نحوه دریافت کارت سوخت و تغییر رمز کارت سوخت

دریافت کارت سوخت

اخیرا در خبرها حتما این موضوع را شنیده اید که دولت قصد دارد به منظور جلوگیری از قاچاق سوخت از مرزها دوباره از کارت های سوخت و سیستم سهمیه بندی سوخت استفاده نماید. برای برخی از افراد این سوال پیش می آید که چگونه باید دوباره کارت سوخت های خود را تهیه نمایند؟ زیرا برخی از افراد با اینکه قبلا کارت سوخت داشته اند ولی به علت ایجاد برخی از مسائل کارت سوخت آن ها مفقود شده است و یا رمز آن ها را گم کرده اند.

در ماه‌ های قبل میازن مصرف روزانه سوخت رکورد تازه ای را ثبت نمود و به عددی در حدود 100 میلیون لیتر رسید؛ رقمی که برای مصرف روزانه 23 میلیون وسیله نقلیه شماره گذاری شده در کل کشور بسیار بیش از حد معمول می باشد. در نهایت احتمال قاچاق سوخت و فروش آن به کشورهای همسایه ی ایران قوت گرفت. در همین خصوص شرکت ملی پخش و پالایش فرآورده‌ های نفتی اقدام به باطل نمودن کارت سوخت‌ های قاچاق نمود و تنها در استان سیستان و بلوچستان 56 هزار کارت سوخت باطل گردید. در همین خصوص بعضی از مسئولان راه حل مقابله با قاچاق را دو نرخی کردن سوخت و استفاده از کارت سوخت بیان کردند؛ مسئله ای که هنوز قطعی نشده‌ است اما موج تغییر رمز کارت و دریافت آن دوباره آغاز گردیده.

در صورتی که هنوز کارت سوخت قبلی خود را دارید، می‌توانید به راحتی از همان کارت استفاده نمایید و احتیاجی به دریافت کارت جدید نیست اما اگر تا به امروز کارت سوخت تهیه نکرده اید یا احتیاج به کارت سوخت المثنی و تغییر رمز دارید؛ باید مراحل زیر را بگذرانید.

دریافت کارت سوخت

نحوه دریافت کارت سوخت

به منظور دریافت کارت سوخت اصلی و یا المثنی اول باید به یکی از دفاتر پلیس +10 مراجعه نموده و درخواست خود را اعلام نمایید و مدارک مورد نیاز را نیز تهیه کنید. توجه داشته باشید که لازم است مالک خودرو، خود برای دریافت کارت سوخت اقدام نماید و البته در صورتی که این امکان وجود ندارد شخص دیگری که وکالت‌ نامه مخصوص دریافت کارت بنزین دارد نیز می‌تواند چنین کاری را انجام دهد. در نتیجه صاحب خودرو باید اصل مدارک شناسایی خود و یا موکل، مدارک احراز هویت را به این دفاتر ارائه کند. سند، کارت یا بنچاق خودرو و همین طور بیمه‌ نامه خودرو مدارک دیگری‌ دارند که قطعا باید ارائه گردند.

بیشتر بخوانید  روزانه 10 میلیون لیتر سوخت از ایران به افغانستان قاچاق می شود !

در آخر باید اطلاعات محل زندگی خود را همراه با آدرس پستی اعلام نموده و مبلغ 10 هزار تومان پرداخت کنید. توجه داشته باشید که دریافت مبلغ ثبت نام کارت سوخت باید از کارتخوان‌های دفاتر پلیس +10 انجام گردد. لازم به ذکر است که برای خودروهایی که پلاک قدیمی دارند، کارت المثنی صادر نمی شود.

پیگیری کارت سوخت

در صورتی ثبت‌ نام کارت سوخت خود را انجام دادید ولی هنوز کارت سوختی به دست‌ شما نرسیده‌ است، می‌ توانید با وارد نمودن شماره پلاک خودرو در سایت sokht.epolice.ir از شماره مرسوله و زمان تحویل پست مطلع گردید. همچنین می‌ توانید به اداره پست منطقه خود نیز مراجعه کرده و کارت سوخت خودروی خود را تحویل بگیرید.

دریافت کارت سوخت

نحوه تغییر رمز و رمزگذاری

به منظور رمزگذاری کارت سوخت در ابتدا باید کارت خود را درون دستگاه قرار بدهید و با مشاهده ی پیغام فعال‌ سازی رمز، آن را با کلید سبز تائید نمایید، پس از آن رمز 4 رقمی خود را دو بار وارد کنید تا رمز تایید گردد. اگر هم تصمیم دارید که رمز کارت سوخت قبلی خود را تغییر دهید، بعد از وارد کردن کارت درون دستگاه و وارد نمودن رمز، باید گزینه ی عملیات تغییر رمز را انتخاب کرده، رمز قبلی را حذف نموده و رمز جدید را وارد نمایید.

لازم به ذکر است، در صورتی که رمز خود را 5 بار متوالی اشتباه وارد نمایید، کارت سوخت شما قفل شده و شما به منظور برطرف نمودن این مسئله باید با ارائه مدارک لازم به یکی از شرکت های ملی پخش فرآورده های نفتی ایران در سراسر کشور مراجعه کنید.

 

مطالب مرتبط

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

4/5 - (3 امتیاز)

نظرات در مورد : نحوه دریافت کارت سوخت و تغییر رمز کارت سوخت

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *