نحوه راه اندازی مجدد گوشی های آیفون اپل

نحوه راه اندازی مجدد گوشی های آیفون اپل

حتی اگر آیفون واقعاً قابل اعتماد است ، اما برای رفع مشکل نیاز به راه اندازی مجدد دارید. از نظر فنی ، انواع مختلفی از راه اندازی مجدد و بازنشانی آیفون وجود دارد ، بنابراین مهم است که بدانید هرکدام چه کاری انجام می دهد و در چه شرایطی می خواهید از آن استفاده کنید.

راه اندازی مجدد گوشی های آیفون

 

  • گزینه اصلی این است که با خاموش کردن و روشن کردن مجدد آیفون ، آن را دوباره راه اندازی کنید. به این حالت ریست نرم نیز گفته می شود.
  • اگر با راه اندازی مجدد مشکل شما برطرف نشد ، یا iPhone شما مسدود شده است ، یک راه اندازی مجدد نیرو را امتحان کنید. نه با راه اندازی مجدد و نه با زور راه اندازی مجدد ، داده ها یا تنظیمات موجود در آیفون پاک نمی شوند ، بنابراین جای نگرانی نیست.
  • این دو روش راه اندازی مجدد همان تنظیم مجدد نیست ، که تمام محتوای آیفون را پاک کرده و به حالت کارخانه بازمی گرداند. پس از بازنشانی iPhone ، داده های خود را از طریق نسخه پشتیبان نیز بازیابی می کنید. این گزینه افراطی تر است. ما در پایان این مقاله به آن خواهیم پرداخت.

شما برای حل مشکلات اساسی ، از جمله اتصال ضعیف تلفن همراه یا Wi-Fi ، خرابی برنامه یا سایر مشکلات روزمره ، آیفون را مجدداً راه اندازی می کنید. مراحلی که برای راه اندازی مجدد آیفون استفاده می شود به مدل شما بستگی دارد.

نحوه راه اندازی مجدد آیفون 12 ، 11 ، آیفون XS / XR و آیفون X

در آیفون X ، XS / XR ، آیفون 11 و آیفون 12 ، اپل عملکردهای جدیدی را به دکمه Side در کنار دستگاه اختصاص داد. می تواند برای فعال کردن سیری ، نمایش ویژگی اضطراری SOS یا سایر کارها استفاده شود. به دلیل این تغییر ، روند راه اندازی مجدد با روش استفاده شده در مدل های قبلی متفاوت است.

برای راه اندازی مجدد آیفون 12 یا آیفون 11 / XS / XR / X ، این مراحل را دنبال کنید:

  • دکمه های کنار و دکمه های کاهش صدا را همزمان فشار دهید و نگه دارید. افزایش صدا نیز کار می کند ، اما استفاده از آن به طور تصادفی می تواند از صفحه عکس بگیرید.
  • وقتی اسلاید برای خاموش شدن اسلایدر ظاهر شد ، دکمه های Side و Volume Down را رها کنید.
  • لغزنده را از چپ به راست حرکت دهید تا تلفن خاموش شود.
  • حدود 30 ثانیه صبر کنید. وقتی آیفون خاموش است، دکمه Side را دوباره نگه دارید تا آرم Apple ظاهر شود. دکمه Side را رها کنید و اجازه دهید تلفن راه اندازی شود.

نحوه راه اندازی مجدد آیفون (همه مدل های دیگر)

برای راه اندازی مجدد سایر مدل های iPhone ، این مراحل را دنبال کنید:

  1. دکمه Sleep / Wake را فشار داده و نگه دارید. در مدل های قدیمی ، بالای گوشی است. در سری آیفون 6 و جدیدتر ، در سمت راست قرار دارد.
  2. وقتی نوار لغزنده خاموش روی صفحه ظاهر شد ، دکمه Sleep / Wake را رها کنید.
  3. نوار لغزنده را از چپ به راست خاموش کنید. این باعث می شود که آیفون خاموش شود. یک چرخنده روی صفحه نمایش می دهد که نشان می دهد خاموش شدن در حال انجام است. ممکن است تاریک و سخت دیده شود.
  4. وقتی تلفن خاموش شد ، دکمه Sleep / Wake را فشار دهید و نگه دارید.
  5. وقتی لوگو Apple روی صفحه ظاهر شد ، دکمه Sleep / Wake را رها کنید و منتظر بمانید تا دوباره آیفون دوباره راه اندازی شود.

چگونه آیفون 12 ، آیفون 11 ، آیفون XS / XR ، آیفون X ، آیفون 8 و آیفون SE 2 را به سختی راه اندازی کنیم

یک راه اندازی مجدد نرم اولیه بسیاری از مشکلات را حل می کند ، اما همه آنها را حل نمی کند. در برخی موارد – مثلاً وقتی تلفن کاملاً یخ زده است و با فشار دادن دکمه Sleep / Wake پاسخ نمی دهد – باید دوباره شروع به کار کنید.

در آیفون های دارای شناسه Face (سری آیفون 12 ، سری آیفون 11 ، آیفون XS / XR یا آیفون X) ، سری آیفون 8 یا آیفون SE 2 ، این مراحل را برای شروع مجدد نیرو دنبال کنید:

  1. دکمه افزایش صدا را کلیک کرده و رها کنید.
  2. دکمه کاهش صدا را کلیک کرده و رها کنید.
  3. دکمه Side را فشار داده و نگه دارید تا زمانی که آرم Apple را مشاهده کنید (برای خاموش کردن اسلایدر ظاهر شده از اسلاید صرف نظر کنید) و سپس آن را رها کنید
  4. منتظر بمانید تا تلفن شما دوباره راه اندازی شود.

نحوه اجبار مجدد آیفون (سایر مدل ها)

با راه اندازی مجدد یا راه اندازی مجدد سخت ، تلفن دوباره راه اندازی می شود و حافظه ای را که برنامه ها در آن کار می کنند تازه می کند. این داده ها را حذف نمی کند اما به iPhone کمک می کند تا از ابتدا شروع به کار کند. هنگامی که نیاز دارید یک مدل قدیمی iPhone را مجدداً راه اندازی کنید (به جز آیفون 7 ؛ که در قسمت بعدی است) ، این مراحل را دنبال کنید:

  1. در حالی که صفحه تلفن رو به شما است ، دکمه Sleep / Wake و دکمه Home را همزمان نگه دارید.
  2. همچنان که نوار لغزنده خاموش ظاهر می شود ، به نگه داشتن دکمه ها ادامه دهید ، دکمه ها را رها نکنید.
  3. وقتی آرم Apple ظاهر شد ، دکمه Sleep / Wake و دکمه Home را رها کنید.
  4. منتظر بمانید تا آیفون دوباره راه اندازی شود.

چگونه سری آیفون 7 را مجدداً مجبور به راه اندازی مجدد کنیم

روند راه اندازی مجدد سری آیفون 7 کمی متفاوت است. این بدان دلیل است که دکمه Home یک دکمه فیزیکی در این مدل ها نیست. این یک صفحه لمسی سه بعدی است. در نتیجه ، اپل نحوه شروع مجدد این مدل ها را تغییر داد.

با استفاده از سری آیفون 7 ، دکمه کاهش صدا و دکمه خواب / خواب را همزمان نگه دارید تا زمانی که آرم اپل را ببینید و سپس دکمه ها را رها کرده و منتظر راه اندازی مجدد تلفن شوید.

بروز رسانی : 

نحوه راه اندازی مجدد آیفون (همه مدل ها)

در این مقاله  قصد دارم نحوه راه اندازی مجدد آیفون را توضیح دهم.  دستورالعمل های گفته شده در زیر برای آیفون 12 ، 11 ، XS / XR ، X ، 8 ، 7 و SE 2 قابل استفاده می باشند.

بیشتر بخوانید  حل مشکل ذخیره نشدن عکس های آیفون

در آیفون X ، XS / XR ، آیفون 11 و آیفون 12 ، اپل عملکردهای جدیدی را به دکمه Side در کنار دستگاه اختصاص داد. می تواند برای فعال کردن  ویژگی اضطراری SOS یا سایر کارها استفاده شود. به دلیل این تغییر، روند راه اندازی مجدد با روش استفاده شده در مدل های قبلی متفاوت است.

 راه اندازی مجدد آیفون 12 یا آیفون 11 / XS / XR / X

برای راه اندازی مجدد آیفون این مراحل را دنبال کنید:

1-دکمه های کناری همان افزایش و کاهش صدا را همزمان فشار دهید و نگه دارید. افزایش میزان صدا نیزبه تنهایی جوابگو می باشد.

2-در آیفون 7 باید به جای دکمه Volume up(افزایش صدا) از دکمه Volume down(کاهش صدا) استفاده کنید.

3-وقتی اسلایدرخاموشی ظاهر شد، دکمه های کناری را رها کنید.

4-سپس گوشی را خاموش کنید.

همزمان که گوشی خاموش است زمان خوبی برای تمیز کردن صفحه آیفون است. و به شما این اطمینان را می دهد که به طور تصادفی هیچ گزینه ای را فشار ندهید یا تنظیماتی را به طور تصادفی با لمس تغییر ندهید.

5-حدود 30 ثانیه صبر کنید. وقتی آیفون خاموش است، دکمه کناری را دوباره نگه دارید تا لوگو Apple ظاهر شود. دکمه را رها کنید و اجازه دهید تلفن راه اندازی شود.

نحوه راه اندازی مجدد آیفون (همه مدل های دیگر)

برای راه اندازی مجدد سایر مدل های iPhone ، این مراحل را دنبال کنید:

1-دکمه Sleep / Wake را فشار داده و نگه دارید. در مدل های قدیمی، بالای گوشی است. در سری آیفون 6 و جدیدتر، در سمت راست قرار دارد.

2-وقتی اسلایدرخاموشی روی صفحه ظاهر شد، دکمه Sleep / Wake را رها کنید.

3-اسلایدر را از چپ به راست بکشید. این باعث می شود که آیفون خاموش شود. یک پروگرس بار که ممکن است به سختی دیده شود روی صفحه نمایش  ظاهرمی شود که نشان می دهد خاموش شدن در حال انجام است.

4-وقتی تلفن خاموش شد ، دکمه Sleep / Wake را فشار دهید و نگه دارید.

5-وقتی آرم Apple روی صفحه ظاهر شد، دکمه Sleep / Wake را رها کنید و منتظر بمانید تا آیفون دوباره راه اندازی شود.

چگونه آیفون 12، آیفون 11 ، آیفون XS / XR ، آیفون X ، آیفون 8 و آیفون SE 2 را فورس ریستارت کنیم؟

یک راه اندازی نرم مجدد اولیه بسیاری از مشکلات را حل می کند، اما ممکن است همه آن ها را حل نکند. در بعضی موارد  مثلاً وقتی تلفن کاملاً فریزاست و هنگ کرده است با فشار دادن دکمه Sleep / Wake پاسخ نمی دهد باید بفکر چاره دیگر باشید ولی نه با راه اندازی مجدد بنابراین جای نگرانی نیست.

در آیفون های دارای Face ID برای تشخیص چهره (سری آیفون 12، سری آیفون 11، آیفون XS / XR یا آیفون X) ، آیفون 8 یا آیفون SE 2 ، این مراحل را برای شروع مجدد دنبال کنید:

1-دکمه افزایش صدا را کلیک کرده و رها کنید.

2-دکمه کاهش صدا را کلیک کرده و رها کنید.

3-دکمه کناری گوشی را فشار داده و نگه دارید تا زمانی که آرم Apple را مشاهده کنید و سپس آن را رها کنید.

4-منتظر بمانید تا تلفن  دوباره راه اندازی شود.

نحوه راه اندازی فورس ریستارت آیفون (سایر مدل ها)

گاهی اوقات ممکن است به دلیل مشکلاتی که برای گوشی همراه پیش میاید مجبور به راه اندازی Force Restart شوید. با راه اندازی فورس ریستارت، تلفن دوباره راه اندازی می شود و حافظه ای را که برنامه ها در آن کار می کنند تازه می کند. این داده ها را حذف نمی کند اما به گوشی iPhone کمک می کند تا از ابتدا شروع به کار کند. هنگامی که نیاز دارید یک مدل قدیمی iPhone را مجدداً راه اندازی کنید (به جز آیفون 7؛ که در قسمت بعدی آن را توضیح میدهم ) ، این مراحل را دنبال کنید:

1-بر روی گوشی خود، دکمه Sleep / Wake و دکمه Home را همزمان نگه دارید.

2-با ظاهر شدن اسلایدر آن را بسمت خاموشی بکشید، همچنان دکمه ها  Sleep/Wake را نگه دارید ، دکمه ها را رها نکنید تا وقتی آرم Apple ظاهر شد.

3-دکمه Sleep / Wake و دکمه Home را رها کنید.

4-منتظر بمانید تا آیفون دوباره راه اندازی شود.

چگونه آیفون سری 7 را فورس ریستارت کنیم؟

روند راه اندازی مجدد سری آیفون 7 کمی متفاوت است. این بدان دلیل است که دکمه Home یک دکمه فیزیکی در این مدل ها نیست. این یک صفحه لمسی سه بعدی است. در نتیجه ، اپل نحوه شروع مجدد این مدل ها را تغییر داده است.

با استفاده از آیفون سری 7، دکمه کاهش صدا و دکمه Sleep/Wake  را همزمان نگه دارید تا زمانی که لوگو اپل را ببینید و سپس دکمه ها را رها کرده و منتظر راه اندازی مجدد تلفن شوید. فورس ریستارت نیز یکی از راه های حل  مشکل بسیار شایع آیفونی که خاموش نمی شود است.

این دو روش راه اندازی مجدد همان تنظیم مجدد (که به آن بازیابی نیز گفته می شود) نیست، که تمام محتوای آیفون را پاک کرده و به حالت کارخانه بازمی گرداند. پس از بازنشانی iPhone ، داده های خود را از طریق نسخه پشتیبان نیز بازیابی می کنید.

سوالات متداول

تفاوت بین راه اندازی مجدد و تنظیم مجدد چیست؟ راه اندازی مجدد آیفون خود را به سادگی خاموش کردن دستگاه و سپس دوباره روشن است. بازگشت به تنظیمات کارخانه، برنامه ها و فایل های شما پاک می شوند و تلفن را به تنظیمات پیش فرض خود برمی گردانیم.

چگونه آیفون خود را مجدداً تنظیم کنم؟

برای تنظیم مجدد آیفون خود کافی است مراحل زیر را طی کنید:

Settings > General > Reset > Erase All Content and Settings

رمز عبور را وارد کنید ، اگر هشداری هست آن را بخوانید ، سپس پاک کردن را انتخاب کنید. بسته به مدل iPhone شما ، روند کار ممکن است متفاوت باشد ، بنابراین به راهنمای کامل تنظیم مجدد آیفون مراجعه کنید.

آیا بازنشانی مجدد آیفون خطرناک است؟ جواب منفی! تا زمانی که از موارد مهم پشتیبان تهیه شده هیچ خطری در تنظیم مجدد آیفون وجود ندارد. در واقع ، برخی از مسائل حتی با بازنشانی قابل حل هستند.

5/5 - (1 امتیاز)

نظرات در مورد : نحوه راه اندازی مجدد گوشی های آیفون اپل

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *