نحوه دریافت کارت سوخت المثنی

دریافت کارت سوخت

همانطور که می دانید پروسه ی دریافت کارت سوخت از امروز آغاز شده است و شما می توانید با مراجعه به دفاتر پلیس +10 کارت سوخت خود را دریافت نمایید. در این میان برخی از افراد در زمانی که سری اول سهمیه بندی سوخت صورت پذیرفت، کارت سوخت دریافت کرده بودند ولی متاسفانه به علت عدم الزام استفاده از کارت سوخت، آن را گم کرده اند. اکنون در این بخش تصمیم داریم تا نحوه ی دریافت کارت سوخت المثنی را برای این سری از افراد شرح دهیم.

در طی اطلاعیه ی منتشر شده از سوی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی، تاکید شده که دارندگان خودرو و یا موتور سیکلت که دارای کارت سوخت فعال در سامانه هستند در صورت ثبت درخواست صدور کارت سوخت المثنی، کارت قبلی آن ها باطل خواهد شد. در نتیجه توصیه می گردد که تنها افرادی که کارت سوخت ندارند برای ثبت نام مراجعه نمایند.

اولین روش ثبت نام کارت سوخت المثنی

دارندگان خودروها و یا موتور سیکلت که کارت سوخت ندارند و یا کارت سوخت آن ها مفقود شده است می توانند با مراجعه ی حضوری به دفاتر پلیس +10 از روز شبنه سوم  آذر ماه با ارائه ی مدارک مورد نیاز بر طبق قوانین جاری درخواست خود را ثبت نمایند. مالکین خودروهای عمومی و دولتی شامل سواری ها، وانت ها و موتورسیکلت ها و همچنین دارندگان خودروهای قولنامه ای به منظور ثبت نام برای دریافت کارت سوخت المثنی، می توانند نظیر قبل تنها با مراجعه به دفاتر پلیس +10 نسبت به ثبت درخواست خود اقدام نمایند. خودروهایی که به تازگی شماره گذاری شده اند، دارای کارت سوخت هستند و تنها لازم است که مالکان این خودروها به منظور دریافت کارت سوخت خود به دفاتر پستی مراجعه نمایند.

دومین روش ثبت نام کارت سوخت المثنی

مالکان خودروها می توانند به سامانه خدمات دولت همراه به نشانی وب سایت www.mob.gov.ir مراجعه نموده و پس از ورود به سایت گزینه ی درخواست کارت سوخت المثنی و همچنین ثبت اطلاعات کلیک کنند. این سامانه از تاریخ پنجم آذرماه در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. لازم به ذکر است که ثبت اطلاعات در داخل این سامانه کاملا رایگان می باشد.

 

سومین روش ثبت نام کارت سوخت المثنی

نحوه ی دانلود و نصب رایگان اپلیکیشن موبایلی دولت همراه و همچنین ورود به بخش درخواست کارت سوخت المثنی از تاریخ پنجم آذر ماه به شرح زیر می باشد:

نسخه های اندروید و iOS اپلیکیشن دولت همراه از چهار فروشگاه اپلیکیشن قابل دریافت می باشد:

  •  سامانه ی خدمات همراه دولت به نشانی mob.gov.ir
  • فروشگاه ایران اپس به نشانی iranapps.ir
  • کافه بازار به نشانی cafebazaar.ir
  • اپ استور به نشانی appstore.ir

دریافت کارت سوخت

جدول زمان بندی مراجعه به سامانه خدمات دولت همراه

این جدول بر اساس آخرین رقم سمت راست شماره تلفن همراه مالکان خودرو می باشد

رقم روز تاریخ

۹۹ دوشنبه ۱۳۹۷/۹/۵

۸۹ سه شنبه ۱۳۹۷/۹/۶

رقم آخر ۹ چهارشنبه ۱۳۹۷/۹/۷

رقم آخر ۸ پنجشنبه ۱۳۹۷/۹/۸

رقم آخر ۸ جمعه ۱۳۹۷/۹/۹

رقم آخر ۷ شنبه ۱۳۹۷/۹/۱۰

رقم آخر ۷ یکشنبه ۱۳۹۷/۹/۱۱

رقم آخر ۶ دوشنبه ۱۳۹۷/۹/۱۲

رقم آخر ۶ سه شنبه ۱۳۹۷/۹/۱۳

رقم آخر ۵ چهارشنبه ۱۳۹۷/۹/۱۴

رقم آخر ۵ پنجشنبه ۱۳۹۷/۹/۱۵

رقم آخر ۴ جمعه ۱۳۹۷/۹/۱۶

رقم آخر ۴ شنبه ۱۳۹۷/۹/۱۷

رقم آخر۳ یکشنبه ۱۳۹۷/۹/۱۸

رقم آخر۳ دوشنبه ۱۳۹۷/۹/۱۹

رقم آخر ۲ سه شنبه ۱۳۹۷/۹/۲۰

رقم آخر ۲ چهارشنبه ۱۳۹۷/۹/۲۱

رقم آخر ۱ پنجشنبه ۱۳۹۷/۹/۲۲

رقم آخر ۱ جمعه ۱۳۹۷/۹/۲۳

رقم آخر صفر شنبه ۱۳۹۷/۹/۲۴

کارت سوخت المثنی

اطلاعات لازم به منظور ثبت نام اینترنتی کارت سوخت المثنی

  • شماره تماس باید به نام مالکان اصلی خودرو، موتورسیکلت و … باشد
  • دارا بودن کد ملی و تاریخ تولد مالکان وسایل نقلیه که با وارد کردن آن الباقی اطلاعات شناسنامه ای افراد به طور اتوماتیک به نمایش در می آید.
  • مدارک شناسایی وسیله ی نقلیه یا همان شماره سریال 8 رقمی درج شده در بارکد پشت کارت شناسایی خودرو (شماره VIN)
  • تعیین شماره ی ۱۶ رقمی یکی از کارت های بانکی عضو سیستم شتاب که به طور اتوماتیک در صفحه ی ثبت اطلاعات این قسمت برای شما نمایش داده خواهد شد. لازم به ذکر است که تنها 6 رقم نخست و 4 رقم آخر این کارت بانکی برای شما به نمایش در می آید.
  • پس از وارد کردن مشخصات لازم، پیغامی مبنی بر تایید ثبت نام به اطلاع افراد متقاضی نمایش داده خواهد شد که نشان دهنده ی اتمام مراحل ثبت نام می باشد.
  • طریقه ی فعال نمودن کارت سوخت و نحوه ی استفاده از آن در جایگاه های سوختگیری در طی اطلاعیه های بعدی اعلام می گردد.

نکات ضروری در زمان ثبت نام کارت سوخت المثنی

  • دارندگان خودروها و یا موتور سیکلت های دارای کارت سوخت که تنها رمز عبور را فراموش نموده اند، قابلیت بازیابی رمز برای این دسته از افراد فراهم گریدیه است و احتیاجی به ثبت نام نیست.
  • در صورت بروز هر نوع مشکل و یا احتیاج به دریافت اطلاعات مختلف در هر زمینه، می توانید با شماره تماس 09627 ارتباط برقرار نمایید.
  • افرادی که بیش از یک دستگاه خودرو و یا موتورسیکلت دارند که فاقد کارت سوخت می باشد باید مراحل ثبت نام را برای هر دستگاه خودرو و یا موتورسیکلت با یک کارت بانکی دیگر تکرار نمایند.

 

مطالب مرتبط

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

 

منبع: isna

3.3/5 - (6 امتیاز)

نظرات در مورد : نحوه دریافت کارت سوخت المثنی

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *