نسل آینده سرویس پیامک با همکاری سامسونگ و گوگل فراگیر می شود

سرویس پیامک

سرویس پیامک | یکی از موضوعاتی که این روزها مطرح می باشد، این است که با پیشرفت تکنولوژی های جدید و حضور اینترنت همراه برای گوشی های هوشمند و علی الخصوص حضور اپلیکیشن های ارتباطی متنوع نظیر پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی دیگر نقش پیامک و یا همان SMS در میان کاربران چیست؟! چرا کمپانی های ابرقدرت در تلاش نیستند تا این سیستم را با تغییراتی روبرو سازند؟!

سرویس پیامک

اکنون کمپانی گوگل قصد دارد در طی شراکتی با بزرگترین کمپانی سازنده ی گوشی های اندرویدی، سامسونگ، استاندارد جدید پیامک یا SMS را به کاربران عرضه نماید. این دو کمپانی تصمیم دارند که به منظور بهبود تجربه کاربری، اپلیکیشن های ارسال پیامک خود را به فناوری RCS تجهیز نموده و با یکدیگر همگام سازی نمایند. بر اساس گفته های کمپانی گوگل، اولین نشانه های شراکت ردموندی ها با کمپانی کره ای را می توان در پرچمداران سری S8 سامسونگ و پس از آن مشاهده نمود. بر اساس گفته ی مقامات کمپانی گوگل، تمامی گلکسی های جدید به طور پیش فرض از قابلیت RCS استفاده خواهند کرد.

سرویس پیامک

شایان ذکر است که قابلیت RCS و یا خدمات ارتباطی کامل، به کاربران اجازه می دهد تا تصاویر با کیفیت و ویدیوها را با استفاده از پیامک ارسال نمایند و حتی از تایپ کردن عبارات توسط کاربر، پیش از ارسالف آگاه گردند. این قابلیت در واقع یک تجربه ای مانند پیام رسان های اینترنتی را فراهم می نماید ولی برای استفاده از آن، هر دو طرف باید از سیستم های مجهز به RCS استفاده نموده و اپراتورها نیز از این سیستم پشتیبانی نمایند.

لازم به ذکر است که کمپانی گوگل بر اساس سهم بالای سامسونگ در بازار، این کمپانی را برای فراگیر نمودن تکنولوژی RCS انتخاب کرده است و انتظار می رود در طول سال های آینده و با پیشرفت زیرساخت های گوشی های هوشمند، RCS جایگزین SMS گردد.

 

مطالب مرتبط

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  پیکسل 8 گوگل با نمایشگر کوچک تر از راه می رسد

نظرات در مورد : نسل آینده سرویس پیامک با همکاری سامسونگ و گوگل فراگیر می شود

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *