نام بیماری آرتروز، درد استخوان و ساییدگی غضروف ها و مشکلات در راه رفتن را یادآوری می کند

آرتروز

اما با ورزش منظم و تغذیه مناسب می توان از ابتلا به این بیماری پیشگیری کرد و در صورت ابتلا , درمان را آسان تر می کند. تفکر غلطی که افراد نسبت به بیماری آرتروز دارند این است که فکر می کنند این بیماری فقط در دوران و سنین پیری ایجاد می شود اما باید به همه هشدار داد آرتروز سن و سال نمی شناسد و در هر سنی حتی کودکی نیز ممکن است فرد دچار آن شود.

یکی از علائمی که به عنوان هشدار خطر ابتلا به آرتروز از آن یاد می شود , پرانتزی شدن پاها است , این حالت باعث از بین رفتن مفاصل و تخریب غضروف ها می شود. بهترین زمان برای درمان این مشکل تا قبل از 50 سالگی است. درمان این بیماری تا 50 سال بهتر بوده و بعد از آن باید مفاصل پا به طور کلی عوض شوند. ضربه , سن , فشار به مفاصل , بد پوزیشن , ژنتیک , عفونت , و استفاده زیاد از کورتون باعث آسیب به مفصل ها و تحلیل رفتن غضروف ها می شود. پزشکان و محققان معتقدند با رژیم غذایی مناسب و ورزش به آسانی می توان از این موارد پیشگیری کرد.

مهم ترین دلیل آرتروز چاقی و اضافه وزن زیاد است. کنترل وزن در سنین پایین و کودکی در جلوگیری از آرتروز در سنین بالا و میان سالی جلوگیری می کند. وقتی که وزن فرد بالا باشد فشار به غضروف ها زیاد شده و زانو ها از هم انحراف پیدا می‌ کنند , اگر چنین شرایطی برای فرد ایجاد شود با مراجعه به پزشک , در مراحل اولیه , با ورزش و فیزیوتراپی درمان می شود.

استفاده از عصا , شنا , راه رفتن در آب , ورزش های مناسب از جمله مهم ترین روش های غیر جراحی درمان آرتروز می باشد. در صورتی که بیماری فرد شدت یافته و غضروف ها کلا از بین بروند با عمل جراحی و جایگزینی عضروف های مصنوعی می توان درد و بیماری را درمان کرد.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  تاثیر امواج الکترومغناطیس بر سلامتی انسان

نظرات در مورد : نام بیماری آرتروز، درد استخوان و ساییدگی غضروف ها و مشکلات در راه رفتن را یادآوری می کند

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *