نحوه فعال کردن و استفاده از Focus Sessions در ویندوز 11

نحوه فعال کردن و استفاده از Focus Sessions در ویندوز 11

ویندوز 11 تغییرات هیجان انگیزی را به همراه داشته است. با کمال تعجب، تعداد کمی از این تغییرات با هدف افزایش سطح بهره وری ما – مانند تغییرات نوار وظیفه. یکی دیگر از تغییرات جدید متمرکز بر بهره وری، Focus Sessions است. همانطور که از نام آن مشخص است، این ویژگی ساده برای افزایش بهره وری شما طراحی شده است و به شما کمک می کند تا روی کار در حال انجام تمرکز کنید. تنظیم آن آسان است و بهترین بخش این است که می توانید در حین انجام کار، موسیقی را از Spotify نیز پخش کنید. و بله، شما می توانید وظایف را نیز تعریف کنید. جالب به نظر می رسه، درسته ؟

در این پست، نحوه فعال کردن و استفاده از Focus Session را برای افزایش بهره وری خواهیم دید.

F OCUS SESSIONS در ویندوز 11چیست

همانطور که قبلا ذکر شد، Focus Session برای کمک به تمرکز بیشتر بر روی کار در حال انجام طراحی شده است. عملکرد آن شبیه به مکانیسم Time-Block است که در آن زمان مشخصی را در روز برای یک کار خاص مسدود می کنید.

نحوه فعال کردن و استفاده از Focus Sessions در ویندوز 11

در حالی که قبلاً کاربران ویندوز مجبور بودند به برنامه های شخص ثالث یا افزونه های کروم اعتماد کنند، این بار، کاربرانی مانند ما می توانند مستقیماً از خود برنامه ساعت به آن دسترسی داشته باشند.

کاملاً طبیعی است که برای دسترسی به همه ویژگی ها باید وارد سیستم شوید. با این حال، اجباری نیست.

نحوه فعال کردن و استفاده از Focus Sessions در ویندوز 11

شما می توانید پیشرفت روزانه خود را با Focus Session مشاهده کنید. streaks تعداد دفعاتی است که یک جلسه را با موفقیت به پایان رسانده اید. در عین حال می توانید یک هدف روزانه نیز برای خود تعیین کنید. در حال حاضر، مایکروسافت هدف را 1 ساعته تعیین کرده است.

چگونه یک تسک را با Focus Sessions شروع کنیم

اگر این اولین باری است که به Focus Sessions دسترسی دارید، ممکن است لازم باشد وارد سیستم شوید تا برنامه بتواند وظایف شما را از Microsoft To-Do انجام دهد.

پس از انجام کار، تنها کاری که باید انجام دهید این است که روی دکمه Start Focus session ضربه بزنید و تایمر را استارت کنید. Focus Sessions با گزینه ای برای اضافه کردن یک استراحت ارائه می شود. به طور پیش فرض، وقفه پنج دقیقه است، و می توانید آن را در تنظیمات تغییر دهید.

Focus Sessions را می‌توانید در برنامه ساعت پیدا کنید. به سادگی منوی شروع را باز کنید و ساعت را جستجو کنید.

نحوه فعال کردن و استفاده از Focus Sessions در ویندوز 11

مرحله 1: برای شروع کار، به Task بروید و روی دکمه Select for Session کلیک کنید.

مرحله 2: تایمر را مطابق سلیقه خود تغییر دهید و جلسه را شروع کنید.

هنگامی که تایمر کامل شد (یا آن را به صورت دستی متوقف کردید)، زمان انجام آن کار خاص نمایش داده می شود. و خوب، این یک مزیت بزرگ است. به این ترتیب، به شما کمک می ‌کند مدت زمانی را که برای تکمیل (یا تا حدی کامل کردن) یک کار طول می‌ کشد اندازه‌گیری کنید تا بتوانید زمان مورد نیاز برای جلسات آینده را راحت‌تر محاسبه کنید.

بیشتر بخوانید  بهترین راه برای غیرفعال کردن به‌روزرسانی‌های آفیس در ویندوز 11+تصاویر همراه

مجدداً توجه داشته باشید که پیوند دادن Microsoft To-Do اجباری نیست. اگر به سادگی می خواهید در حین کار روی یک کار زمان بندی کنید، می توانید یک Task جدید مستقل اضافه کنید. برای انجام این کار، همانطور که در تصویر زیر نشان داده شده است، روی دکمه سه نقطه کلیک کنید و جزئیات را اضافه کنید.

نحوه فعال کردن و استفاده از Focus Sessions در ویندوز 11

مدیریت اعلان ها

اما، اگر به طور مداوم توسط رگباری از اعلان‌ها حواستان پرت می‌شود، هیچ ساعت یا تایمری نمی ‌تواند به شما کمک کند.

برای کاهش تن اعلان ها، روی تنظیمات در پنل سمت چپ کلیک کنید و Change your notification settings را انتخاب کنید.

نحوه فعال کردن و استفاده از Focus Sessions در ویندوز 11

این عمل Windows Notification and Focus Assist را باز می کند.

در حالی که Notification تصویر بزرگتری را نشان می دهد، می توانید در واقع تمام تنظیمات اعلان سیستم خود را با استفاده از Focus Assist (به شما اجازه می‌دهد که اعلان‌های دریافتی را بنا بر نیازتان تنظیم و مدیریت کنید)تنظیم کنید. شما می توانید قوانین خودکار را طبق زمان تعیین کنید. یا می توانید نام برنامه های مجاز را انتخاب کنید.

نحوه فعال کردن و استفاده از Focus Sessions در ویندوز 11

توجه داشته باشید که وقتی یک جلسه فوکوس را شروع می کنید، « Focus Assist » به طور خودکار فعال نمی شود. این فقط در را برای مدیریت بهتر اعلان ها باز می کند.

ایده این است که Focus Assist را مطابق با  Focus Session تنظیم کنید تا هنگام کار حداقل حواس پرتی را داشته باشید.

تنظیمات Focus Session را سفارشی کنید

می توانید برخی از تنظیمات Focus Sessions را مطابق با نیاز خود تنظیم کنید.

نحوه فعال کردن و استفاده از Focus Sessions در ویندوز 11

به عنوان مثال، می توانید از طریق تنظیمات، دوره Focus Sessions را تعریف کنید.

جدای از آن، امکان تغییرات جزئی دیگری مانند تغییر آهنگ جلسه وجود دارد.

فواید Focus Sessions

در حال حاضر، Focus Sessions راه خوبی برای Time Block به صورت بومی ارائه می دهد. به شما امکان می دهد وظایف مستقل اضافه کنید و به شما امکان می دهد وظایف را مستقیماً از Microsoft To-Do انجام دهید. و  ادغام Spotify نیز جالب به نظر می رسد.

با این حال، برای تمرکز روی کار در دست، باید تمام حواس ‌پرتی‌های غیرضروری مانند اعلان ها را حذف کنید. و در همان زمان، هر دو Focus Assist و Focus Sessions را پیکربندی کنید. امیدواریم که مایکروسافت به زودی یک روش بومی برای تغییر اعلان‌ها اضافه کند.

 

 

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : نحوه فعال کردن و استفاده از Focus Sessions در ویندوز 11

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *