موقعیت بدن در حالت خواب باید چگونه باشد؟

حالت خواب

بسیاری از افراد نمی دانند که حالت خواب آن ها در سلامتی جسم شان بسیار تاثیر گذار است. افراد زیادی در طول شبانه روز مدت زمان مورد نیاز خود که 8 ساعت است را استراحت کرده اما باز هم در طول روز احساس خستگی و خواب آلودگی دارند. خواب یکی از عوامل بسیار مهم برای سلامت جسم و روان ما است و برای داشتن خوابی راحت و کامل تنظیم و هماهنگی ریتم شبانه روزی که با نوروترانسمیتر هایی مانند سروتونین ایجاد چی شود , امری ضروری است.

حالت خواب

از این رو افرادی که بنا به دلایلی شب ها را بیدار مانده و در طول روز می خوابند , این ریتم را بهم زده و دچار اختلالات خواب می شوند. روزانه افراد زیادی به پزشک ها مراجعه کرده و شکایت می کنند که با وجود خواب شبانه کامل به مدت 8 ساعت باز هم در طول روز خواب آلود هستند. دانشمندان علت این مشکل را ریشه در نحوه خوابیدن می دانند , بسیاری از افراد به هنگام خواب به پشت دراز می کشند , گاهی تغییر پوزیشن خواب در عمق و راحتی آن تاثیر می‌ گذارد , بهتر است این افراد مدتی را به پهلو بخوابند , هر چند که این شرایط نیز ممکن است منجر به درد در ناحیه کمر و کتف گردد , اما با استفاده از بالشت های مناسب و نه چندان بلند می توان این آسیب ها را به حداقل رساند.

همچنین یکی دیگر از مشکلات به پهلو خوابیدن , رفلاکس معده به مری و ایجاد حالت تهوع و در طولانی مدت آسیب به مری است. برای این که از این شرایط جلویگری کنید باید از خوابیدن به پهلوی راست خودداری نمایید. هنگام خوابیدن به پهلوی چپ از یک بالشت بین زانو های خود استفاده کنید چرا که این کار مانع ایجاد درد در ناحیه کمر می گردد همچنین بالش های قطور از عضلات سر و گردن بیشتر و بهتر محافظت می کند.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : موقعیت بدن در حالت خواب باید چگونه باشد؟

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *