نحوه دانلود رایگان آهنگ از یوتیوب

یوتیوب

باید در اینجا اعلام کنیم که شبکه ی اصلی و محبوب آهنگ و جدیدترین فایل های موسیقی، اسپاتیفای یا آیتونز نمی باشد، بلکه پلتفرم یوتیوب است. در هر دقیقه حدود سه هزار ساعت ویدئو در پلتفرم یوتیوب از سراسر جهان آپلود می گردد که بسیاری از این ویدئو در اصل یک فایل موسیقی هستند اما فرمت آن ها، فرمت ایده آلی نیست که مدنظر دارید و گوشی های هوشمند یا دستگاه های پخش موسیقی نمی توانند این فرمت ها را اجرا نمایند. باید به این نکته نیز اشاره داشته باشیم که این موضوع بدانم معنا نیست که نمی توانید این فایل ها را دانلود کنید.

آیا دانلود موسیقی از یوتیوب قانونی است؟

اساسا دانلود ویدئوهای یوتیوب با استفاده از نرم افزارهای شخص ثالث خلاف موازین و ضوابط یوتیوب می باشد و تنها می توانید ویدئوها را در این شبکه اجتماعی مشاهده نمایید. این موضوع به قانون کپی رایت باز می گردد. تا زمانی که شما از صاحب این موسیقی که در مالکیت عمومی قرار دارد اجازه ی دانلود نگیرید، نمی توانید قطعه ی موردنظر را دانلود کنید. در صورتی که تصمیم دارید تا از یوتیوب موسیقی های مورد علاقه ی تان را دانلود نمایید، می توانید از سرویس پولی یوتیوب و دانلود نرم افزار این پلتفرم ویدئویی استفاده کنید و موسیقی های مورد علاقه تان را به صورت آفلاین پخش کنید. (لازم به ذکر است که تنها می توانید با استفاده از این نرم افزار به موسیقی ها گوشی کنید)

کیفیت و فرمت فایل ها

از فرمت های رایج برای دانلود موسیقی از یوتیوب، فرمت MP3 می باشد که تقریبا تمامی گوشی های هوشمند و دستگاه های پخش موسیقی می توانند این فرمت را اجرا کنند. فایل ها با فرمت MP3 را می توان با بیت های مختلف دانلود نمود که در میزان کیفیت پخش این فایل ها تاثیرگذار است و همچنین حجم فایل دانلود شده متفاوت می باشد. 4K YouTube to MP3 نرم افزاری است که در این بخش می توانیم به شما پیشنهاد کنیم و دارای سه گزینه می باشد: 320Kbps – بالاترین میزان کیفیت و قابل مقایسه با کیفیت سی دی- کمتر از 128Kbps که کیفیت به آن به نسبت پایین می باشد ولی حجم فایل پایین تر است.

فشرده سازی فایل: چیست و چه زمانی کاربردی می باشد؟

اساسا فرمت MP3 فرمتی است که به عنوان فشرده ترین فرمت شناخته می شود و شما می توانید حجم فایل ها را خودتان انتخاب کنید. در نتیجه می توانید فایلی نزدیک نزدیک به حجم سی دی و ابعادی به اندازه ی یک سی دی و حدود 1/12 دانلود کنید. این فرآیند فوق العاده می باشد و کامپیوتر سعی دارد تا آسیبی به گوش مخاطبین وارد نشود. اساسا کیفیت 128 کیلوبیت بر ثانیه نیم از کیفیت 256 کیلوبیت بر ثانیه می باشد و در پخش خود به میزان قابل ملاحظه ای پایین تر و ضعیف تر می باشد. در صورتی که از اسپیکرهای قدرتمند استفاده می کنید، توصیه داریم که به سراغ کیفیت های 192 و 256 کیلوباینت بر ثانیه بروید.

بیشتر بخوانید  نحوه تبدیل ویدیوهای یوتیوب به فرمت MP3

یوتیوب

1.نصب نرم افزار  4K YouTube to MP3

زمانی که صحبت از دانلود ویدئو از طریق یوتیوب می شود، کمتر پیش می آید که کسی نام 4K YouTube to MP3 را نشنیده باشد. این نرم افزار کاملا رایگان بوده و هیچگونه نرم افزار پاپ اپ همراه با آن نمی باشد و فارق از هر گونه تبلیغات می باشد. پس از دانلود نرم افزار تنها آن را اجرا کنید و ضوابط و قوانین آن را بررسی کرده و بر روی گزینه ی Finish کلیک کنید.

یوتیوب

2.انتخاب موسیقی موردنظر

اکنون مرورگر لپ تاپ خود را باز کنید و موسیقی موردنظرتان را از یوتیوب پیدا کنید. برای این کار آدرس URL از مرورگر کپی کرده و سپس نرم افزار 4K YouTube to MP3 را باز کنید و بر روی گزینه ی سبز رنگ Paste link کلیک نمایید. (در صورتی که پیوند شما معتبر باشد، نماد یوتیوب را در کنار آن مشاهده خواهید).

یوتیوب

3.دانلود موسیقی

موسیقی موردنظر شما با فرمت پیش فرض MP3 به طور اتوماتیک دانلود خواهد شد. شما می توانید در نرم افزار موردنظرتان موسیقی خود را پخش کنید و یا بر روی فایل دانلود شده راست کلیک کرده و گزینه ی View in folder را انتخاب نمایید.

یوتیوب

4.تغییر تنظیمات

در صورتی که قصد دارید تنظیمات دانلود پیش فرض این نرم افزار را تغییر بدهید، باید بر روی گزینه ی Preferences کلیک کرده و فرمت را تغییر دهید (فرمت ها عبارتند از MP3, M4A و OGG)، کیفیت دانلود را تغییر دهید (اصلی، بالا، متوسط و کم)، انتخاب شدت (تعداد موضوعات مورد استفاده). در صورتی که تعداد موضوعات مورد استفاده ی شما زیاد باشد، سرعت بارگیری افزایش یابد ولی احتمال دارد در انتها امکان دانلود شما لغو گردد.

 

بیشتر بخوانید

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

 

منبع: techradar

5/5 - (1 امتیاز)

نظرات در مورد : نحوه دانلود رایگان آهنگ از یوتیوب

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *