل که هنگام استفاده از ساعتی مثل اپل‌واچ حتمی کمبود چنین قابلیتی را احساس خواهید کرد.

  • قابلیت‌های ورزشی و تناسب اندام گلکسی‌واچ ۳ سامسونگ

گلکسی‌واچ ۳ سامسونگ قادر است ۴۰ فعالیت متفاوت را ردیابی کند که ۷ مورد از آن‌ها به صورت اتوماتیک و خودکار ردیابی می‌شوند. بدین معنا که نیازی نیست قبل از انجام فعالیت ورزشی به صورت دستی تنظیمات را وارد کنید.

جی‌پی‌اس گلکسی‌واچ نیز به خوبی وظیفه‌اش را انجام می‌دهد و به صورت تقریبی اندازه‌گیری دقیقی از مسافت‌ها ارائه می‌کند. همچنین برای ورزشکاران حرفه‌ای تنظیماتی وجود دارند که خیلی ریزتر و بهتر فعالیت‌هایشان را اندازه‌گیری کرده و در صورت فشار فیزیکی بالا یا خطارات در حیطه سلامتی به شما هشدار می‌دهند.

بند‌های چرمی که به آن اشاره کردیم را به یاد دارید؟ بله، اینجاست که این نوع بند‌ها مشکل‌ساز می‌شوند. قطعا در هنگام دویدن و انجام فعالیت‌های ورزشی داشتن یک بند چرمی دور مچ‌هایتان حس قشنگی نخواهد بود.

به همین دلیل توصیه می‌کنم اگر قصد دارید از ساعت هوشمندتان برای تناسب اندام و ورزش‌های سخت استفاده کنید، یا بند سیلیکونی آن را تهیه کرده یا محصولی دیگر را مد نظر داشته باشید‌.

همچنین در نسخه‌های جدید گلکسی‌واچ سنسور افتادن اضافه شده است که از گذشته در ساعت‌های هوشمند اپل وجود داشت. به کمک این سنسور اگر ساعتتان احساس کند که به زمین خوردید و صدمه دیده‌اید به طور خودکار با سرویس‌های اضطراری تماس برقرار می‌کند. شاید آنقدرهم ویژگی مهمی به نظر نیاید، اما خدا را چه دانید، یک روز ممکن است جانتان را نجات دهد.

  • ردیابی خواب گلکسی‌واچ ۳ سامسونگ

شرکت سامسونگ با همکاری موسسه ملی خواب این امکان را فراهم کرده است تا خریداران بتوانند در هنگام خواب نیز آمار کاربردی از وضعیتشان داشته باشند. هر روز صبح که بیدار می‌شوید به کمک‌ نرم‌افزارهای موجود قادر هستید از کیفیت خواب خود مطلع شده و اطلاعاتی در راستای بهبود آن دریافت کنید.

با سنسور‌هایی مثل SpO2 که داده‌های دقیقی را اندازه‌گیری کرده و لحظه به لحظه حواسشان به کیفیت خواب شماست، قادر هستید با تغییرات عادت‌های بد یا حتی بهبود مشکلات تنفسیتان استراحت خیلی بهتری داشته باشید.

  • برنامه‌ها و حافظه گلکسی‌واچ ۳ سامسونگ

با اینکه سیستم‌عامل تایزن نسبت به فروشگاه اپل اپل‌واچ کتابخانه‌ای محدودتر و کوچک‌تری دارد، اما نرم‌افزارهای کاربردی و ضروی که به کارتان می‌آیند در اختیار شما قرار گرفته‌اند.

گلکسی‌واچ ۳ با حافظه داخلی ۸ گیگابایتی این امکان را فراهم کرده تا بتوانید آهنگ‌های مورد علاقه خود را به صورت آفلاین‌ گوش کنید. گرچه از نظر ظرفیتی نسبت به حافظه داخلی ۱۶ گیگابایتی اپل‌واچ ۵ آنقدر دستتان را باز نمی‌گذارد، اما به طور متوسط برای کار‌های روزمره و معمولی کافی می‌باشد. با این‌حال اگر فکر می‌کنید که حجم آهنگ‌هایتان خیلی بیشتر از این حرف‌هاست، یا باید فکری به حال کمتر کردن آن‌ها کرده یا کلا محصول مشابه دیگری را خریداری کنید.

  • طول عمر باتری گلکسی‌واچ ۳ سامسونگ

برخلاف سری‌های قدیمی‌تر گلکسی‌واچ، گلکسی‌واچ ۳ سامسونگ با باتری ۳۴۰ میلی‌آمپری خود عمر کمتری داشته و حدودا تا ۲ روز بدون نیاز به شارژ فعالیتش را ادامه خواهد داد. در صورتی که در مدل‌های اصلی این مدت به ۴ روز افرایش یافته بود. گرچه همین عمر باتری ۴۸ ساعته نسبت به ۱۸ ساعته بودن باتری اپل‌واچ ۵ به خاطر اندازه کوچک‌ترش، میزانی منطقی و قابل قبولی می‌باشد.

حتی در فعالیت‌های ورزشی و استفاده مرتب گلکسی‌واچ ۳ طبق استانداردهای باتری‌های سامسونگ وظایفش را انجام داده و فقط در شرایطی مثل روشن بودن همیشگی نمایشگر کاهشی در طول عمر آن مشاهده می‌کنید که باز هم در این حالت تا ۲۴ ساعت روشن می‌ماند.

  • نتیجه‌گیری

در بازار پوشیدنی‌های دیجیتالی، گلکسی‌واچ ۳ خودنمایی می‌کند. این ساعت هوشمند سامسونگ تعادل خوبی میان یک ساعت شیک و باکلاس و یک گجت مناسب برای ورزش و سلامت ایجاد کرده و برای طرفداران علاقه‌مند به این ویژگی‌ها انتخاب فوق‌العاده‌ای می‌باشد. از مدلی مثل گلکسی‌واچ اکتیو ۲ امکانات سلامتی خوبی را به ارث برده و حاشیه‌های محرکش در بازار رقابت قابلیت‌های برجسته‌ای محسوب می‌شوند.

در اینکه این قابلیت‌ها ارزان‌قیمت نبوده شکی نیست. به همین‌روی بهتر است رقبای موجود در بازار را نیز بررسی کرده تا بتوانید تصمیم نهایی درست‌تری داشته باشید.

ولی اگر از محصولات سامسونگ و گوشی‌های هوشمند آن استفاده می‌کنید و به دنبال یک گجت کامل‌کننده کاربردی می‌گردید،‌ گلکسی‌واچ ۳ یکی از بهترین گزینه‌ها میان ساعت‌های هوشمند اندرویدی خواهد بود.

  • نکات مثبت: طراحی شیک و جمع و جورتر با حاشیه‌های محرک و خواندنECG  مورد تائید FDA
  • نکات منفی: امکانات فشار خون در همه مناطق کار نمی‌کنند، عمر باتری کمتر نسبت به نسخه‌های اصلی

 

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : نقد و بررسی ساعت هوشمند گلکسی ‌واچ ۳سامسونگ

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *