نحوه متوقف کردن سیستم ردیابی گوگل

سیستم ردیابی گوگل

توقف سیستم ردیابی گوگل | کمپانی گوگل یکی از اساسی ترین و به عنوان اصلی ترین کمپانی های دنیا می باشد که به عنوان یک مرجع در دنیای مجازی کاربردهای بسیاری دارد. همانطور که می دانید اولین موتور جستجوگر قدرتمند اینترنت، موتور جستجوگر کمپانی گوگل می باشد. گوگل با استفاده از این موتور جستجوگر سعی دارد همیشه متناسب با علایق هر کاربر رفتار نماید و شرایط را طوری فراهم کند که کاربر با صرف کمترین زمان به نتیجه ی موردنظر خود برسد.

گوگل اطلاعات بسیاری را در خصوص کاربران خود می‌ داند؛ اساسا مدل درآمدزایی این غول فناوری دنیای اینترنت، بیشتر بر اساس تبلیغات و جمع‌ آوری اطلاعات می باشد. این اطلاعات با استفاده از تمام کنش‌ های شما در استفاده از محصولات کمپانی گوگل گردآوری می گردد؛ همانند جستجو کردن، استفاده از سیستم ناوبری Google Maps و… . به طورکلی کمپانی گوگل این موضوع را به صورت عمومی مطرح نمی کند که در حال جمع آوری اطلاعات کاربران می باشد ولی این موضوع را پنهان نیز نمی کند.

توقف سیستم ردیابی گوگل

سیستم ردیابی گوگل

باید بگوییم که گوگل تمامی جستجوهای شما را ذخیره می نماید اما در صورتی که علاقه ای به ثبت این داده های ندارید می توانید با استفاده از روش زیر به آن خاتمه دهید:

در ابتدا وارد صفحه ی My Activity Page در گوگل شوید. سپس از سمت چپ بر روی گزینه‌ ی Delete Activity by کلیک نمایید. در آخر بر صفحه‌ ی بازشده، از منوی کشویی موجود، گزینه‌ ی Search را انتخاب نموده و بر روی گزینه ی Delete کلیک نمایید.

به منظور غیرفعال نمودن سیستم ردیابی گوگل، می‌ توانید به Activity Controls Page مراجعه نمایید. در آخر تیک بخش Web & App را بردارید. با استفاده از این روش ردیابی شما با استفاده از تاریخچه‌ ی مرورگر کروم و هر نرم افزاری که از گوگل استفاده می نماید، متوقف خواهد شد.

 

مطالب مرتبط

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  یادآوری قرارها ، زمان ها و مکان ها توسط گوگل

نظرات در مورد : نحوه متوقف کردن سیستم ردیابی گوگل

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *