مک مینی جدید اپل با پردازنده M1X در راه است

شرکت اپل در نظر دارد بزودی مدل جدیدی از مک مینی را با پردازنده قدرتمند M1X معرفی کند. این دستگاه رایانه ای دارای مشخصات سخت افزاری قدرتمندی بوده و یک گزینه معمولی نیست.

ما طی چند روز گذشته شاهد شایعات زیادی بودیم که نشان می دهد اپل در حال کار بر روی تازه سازی تصویری بسیاری از محصولات خود است. پس از عرضه رسمی iMac 24 اینچی ، یک MacBook Air که دوباره طراحی شده بود به بیرون درز کرد و سپس یک سری اپل واچ سری 7 نیز ظاهر شد. اکنون ، مک مینی نیز یکی از این موارد درز شده است و یک بار دیگر ، حسن نیت ارائه می دهد که Jon Prosser از یونیت معروف است.

اپل در اواخر سال گذشته Mac mini را تازه کرد و آن را به عنوان یکی از اولین دستگاه هایی معرفی کرد که در آن چیپست Apple M1 عرضه شده است. با این حال ، اپل فقط از همان پوسته نسخه Intel Mac mini استفاده مجدد کرد و فضای خالی زیادی را در قسمت داخلی دستگاه باقی گذاشت ، بنابراین فضای پا برای ایجاد نازک تر به وضوح وجود داشت. این دقیقاً همان چیزی است که ما دریافت کرده ایم ، بر اساس نشت ، اما تصاویر همچنین نشان می دهد که Mac mini جدید با وجود کوچکتر بودن حتی از پورت های بیشتری نیز برخوردار خواهد بود.

طراحی جدید به نمایش درآمده درگاه های HDMI ، Ethernet و USB Type-A مدل فعلی را حفظ می کند ، اما تعداد پورت های USB Type-C / Thunderbolt را دو برابر می کند و به چهار درگاه می رسد ، و همچنین اتصال برق را تغییر می دهد ، که همان آنچه برای iMac جدید 24 اینچی استفاده می شود. دریچه پشت Mac mini نیز دیگر در قسمت پشت نیست ، اما در قسمت پایین آن وجود دارد.

از دیگر تغییرات طراحی می توان به دو نوار لاستیکی جایگزین طرح پایه موجود و ماده ای از نوع پلکسی گلاس برای سطح بالای بدنه اشاره کرد. طراحی فعلی کاملاً فلزی است و کل بدنه آن یک رنگ است ، اما این رویکرد جدید امکان ایجاد ظاهری دو رنگ را فراهم می کند ، به گفته پروسر که اپل رنگ های مختلفی را آزمایش کرده است – هرچند هیچ چیز نشان نمی دهد مورد لزوماً با توجه به روند طراحی تعیین شده با iMac و MacBook Air گویا که از چند هفته پیش به بیرون درز کرده ، ایده Mac mini رنگی قابل باور به نظر می رسد.

بیشتر بخوانید  انتشار تصویر رندر شده اپل واچ سری 8

یک تغییر بزرگ دیگر در داخل است ، زیرا گفته می شود Mac mini جدید با چیپست قدرتمندتری با 10 هسته پردازنده و حداکثر 32 هسته GPU ، علاوه بر حداکثر 64 گیگابایت رم ، در حالی که دستگاه های فعلی Apple M1 حداکثر با 16 گیگابایت

شایعه شده است که تراشه جدید Apple M1X نامیده می شود و Mac mini تنها دستگاهی نیست که گفته می شود در آن قرار دارد. Prosser قبلاً اشاره کرده بود که ممکن است اعلامیه MacBook Pro در تاریخ 7 ژوئن در WWDC منتشر شود ، با بسته بندی مشابه تنظیمات مشخصات به عنوان Mac mini. اطلاعات زیادی در دسترس نیست ، اما تاکنون فقط مک بوک پرو 13 اینچی تازه شده است و تهیه مدل پردازنده قدرتمندتر برای مدل 16 اینچ منطقی خواهد بود.

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : مک مینی جدید اپل با پردازنده M1X در راه است

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *