نحوه اتصال کنترلر ایکس باکس به رایانه شخصی

بی شک اگر دارای کنسول ایکس باکس مایکروسافت و یک رایانه شخصی ویندوزی هستید، باید تلاش کنید تا کنترلر کنسول را به رایانه خود متصل نمایید. ممکن است در این زمینه اطلاعات کافی نداشته و نیاز باشد تا راهنمایی را مطالعه کنید.

ممکن است Gamepad بی سیم Xbox نام Xbox را داشته باشد ، اما شما فقط به جفت شدن آن فقط با یک کنسول محدود نمی شوید. این کنترل کننده به ویندوز 10 نیز جفت می شود و به شما امکان استفاده بی سیم با هر بازی رایانه ای سازگار را می دهد. در اینجا کارهایی است که باید برای شروع استفاده از گیم پد Xbox با رایانه خود انجام دهید.

مشخص کنید که کدام یک از کنترلر Xbox را در اختیار دارید

برای شروع ، گیم پد Xbox Wireless همراه با Xbox Series S / X ، و اکنون به طور گسترده به عنوان Xpon Wireless Gamepad در دسترس است ، تقریباً مشابه کنترلر Xbox One است. هر دو از ارتباطات بی سیم Xbox و بلوتوث پشتیبانی می کنند و روش های اتصال آنها به کامپیوتر شما یکسان است. دستورالعمل های اینجا برای هر دو نسل گیم پد اعمال می شود.

کنترلرهای اصلی Xbox One فاقد اتصال بی سیم هستند ، اما گیم پد هایی که با کنسول های Xbox One S و نسخه های بعدی ارسال می شوند شامل ارتباطات بی سیم Xbox و بلوتوث هستند. شما می توانید از هر دو کنترل کننده به صورت بی سیم با رایانه خود استفاده کنید ، اما روند کار متفاوت است. باید یک دسته دانگل بی سیم برای گیم پد های غیر بلوتوثی تهیه کنید. خبر خوب این است که کنترل کننده های بلوتوث به مدت طولانی تولید شده اند که اگر در چهار سال گذشته خود را انتخاب کرده اید ، احتمال اینکه از قبل بلوتوث داشته باشد وجود دارد.

برای تعیین اینکه آیا شما یک کنترل کننده Xbox بلوتوث دارید یا غیر بلوتوث ، باید به پلاستیک اطراف دکمه راهنما نگاه کنید. اگر همان پلاستیک صورت کنترلر باشد ، بدون درز ، یک صفحه بازی بلوتوث دارید. اگر همان پلاستیک دکمه های سپر باشد ، درز بین دکمه راهنما و صورت کنترلر وجود دارد ، این یک صفحه بازی بدون بلوتوث است. اگر یک دکمه کوچک و مستطیلی Capture بین دکمه های Menu و View و یک درگاه USB-C در بالا به جای micro USB وجود داشته باشد ، این یک کنترل کننده سری Xbox است و همچنین دارای بلوتوث است.

کنترلر Xbox خود را با اتصال سیمی به کامپیوتر وصل کنید

این کار بسیار ساده است ، اما شما به کابل فیزیکی اتصال کنترل کننده به رایانه خود احتیاج دارید. نحوه انجام این کار در اینجا است.

  1. یک طرف کابل USB-to-micro USB یا USB-to-USB-C (بسته به نوع کنترل کننده دارد) را به کنترل کننده وصل کنید.
  2. سر دیگر را به کامپیوتر متصل کنید

این به طور خودکار تحت ویندوز 10 پیکربندی می شود و تقریباً با هر بازی روی رایانه شما کار می کند.

کنترلر Xbox خود را با بلوتوث به کامپیوتر وصل کنید

جفت شدن کنترل کننده Xbox با رایانه از طریق بلوتوث تقریباً مشابه با جفت شدن آن با Xbox One یا Xbox Series است. با نگه داشتن دکمه راهنما کنترل کننده را فعال می کنید ، سپس دکمه جفت شدن را به مدت سه ثانیه نگه دارید تا دکمه راهنما چشمک بزند. این به این معنی است که در حالت جفت شدن است. اگر کنترل کننده را به کنسول متصل می کنید ، دکمه Pairing را روی خود سیستم نگه دارید. اگر کنترل کننده را به رایانه Windows 10 متصل می کنید ، باید برخی از منوها را مرور کنید. اگر رایانه شما بلوتوث ندارد به یک دانگل USB بلوتوث نیز نیاز دارید. در اینجا مراحل کامل گام به گام وجود دارد:

دکمه راهنما را نگه دارید تا کنترل کننده روشن شود.

دکمه جفت شدن را به مدت سه ثانیه نگه دارید تا دکمه راهنما چشمک بزند.

روی نماد بلوتوث در سینی سیستم خود کلیک راست کنید.

روی “افزودن دستگاه بلوتوث” کلیک کنید.

روی “افزودن بلوتوث یا دستگاه دیگر” کلیک کنید و بلوتوث را انتخاب کنید.

روی “کنترل کننده بی سیم Xbox” کلیک کنید. صبر کنید تا دکمه راهنما کاملاً سفید شود و منوی بلوتوث می گوید کنترل کننده متصل است.

اکنون می توانید از گیم پد بی سیم Xbox با رایانه خود استفاده کنید و اکثریت قریب به اتفاق بازی های مدرنی را که از کنترلرها پشتیبانی می کنند ، انجام دهید. با این حال ، دقیقاً مانند کنترلرهای DualShock 4 و DualSense سونی نمی توانید از جک هدست در صفحه بازی استفاده کنید. اگرچه می توانید از یک هدست بازی سیمی با یک کنترل کننده و سیستم بازی مربوط به آن استفاده کنید ، اما وقتی از طریق بلوتوث به رایانه متصل می شوید صدا از طریق جک ارسال نمی شود.

کنترلر Xbox خود را با آداپتور USB به کامپیوتر وصل کنید

 

اگر کنترلر قدیمی Xbox One دارید یا می خواهید به جای بلوتوث از کنترل جدیدتر خود با اتصال بی سیم اختصاصی مایکروسافت استفاده کنید (و از اتصال هدست برخوردار شوید) ، باید آداپتور بی سیم Xbox را برای ویندوز 10 تهیه کنید. این یک دانگل USB است برای اتصال مستقیم به گیم پد Xbox خود بدون هیچگونه تنظیم و جفت شدن بلوتوث. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که دانگل را به برق متصل کرده و آن را با کنترلر خود جفت کنید دقیقاً مثل اینکه Xbox خود را جفت می کنید و دکمه جفت شدن را در هر دستگاه فشار دهید.

این آداپتور 25 دلاری دارای مزایای استفاده از بلوتوث است. برای مبتدیان ، شما می توانید تا هشت گیم پد را با آداپتور استفاده کنید ، در حالی که مایکروسافت توصیه می کند هر بار فقط از یک بلوتوث استفاده کنید. جک هدست نیز در صورت استفاده از آداپتور ، با تنظیمات قابل تنظیم در برنامه Xbox برای ویندوز 10 فعال می شود.

چگونه سایر کنترلر بازی را به کامپیوتر متصل کنیم

ما همچنین نکاتی در مورد اتصال کنترلرهای Nintendo Switch و PS4 به رایانه شما داریم. برای مشاوره بیشتر در مورد کنترل ، به راهنمای ما در مورد نحوه انتخاب کنترل کننده مناسب برای رایانه خود مراجعه کنید.

پس از آماده شدن برای شروع بازی ، بازی های رایانه ای مورد علاقه ما را بررسی کنید. و اگر از گیمرهای پلی استیشن هستید ، نحوه استفاده از کنترلر PS4 DualShock 4 در رایانه را بخوانید. ما شما را در یک فرآیند کاملاً پیچیده پیش می بریم.

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : نحوه اتصال کنترلر ایکس باکس به رایانه شخصی

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *