نحوه فعال سازی قابلیت تایید هویت دوعاملی اینستاگرام

از روش های ایمن برای حفاظت و نگهداری از حساب های آنلاین، شناسایی هویت دوعاملی را می توان نام برد که بهتر است از این روش در تمامی سرویس هایی که پشتیبانی می شوند استفاده کرد.

در ادامه این روش برای برنامه اینستاگرام آموزش داده می شود. دو عامل مجزا در شناسایی هویت دو عاملی برای تایید هویت شخص در یک سرویس آنلاین عبارتند از :

  • رمز عبور که خود شخص تعیین می کند .
  • گوشی ، تبلت ، کامپیوتر و غیره که در نزد شخص است.

شخص برای ورود به حساب کاربری خود علاوه بر رمز عبور نیاز به رمز یکبار مصرف دارد که از طریق نرم افزاری که بر روی دستگاه نصب است یا از طریق پیامک می‌تواند دریافت کند. با وجود رمز یکبار مصرف اگر شخصی نام کاربری و رمز ایمیل شخص دیگری را نیز داشته باشد باز هم نمی تواند به حساب کاربری آن شخص وارد شود.

روش فعال سازی شناسایی هویت دو عاملی اینستاگرام :

برنامه اینستاگرام خود را باز کرده و به قسمت پروفایل بروید در قسمت بالا سمت راست به آیکون تنظیمات ضربه بزنید و option وارد خواهید شد. برای فعال کردن شناسایی هویت دو عاملی شماره تلفن شخص باید به حساب اینستاگرام اضافه شده باشد. اگر تا کنون این کار را انجام نداده اید ، گزینه edit profile را بزنید و سپس در بخش private information بر روی آیکون گوشی ضربه بزنید.

شماره تلفن خود را وارد کنید و سپس next بزنید. صبر کنید بعد از چند لحظه یک رمز یکبار مصرف از طریق پیامک دریافت خواهید کرد.این رمز را در قسمت confirmation وارد کنید و پس از زدن گزینه done  شماره تلفن شما به حساب اینستاگرامتان اضافه می شود .

 در ادامه کار باید به قسمت option بازگشته و سپس گزینه  two-factor Authentication را فعال کنید و زمانی که از شما خواسته شود کار های خود را تایید کنید گزینه turn on را انتخاب کنید .

بار دیگر اینستاگرام پیامک کد تایید را به شماره تلفن شما ارسال می کند. این کد را در قسمت confirmation  وارد کنید و با زدن گزینه  done  می توانید شناسایی هویت دو عاملی اینستاگرام خود را فعال کنید.

پس از اینکار پنج رمز پشتیبان دریافت خواهید کرد که یکبار مصرف هستند ، بهتر است آنها را یادداشت کنید تا در مواقعی که نتوانستید پیام تایید را دریافت کنید از این رمز ها برای ورود به حساب خود وارد کنید.

بیشتر بخوانید  آپدیت در راه فوق العاده اینستاگرام / داشتن چند حساب کاربری بر روی یک گوشی

بار دیگر که بخواهید به حساب اینستاگرام خود وارد شوید ، باید هم رمز و هم رمز امنیتی را (یکبار مصرف) وارد کنید ، در نهایت اگریک هکر بتواند به رمز شما دسترسی پیدا کند ، دیگر نفوذ به حساب شما امر دشواری خواهد بود.

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : نحوه فعال سازی قابلیت تایید هویت دوعاملی اینستاگرام

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *