نحوه تغییر پسوورد Wi-Fi چگونه است

نحوه تغییر پسوورد Wi-Fi چگونه است

تغییر پسوورد Wi-Fi همیشه برای افراد اهمیت دارد. زیرا گاهی سرقت اینترنت وای فای وجود دارد و با تغییر پسوورد می توان این مسئله را برطرف ساخت. گذشته از آن بسیار مناسب است تا تغییری صورت گیرد.

رمز عبور Wi-Fi شما از شبکه بی سیم شما در برابر جاسوسی ، هکرهای رانندگی و سایر تهدیدات محافظت می کند. به همین دلیل ، رمز ورود شما باید به اندازه کافی پیچیده باشد که حدس زدن آن دشوار باشد اما هنوز هم به اندازه کافی ساده باشد که بتوانید آن را بخاطر بسپارید و استفاده کنید. اگر گذرواژه Wi-Fi فعلی شما با این استانداردها مطابقت ندارد ، به راحتی می توانید آن را تغییر دهید. مراحل واقعی براساس مارک و مدل روتر شما متفاوت خواهد بود ، اما روند اصلی همان است.

تنها عیب واقعی تغییر رمز عبور Wi-Fi شما این است که پس از بازنشانی ، باید از طریق هر دستگاه بی سیم در خانه از جمله رایانه های شخصی ، دستگاه های تلفن همراه ، تلویزیون های هوشمند ، پخش کننده های Blu-ray ، دوباره به شبکه وارد شوید. پخش کننده های رسانه ای جریان ، کنسول های بازی و سایر دستگاه های خانه هوشمند. این میزان کار نسبتاً خوبی است ، اما اگر امنیت Wi-Fi شما را بهبود بخشد ، نتایج ارزش تلاش را دارد.

وارد سیستم عامل روتر خود شوید

اولین قدم ورود به سیستم عامل روتر خود است. برای انجام این کار ، مرورگر خود را باز کرده و آدرس IP مربوط به روتر خود را در قسمت آدرس تایپ کنید. به بیشتر روترها آدرس 192.168.1.1 اختصاص داده شده است. آن شماره را تایپ کرده و enter را فشار دهید. اگر این آدرس صحیح باشد ، باید یک پنجره ورود به سیستم مشاهده کنید که از شما می خواهد نام کاربری و رمز عبور میان افزار روتر خود را وارد کنید ، که باید در روتر ذکر شود.

اگر آن آدرس استاندارد کار نمی کند ، یک راه سریع برای یافتن آدرس IP روتر وجود دارد. cmd را در قسمت جستجوی ویندوز 10 تایپ کنید و Command Prompt را باز کنید. (در ویندوز 8.1 ، بر روی دکمه Start کلیک راست کرده و Command Prompt را انتخاب کنید.)

بیشتر بخوانید  مرحله بعد طرح رجیستری برای روتر و مودم اجرایی خواهد شد

نحوه تغییر پسوورد Wi-Fi چگونه است

با باز کردن Command Prompt ، ipconfig را تایپ کنید. بسته به نحوه اتصال به اینترنت ، بخش آداپتور اترنت یا آداپتور LAN بی سیم را پیدا کنید. به دنبال ورودی Default Gateway بگردید و از آن آدرس IP برای اتصال به روتر خود استفاده کنید.

در ویندوز 10 ، همچنین می توانید آدرس IP روتر خود را از طریق برنامه تنظیمات پیدا کنید. به تنظیمات> شبکه و اینترنت> وضعیت بروید. برای مشاهده جزئیات مربوط به اتصالات مختلف شبکه ، روی مشاهده ویژگیهای سخت افزار و اتصال کلیک کنید. در قسمت ورودی Ethernet یا Wi-Fi ، به دنبال Default Gateway بگردید تا آدرس IP روتر خود را پیدا کنید. آن آدرس را در قسمت آدرس مرورگر خود تایپ کرده و Enter را فشار دهید. اگر برای ورود به سیستم عامل روتر خود مشکلی دارید ، به خصوص اگر اطلاعات ورود به سیستم را فراموش کرده باشید ، به مراحل این داستان مراجعه کنید.

تنظیمات روتر خود را تغییر دهید

در صفحه اصلی سیستم عامل روتر خود ، زبانه ای را انتخاب کنید که روی آن بی سیم یا چیزی شبیه به آن بنویسید. اطمینان حاصل کنید که امنیت شما روی WPA2 تنظیم شده است ، در حال حاضر قوی ترین سطح رمزگذاری موجود برای شبکه های Wi-Fi شخصی است (اگرچه WPA3 قوی تری در راه است). بعد ، به دنبال ورودی برای رمز عبور فعلی خود باشید.

رمز ورود جدید را در قسمت مناسب تایپ کنید. قوانین طلایی ایجاد رمز عبور خوب را بخاطر داشته باشید. آن را به اندازه کافی طولانی کنید ، از نویسه های عددی و حروف یا حروف خاص استفاده کنید و به جای رمز عبور معمولی ، یک عبارت عبور در نظر بگیرید. (اگر به کمک نیاز دارید ، در اینجا چند نکته برای تهیه یک رمز عبور خوب و به خاطر سپردن رمزهای طولانی وجود دارد. در صورت نیاز به کمک ، می توانید به یک رمزعبور رمزگذار نیز مراجعه کنید.)

روی درخواست کلیک کنید و تنظیمات شما به روز می شوند. ممکن است گذرواژه شما تغییر کرده باشد ، اما کار واقعی، ورود مجدد به شبکه خود در هر دستگاهی در خانه، تازه شروع شده است.

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : نحوه تغییر پسوورد Wi-Fi چگونه است

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *