نحوه حذف حساب شخصی فیسبوک

فیسبوک را می توان از شبکه های اجتماعی محبوب دانست که هر روز نیز بر تعداد کاربران آن افزوده می شود. در این بین ممکن است برخی علاقه ای به شبکه اجتماعی فیسبوک نداشته و پشیمان از راه اندازی آن شده باشند.

فیس بوک مطمئناً سابقه خوبی در زمینه محافظت از حریم خصوصی کاربران خود ندارد. این قربانی رسوایی های متعددی درباره حریم خصوصی شده است ، از جمله حادثه بدنام کمبریج آنالیتیکا از سال 2018 و نقض داده های فیس بوک در سال 2021 که داده های بیش از 533 میلیون کاربر فیس بوک را به خطر انداخت. اگر آخرین اخطار امنیتی فیس بوک شما را به وحشت انداخته است و شما به دنبال حذف دائمی حساب خود هستید ، به مکان مناسب رسیده اید. در اینجا نحوه حذف حساب Facebook خود در وب ، Android و iOS آورده شده است. ما همچنین به شما نشان خواهیم داد که چگونه می توانید از تمام داده های فیس بوک خود خلاص شوید ، بنابراین دست و پا کنید و آماده شوید تا روزهای فیس بوک خود را پشت سر بگذارید.

مراحل پاک کردن حساب فیسبوک

مراحل انجام قبل از حذف حساب

پشتیبان گیری و دانلود داده ها

اولین مرحله قبل از حذف حساب خود ایجاد پشتیبان از تمام اطلاعات Facebook و بارگیری آن در رایانه یا دستگاه تلفن همراه است. به شما امکان می دهد از بروزرسانی های ارزشمند وضعیت ، عکس ها ، فیلم ها ، پیام ها ، لیست دوستان و سایر مواردی که در فیس بوک انجام داده اید ، نگهداری کنید. بنابراین آن را به عنوان یک بانک حافظه برای زندگی در شبکه های اجتماعی خود در نظر بگیرید.

1. برای بارگیری داده های Facebook خود ، باید به تنظیمات -> اطلاعات Facebook خود بروید و گزینه “بارگیری اطلاعات خود” را انتخاب کنید.

2. در صفحه بعدی ، روی “ایجاد پرونده” کلیک کنید تا نسخه پشتیبان تهیه شود. می توانید داده هایی را که می خواهید بارگیری کنید ، قالب (HTML یا JSON) و کیفیت تصویر را در این صفحه انتخاب کنید. اگر نمی خواهید نمایه بازی فیس بوک یا تعاملات گروهی خود را ذخیره کنید ، می توانید این کار را انجام دهید.

برنامه های شخص ثالث را قطع کنید

مهمترین مرحله بعدی قطع برنامه های شخص ثالثی است که برای ثبت نام از آنها از Facebook استفاده کرده اید. این درست در رسوایی داده های Facebook-Cambridge Analytica از سال 2018 بازی می کند. گزارش ها حاکی از آن است که برنامه های شخص ثالث نیز ممکن است به خطر بیفتند ، بنابراین قطع ارتباط آنها از Facebook و به روزرسانی اعتبار ورود به سیستم ایمن است.

1. برای قطع برنامه های شخص ثالث ، باید به “تنظیمات -> برنامه ها و وب سایت ها” بروید تا لیست برنامه ها و وب سایت هایی که با Facebook وارد آنها می شوید را ببینید. برنامه هایی را که می خواهید قطع ارتباط کنید انتخاب کنید و روی دکمه “حذف” کلیک کنید.

2. وقتی پیام تأیید ظاهر شد ، دوباره روی “حذف” کلیک کنید. در این مرحله ، باید بدانید که ممکن است داده های شما در آن برنامه ها بازنشانی شود ، بنابراین ممکن است بخواهید با یک آدرس ایمیل برای آن برنامه ها ثبت نام کرده و داده های خود را پیوند دهید. همچنین می توانید برای راه اندازی روش ورود به سیستم جایگزین ، اعلان ها را به آن برنامه ها ارسال کنید.

حساب Facebook را در وب حذف کنید

1. به Facebook بروید ، روی پیکان کشویی در گوشه بالا سمت راست کلیک کنید و از فهرست گزینه های موجود ، “تنظیمات و حریم خصوصی -> تنظیمات” را انتخاب کنید.

2. در بخش تنظیمات ، “اطلاعات Facebook شما” را از منوی نوار کناری سمت چپ انتخاب کنید.

3. اکنون گزینه “Deactivation and Deletion” را مشاهده خواهید کرد. برای ادامه کار بر روی دکمه “مشاهده” در کنار آن کلیک کنید.

بیشتر بخوانید  بهترین و امن ترین پیام رسان های ایران

4. اکنون می توانید حساب فیس بوک خود را غیرفعال یا به طور موقت حذف کنید. «حذف حساب» را انتخاب کنید و روی «ادامه به حذف حساب» ادامه دهید. فیس بوک از شما رمز عبور می خواهد و به شما یادآوری می کند که قصد دارید حساب خود را برای همیشه حذف کنید. پس از شروع فرآیند حذف ، دیگر نمی توانید آن را بازیابی کنید. رمز ورود را وارد کنید و برای تکمیل مراحل بر روی “ادامه” کلیک کنید. تبریک می گویم ، شما حساب خود را حذف کرده اید!

6. سرانجام ، ما به شما توصیه می کنیم حافظه پنهان و تاریخچه مرورگر را پاک کنید تا به طور خودکار از تمام برنامه های وب مرتبط با حساب Facebook شما خارج شود.

حذف حساب فیسبوک در اندروید

روند حذف حساب فیس بوک شما در تلفن همراه در سال 2021 کاملاً مشابه آنچه در وب وجود دارد است ، اما شما باید از طریق چند منوی جدید حرکت کنید. برای حذف حساب خود از طریق برنامه Facebook در Android مراحل زیر را دنبال کنید:

1. در برنامه Facebook ، به منوی همبرگر در سمت راست بروید و به پایین بروید تا “تنظیمات” را در بخش “تنظیمات و حریم خصوصی” پیدا کنید.

2. اکنون به پایین پیمایش کنید و روی گزینه “مالکیت و کنترل حساب” در بخش “اطلاعات Facebook شما” ضربه بزنید.

3. در اینجا ، روی گزینه “Deactivation and Deletion” ضربه بزنید.

4- می توانید حساب Facebook خود را از برنامه غیرفعال یا حذف کنید. «حذف حساب» را انتخاب کنید و روی «ادامه به حذف حساب» ادامه دهید.

5- سرانجام، دلیلی را برای ترک فیس بوک انتخاب کنید و سپس روی “ادامه به حذف حساب” ادامه دهید تا برای همیشه از بستر رسانه های اجتماعی خارج شوید.

حذف حساب فیسبوک در آیفون

جدا از چند تفاوت بصری در قرار دادن دکمه ها ، روند حذف حساب همان Facebook برای Android است. با این حال ، می توانید برای جلوگیری از سردرگمی و حذف حساب Facebook خود در iPhone ، مراحل زیر را دنبال کنید:

1. برنامه Facebook را در iPhone باز کنید و روی فهرست همبرگر ضربه بزنید. در اینجا ، “تنظیمات” را در زیر منوی “تنظیمات و حریم خصوصی” پیدا خواهید کرد.

2. پایین بروید تا گزینه “مالکیت و کنترل حساب” را در بخش “اطلاعات Facebook شما” پیدا کنید.

3. اکنون ، روی گزینه “Deactivation and Deletion” ضربه بزنید.

4- گزینه “Delete Account” را انتخاب کنید و برای ادامه کار بر روی “Continue to delete account” (شیر ادامه دهید) ضربه بزنید.

5- دلیلی را برای حذف حساب فیس بوک خود انتخاب کنید یا روی “ادامه به حذف حساب” ادامه دهید تا خود را از فیس بوک آزاد کنید. اگر هنوز از داده های خود نسخه پشتیبان تهیه نکرده‌اید، برنامه از شما می خواهد قبل از حرکت به جلو این کار را انجام دهید.

شما اکنون یاد گرفته اید که چگونه حساب Facebook خود را از طریق وب سایت و برنامه های Android و iOS حذف کنید.

حذف حساب فیس بوک در مراحل آسان

مراحل بالا روند حذف حساب را آغاز می کند ، اما نمایه شما فوراً از سیستم عامل حذف نمی شود. شما می توانید درخواست خود را برای حذف حساب Facebook ظرف 30 روز لغو کنید. علاوه بر این ، فیس بوک ادعا می کند که 90 روز طول می کشد تا تمام اطلاعات موجود در نمایه شما از سرورهای شرکت حذف شود. این داده ها شامل داده هایی مانند پیام هایی که برای شخصی در Facebook Messenger به دیگران ارسال کرده اید و سایر داده های باقیمانده برای تعاملات شما با دیگران نیست. بنابراین در اینجا به یک زندگی شادتر بدون فیس بوک و کابوس های حریم خصوصی آن خواهیم رسید! همچنین نگران نباشید ، شما همچنان می توانید بدون حساب کاربری در فیس بوک جستجو کنید.

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : نحوه حذف حساب شخصی فیسبوک

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *