نحوه کنترل چند کامپیوتر با ماوس و کیبورد

نحوه کنترل چند کامپیوتر با ماوس و کیبورد

اگر بیش از یک رایانه در خانه خود دارید – مثلاً یک دستگاه شخصی و کاری یا یک لپ تاپ در کنار رایانه شخصی سینمای خانگی – کنترل آنها می تواند دردناک باشد. به جای اینکه صفحه کلیدهای خود را روی هم قرار دهید ، می توانید با استفاده از نرم افزار یا سخت افزار تخصصی از یک ماوس و یک صفحه کلید با دو رایانه به طور همزمان استفاده کنید.

هیچ برنامه ای به طور کامل کار نمی کند و همه کارها را انجام می دهد. هر گزینه مزایا و معایب خاص خود را دارد ، اما دو روش وجود دارد که از این مجموعه متمایز هستند: موش بدون مرز و هم افزایی.

ماوس بدون حاشیه: برای ویندوز رایگان و آسان است

نحوه کنترل چند کامپیوتر با ماوس و کیبورد

یک پروژه آزمایشی از توسعه دهنده مایکروسافت Truong Do ، موش بدون مرز یک برنامه رایگان است که ماوس و صفحه کلید شما را فقط بین دستگاه های ویندوز به اشتراک می گذارد. تنظیم آن نیز بسیار آسان است ، که اگر تازه شروع به کار با این برنامه ها می کنید، اولین قدم خوب است.

ماوس بدون مرز را روی رایانه اصلی خود بارگیری و نصب کنید، رایانه ای که می خواهید از صفحه کلید و ماوس آن در همه دستگاه ها استفاده کنید. وقتی از شما س ifال شد که آیا آن را در رایانه های دیگر نصب کرده اید ، روی No کلیک کنید. به شما کد داده می شود، آن کد را بردارید و موش بدون مرز را روی رایانه های شخصی دیگر نصب کنید ، در صورت درخواست کد را وارد کنید. آنها باید به طور خودکار به یکدیگر متصل شوند ، بدون هیچ دردسر اضافی مورد نیاز است.

از پنجره اصلی ماوس بدون مرز می توانید آیکون ها را کلیک کرده و بکشید تا رایانه های شخصی شما مرتب شوند تا با نحوه نمایش آنها در فضای فیزیکی شما مطابقت داشته باشد. به عنوان مثال ، دسک تاپ من در سمت چپ لپ تاپ من است ، بنابراین مطمئن شدم که آیکون ها با آن طرح مطابقت دارند. به این ترتیب ، وقتی ماوس را به لبه درست آن می کشید ، باید به راحتی به رایانه دیگر “پرش” کنید. در صورت انتخاب ، در این پنجره گزینه های دیگری نیز وجود دارد که می توانید با آنها بازی کنید.

موش بدون مرز به صورت رایگان خوب کار می کند ، اما به نظر من گاهی اوقات کمی لکنت است. در رایانه دوم ، نشانگر من اغلب دیر پاسخ می دهد یا یک ثانیه گیر می کند وقتی که آن را به اطراف صفحه منتقل می کنم ، که باعث می شود هنگام کلیک کردن روی موارد دقت خود را از دست دهید.

هنوز هم ، به اشتراک گذاری کلیپ بورد بین دو رایانه شخصی من به خوبی کار کرده است ، و من می توانم فایلها را از یک دستگاه به دستگاه دیگر بکشید و رها کنم بدون هیچ مشکلی. خودتان آن را امتحان کنید و ببینید آیا برای مورد استفاده شما به اندازه کافی خوب است یا خیر. در غیر این صورت، Synergy را در زیر بررسی کنید.

هم افزایی و موانع: نرم و صاف و کراس پلت فرم

هم افزایی شناخته شده ترین برنامه در این فضا است ، اما هزینه آن 30 دلار است ، تنظیم آن کمی دشوار است و در حال حاضر مراحل انتقال را طی می کند. این برنامه در گذشته منبع باز بود و یک چنگال نسخه قدیمی به نام Barrier به صورت رایگان در دسترس است.

Synergy در حال کار بر روی نسخه جدیدی است که باید از نظر ویژگی ها از Barrier جلوتر باشد ، اما در حال حاضر ، این دو کاملاً شبیه یکدیگر هستند ، بنابراین توصیه می کنم ابتدا Barrier را امتحان کنید. اگر نمی توانید آن را به کار خود بیاورید ، یا پشتیبانی از یک برنامه پولی را می خواهید ، می توانید پول نقد را برای یک مجوز Synergy دریافت کنید.

نحوه کنترل چند کامپیوتر با ماوس و کیبورد

علیرغم پیچیدگی ها ، سینرژی (و مانع) پس از تنظیم همه چیز به راحتی کار می کند. برنامه را روی همه رایانه هایی که می خواهید با ماوس و صفحه کلید خود استفاده کنید نصب کنید. (در طی مراحل ممکن است از شما بخواهد رایانه خود را مجدداً راه اندازی کنید.) سپس برنامه از شما می خواهد که رایانه فعلی را به عنوان سرور (رایانه با ماوس و صفحه کلید) یا یک مشتری (رایانه مورد نیاز برای کنترل) تعیین کنید.

اگر از نسخه پولی Synergy استفاده می کنید ، سپس از شما می خواهد حساب خود را فعال کنید، کلید مجوز را از صفحه حساب Symless خود کپی کرده و در برنامه Synergy جایگذاری کنید. پس از فعال شدن ، این فرایند را روی رایانه های دیگر تکرار کنید ، یک سرور و هر تعداد کامپیوتر Client انتخاب کنید.

وقتی برنامه هر دو رایانه نصب و اجرا شد ، باید کاری کنید که آنها با یکدیگر صحبت کنند. در دستگاه سرور ، روی دکمه Configure Server کلیک کنید. در گوشه بالا سمت چپ ، باید نمادی را ببینید که شبیه مانیتور رایانه است، آن را به شبکه بکشید و با نماد رایانه شخصی سرور خود قرار دهید. به عنوان مثال ، مشتری من ، یک Mac mini ، در سمت راست سرور ، یک دسک تاپ به نام Jotunn ، روی میز من قرار دارد، بنابراین من نماد را یک مربع به سمت راست نماد PC سرور خود کشیدم.

بیشتر بخوانید  نحوه ی عملکرد ماوس های نوری و مکانیکی

در مرحله بعد ، بر روی نماد Unnamed که اضافه کرده اید دوبار کلیک کنید. در زیر نام صفحه ، نام رایانه مشتری را تایپ کنید، آن را در پنجره هم افزایی مشتری مشاهده خواهید کرد ، جایی که در آن نام مشتری است. تأیید را کلیک کنید. سپس روی دکمه Apply کلیک کنید تا تنظیمات شما اعمال شود و سرور راه اندازی شود.

در بالای پنجره در رایانه شخصی سرور خود ، یک آدرس IP را به صورت پررنگ مشاهده خواهید کرد – در مورد من ، 192.168.1.11 است. این مجموعه اعداد نشان دهنده محل قرارگیری رایانه در شبکه است و رایانه شخصی شما برای اتصال باید آدرس IP سرور را بداند. همانطور که در بالا نشان داده شده است ، آن آدرس را در جعبه سرور در پنجره کامپیوتر مشتری کپی کنید.

پس از انجام این کار ، روی دکمه شروع کلیک کنید. سپس دو رایانه باید به هم متصل شوند و شما می توانید از صفحه کلید و ماوس PC سرور در هر دو دستگاه استفاده کنید. فقط آن را به لبه صفحه رایانه اصلی خود بکشید و به سمت رایانه دیگر شما می رود ، مثل اینکه آنها همان ماشین هستند. اگر مشکلی دارید ، ورود به سیستم را بررسی کنید، مانع از نصب شما می شود تا در قسمت تنظیمات آن ، ورود به سیستم را وارد کنید. Synergy خروجی ورود به سیستم را در پایین پنجره خود قرار می دهد ، که به شما امکان دسترسی سریعتر به خطاهای احتمالی را می دهد.

در حالی که می توانید متن را بین هر دو دستگاه خود کپی و جایگذاری کنید ، کشیدن و رها کردن پرونده ها می تواند کمی ریز باشد و مسافت پیموده شده شما ممکن است متفاوت باشد. به طور کلی ، به نظر من Synergy و Barrier بسیار نرم تر از Mouse بدون مرز بود که باعث می شود کمی جذاب تر باشد. روش های بیشتری وجود دارد که می توانید Synergy را پیکربندی کنید ، بنابراین برای تنظیمات اضافی کلید میانبر و سایر اصلاحات به تنظیمات سرور مراجعه کنید.

ورودی دیگر: ماوس بدون مرز جایگزین

اگر فقط از ماشین های ویندوز استفاده می کنید و می خواهید چیزی نرمتر از موش بدون مرز اجرا شود ، گزینه ورودی دیگری گزینه Input Director است. راه اندازی کمی بیشتر از موش بدون مرز کار می کند و ممکن است برای کاربران تازه کار دشوار باشد.

به عنوان مثال ، هنگام اسکن ، به ندرت ماشین های دیگری را در شبکه من پیدا می کند ، حتی اگر نام میزبان را تایپ کنم. تایپ آدرس IP دستگاه ثانویه برای من خوب کار کرد ، در آن زمان به زیبایی اجرا شد.

علاوه بر این ، Input Director دارای بسیاری از ویژگی های امنیتی عالی است که به شما امکان می دهد تعیین کنید کدام رایانه ها مجاز به پیوستن به سیستم شما هستند ، کلیدهای میانبر قابل تنظیم و سایر ویژگی های اضافی هستند. این ممکن است برای برخی از افراد کمی طاقت فرسا باشد ، اما اگر می دانید چه کاری انجام می دهید ، مدیر ورودی درست مانند Synergy نرم است ، حتی اگر فقط به دستگاه های ویندوز محدود شود.

Sharemouse یکی دیگر از گزینه های بین پلتفرمی مانند Synergy است. اساساً هیچ تنظیماتی مورد نیاز نیست زیرا این سیستم به طور خودکار سایر رایانه های Sharemouse را در شبکه شناسایی می کند. به نظر می رسد کشیدن و رها کردن کار می کند ، مشروط بر اینکه 30 دلار برای نسخه حرفه ای پرداخت کنید. با این وجود ، خیلی بیشتر از Synergy لکنت زبان دارد ، که برای دور کردن من کافی بود. هنوز هم ، اگر کشیدن و رها کردن یک ضرورت است ، ممکن است گزینه بهتری برای شما باشد.

KVM Switch: گزینه سخت افزار

نحوه کنترل چند کامپیوتر با ماوس و کیبورد

قبل از اینکه نرم افزار به راحتی این وظیفه را انجام دهد ، دستگاه های سخت افزاری معروف به سوئیچ های KVM هدف مشابهی داشتند. سوئیچ های KVM ساده مانند این مدل HDMI JideTech یا این مدل DisplayPort IOGear به عنوان یک سوئیچ A / B ساده عمل می کنند. شما یک دکمه را روی دستگاه فشار می دهید تا صفحه کلید و ماوس خود را از یک رایانه به رایانه دیگر منتقل کنید.

مدلهای گران قیمت ممکن است از نرخ تازه سازی بیشتر برای نمایشگر شما پشتیبانی کنند یا ممکن است نمایشگر شما را فریب دهند تا در اتصال بماند تا نمادهای شما خود را مرتب نکنند. اگر در حال حاضر چندین مانیتور دارید ، ممکن است فقط به یک سوئیچر USB ساده نیاز داشته باشید. اگرچه بسیاری از سوئیچ های KVM ویژگی های خاص خود را دارند ، بنابراین ممکن است لازم باشد بررسی های زیادی را بخوانید و آزمایش کنید تا بفهمید کدام سوئیچ KVM برای موارد استفاده شما مناسب است.

دسک تاپ از راه دور

ممکن است از نظر رایانه در کنار شما نشسته احمقانه به نظر برسد ، اما بسیار آسان است. اگر همه رایانه های شما از ویندوز استفاده می کنند ، ابزار داخلی Remote Desktop مایکروسافت فوق العاده است. برای سیستم عامل های دیگر ، نصب Chrome Remote Desktop آسان است و مانند یک جذابیت عمل می کند.

بسیاری از برنامه های دیگر در این فضا وجود دارد ، اما برای بیشتر افراد ، یکی از راه حل های فوق باید به اندازه کافی کار کند تا بتوانید آن صفحه کلید اضافی را به محدودیت بکشید.

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : نحوه کنترل چند کامپیوتر با ماوس و کیبورد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *