نحوه استفاده از ابزار Windows 10 Media Creation

شرکت مایکروسافت هنگامی که سیستم عامل ویندوز 10 را در دسترس کاربر قرار داد، ابزارهای متعددی را در این سیستم عامل قرار داده تا افراد بتوانند تجربه کاربری کاملی در کنار این پلتفرم محبوب دسکتاپی داشته باشند.

ویندوز 10 با وجود کمبودهای خود ، یک سیستم عامل دسک تاپ بسیار قدرتمند و همه کاره است. اخیراً مایکروسافت حالت Eco را به ویندوز 10 اضافه کرده است تا عمر باتری را کنترل کند. به همین ترتیب ، برخلاف ویندوز 7 ، دیگر نیازی نیست که درایورها را به صورت دستی در ویندوز 10 به روز کنید ، که بسیار راحت است. دلایل بسیار خوبی برای انتقال کاربر به ویندوز 10 وجود دارد. بنابراین اگر از ویندوز 7 ، 8 یا 8.1 استفاده می کنید ، می توانید از Windows 10 Media Creation Tool برای ارتقا PC رایانه خود به ویندوز 10 استفاده کنید. جدا از این ، می توانید بیاموزید که چگونه از Windows 10 Media Creation Tool برای به روزرسانی ویندوز 10 به جدیدترین نسخه و بدون انتظار استفاده کنید. ناگفته نماند ، شما می توانید از این ابزار برای ایجاد درایو USB قابل بوت Windows 10 نیز استفاده کنید. بنابراین ، با توجه به این یادداشت ، بیایید سریع تر بپردازیم.

در این مقاله ، ما بر نحوه استفاده از Windows 10 Media Creation Tool برای به روزرسانی رایانه های شخصی قدیمی یا انتقال به نسخه جدید ویندوز 10 مانند به روزرسانی ویندوز 10 21H1 تأکید کرده ایم. بنابراین اگر هیچ ایده ای در مورد این ابزار نصب ویندوز زیبا ندارید ، ما یک توضیح دهنده کوچک نیز ارائه داده ایم.

این ابزار چیست و چه کاری انجام می دهد؟

Windows 10 Media Creation Tool یک ابزار رسمی توسط مایکروسافت برای به روزرسانی سیستم عامل ویندوز به جدیدترین نسخه ویندوز 10 است. این ابزار محدود به کاربران ویندوز 10 نیست ، اما کاربران ویندوز 7 ، 8 و 8.1 نیز اگر دارای مجوز معتبر باشند می توانند از آن برای ارتقا به ویندوز 10 استفاده کنند. و اگر از قبل در ویندوز 10 هستید ، این ابزار به شما امکان می دهد جدیدترین نسخه را نصب کنید.

به عنوان مثال، به روزرسانی ویندوز 10 21H1 (مه 2021) تازه منتشر شده است ، اما اکنون نمی توانید آن را از تنظیمات ویندوز دریافت کنید. در ابتدا ، به روزرسانی فقط برای تعداد کمی از کاربران ارائه می شود. بنابراین اگر می خواهید آن را امتحان کنید ، باید با استفاده از Windows 10 Media Creation Tool دستی به روزرسانی را نصب کنید. بهترین قسمت این است که به هیچ یک از پرونده های شما دسترسی پیدا نمی کند و به صورت یکپارچه جدیدترین نسخه را نصب می کند.

جدا از آن ، این ابزار همچنین به شما امکان می دهد رسانه نصب را ایجاد کنید. بدون اینکه فایل ISO را جداگانه بارگیری کنید ، می توانید مستقیماً از برنامه درایو USB قابل بوت ویندوز 10 ایجاد کنید. بر اساس معماری و نسخه ویندوز ، به طور خودکار پیکربندی صحیح را تشخیص می دهد و به شما امکان می دهد یک درایو فلش USB قابل بوت ایجاد کنید. در صورت تمایل می توانید جدیدترین تصویر ISO از ویندوز 10 را نیز با استفاده از این ابزار دانلود کنید.

چگونه باید از این ابزار استفاده کرد؟

اگر به دنبال راهنمایی در مورد نحوه استفاده از Windows 10 Media Creation Tool هستید ، به جای مناسب رسیده اید. در این آموزش ، ما ابتدا نحوه ارتقا build نسخه فعلی Windows 10 با این ابزار و سپس مراحل ایجاد یک رسانه نصب (یا درایو USB قابل بوت) را توضیح داده ایم.

بیشتر بخوانید  ویندوز 10 موبایل ، به کمترین مشخصات نیاز دارد . حتی پایین تر از ویندوز فون

کامپیوتر خود را با Windows 10 Media Creation Tool ارتقا دهید

1. ابتدا بر روی این لینک کلیک کنید تا Windows 10 Media Creation Tool بارگیری شود. پس از آن ، ابزار را نصب کنید. حتی کاربران ویندوز 7 ، 8 و 8.1 نیز می توانند این ابزار را برای ارتقا به ویندوز 10 دانلود کنند.

2. بعد ، اگر می خواهید به جدیدترین نسخه ویندوز 10 به روز شوید ، برنامه را اجرا کرده و “Upgrade this PC now” را انتخاب کنید.

3. در صفحه بعد ، این ابزار بارگیری ویندوز 10 را شروع می کند. شما می توانید پنجره را به حداقل برسانید زیرا بسته به اتصال به اینترنت شما زمان قابل توجهی طول خواهد کشید.

4- پس از اتمام بارگیری ، ابزار تمام تنظیمات و تنظیمات را بررسی می کند. هنگامی که تأیید انجام شد ، این گزینه را به شما ارائه می دهد که در آن می توانید انتخاب کنید اگر می خواهید پرونده های خود را حفظ کنید یا Windows 10 را تمیز نصب کنید. من پیشنهاد می کنم فایل های خود را دست نخورده نگه دارید. اما اگر یک نصب تمیز می خواهید ، روی گزینه “Change what to keep” کلیک کنید تا پرونده هایی را که می خواهید حذف کنید انتخاب کنید.

5. اکنون ، رایانه راه اندازی مجدد می شود و نصب جدیدترین نسخه Windows 10 بلافاصله شروع می شود. خودشه. استفاده از ابزار ایجاد رسانه بسیار آسان است.

ایجاد Windows 10 Bootable USB Drive

1. همچنین می توانید با استفاده از Windows 10 Media Creation Tool یک درایو USB قابل بوت ویندوز 10 ایجاد کنید. نگران نباشید ، ابزار را اجرا کرده و “ایجاد رسانه نصب” را انتخاب کنید. پس از آن ، بر روی دکمه “بعدی” کلیک کنید.

2. در صفحه بعد ، پیکربندی رایانه شما را از قبل انتخاب می کند. اگر می خواهید آن را تغییر دهید ، گزینه “استفاده از گزینه های توصیه شده برای این رایانه” را بردارید و تغییرات لازم را انجام دهید. پس از آن ، بر روی دکمه “بعدی” کلیک کنید.

3. در اینجا ، گزینه “USB flash drive” را انتخاب کنید و دوباره روی “بعدی” کلیک کنید. اگر می خواهید فایل ISO را بارگیری کنید ، گزینه دوم را انتخاب کنید.

4. اکنون ، درایو USB را وارد کنید (با حداقل 16 گیگابایت فضای آزاد) ، و ابزار آن را تشخیص می دهد. اگر نمایش داده نمی شود ، درایو قلم را بردارید و دوباره وصل کنید. هنگامی که دکمه “بعدی” را در لیست “درایوهای متحرک” ذکر شده است ، بر روی آن کلیک کنید.

5- سرانجام ، شروع به بارگیری آخرین نسخه از ویندوز 10 می کند و پس از آن USB قابل بوت ویندوز 10 را ایجاد می کند. اکنون نیازی به انجام کاری ندارید.

6. پس از اتمام روند چشمک زدن ، درایو USB را بردارید. اکنون می توانید از آن برای نصب ویندوز 10 بر روی هر رایانه استفاده کنید.

Windows 10 Media Creation Tool را روی رایانه خود نصب کنید

به این ترتیب شما می توانید از Windows 10 Media Creation Tool برای به روز نگه داشتن رایانه خود استفاده کنید. به طور کلی ، من از این ابزار استفاده نمی کنم مگر در مواردی که مجبور هستم آخرین نسخه ساخت را در رایانه شخصی که به روزرسانی دریافت نکرده است بارگیری کنم. برای فلش سریع تصویر ISO نیز می توانید از Rufus یا گزینه های دیگر آن استفاده کنید.

 

منبع

4/5 - (11 امتیاز)

نظرات در مورد : نحوه استفاده از ابزار Windows 10 Media Creation

3 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    1. سلام! متأسفانه، استفاده از کرک‌ها برای نرم‌افزارها قانونی نیست و ممکن است به امنیت سیستم شما آسیب برساند. بهترین راه برای استفاده قانونی از نرم‌افزارها، خرید و استفاده از نسخه‌های اصلی آنهاست. با خرید محصولات قانونی، از به‌روزرسانی‌ها و پشتیبانی‌های لازم بهره‌مند می‌شوید.