موفقیت آیفون 13 ابهام برانگیز است!

موفقیت آیفون 13

موفقیت آیفون 13 ابهام برانگیز است! به نظر بسیاری از کارشناسان، اپل به دلیل نحس بودن عدد 13، در انتخاب اسم آیفون جدید دچار تردید شده است.

به گزارش زوم تک به نقل از وبسایت cnet، گرچه مدت زمان زیاد از رونمایی از جدیدترین سری آیفون ها اپل « آیفون 12» نمی گذرد، اما حسابی بازار اخبار پیرامون آیفون 13 داغ است. هم چون سری آیفون های پیشین، با وجود حتی نزدیک شدن به زمان رویداد رونمایی از جدیدتری سری آیفون اپل، شایعه ها و اخبار بسیاری در خصوص آیفون جدید منتشر شده است.

اخیرا، اخبار بسیاری در خصوص عدم دلایل موفقیت آیفون های 13 منتشر شده است. در این مطلب می خواهیم به دلایلی عدن موفقیت سری جدید آیفون نگاه دقیق تر بی اندازیم.

 

موفقیت ایفون 13 محتمل است؟

بسیاری از کارشناسان بر این باورند که سری آیفون بعدی که به نظر برخی بسیاری قرار است « سری آیفون های 13» نامیده شود، موفق نخواهد بود! به نظر آن ها دلایلی هن چون نام، ظاهر و سخت افزار سری آیفون های 13، دلایل ناکامی این سری آیفون را رقم خواهند زد!

 

 

نام آیفون های جدید چه خواهد بود؟ آیفون 13 یا آیفون 12s؟

عدد 13 در بسیاری از کشورهای دنیا هم چنان با وجود پیشرفت تکنولوژی، نماینگر نحسی و اتفاقات شوم است. در کشور آمریکا، عدد 13 در طبقات ساختمان ها یا آسانسورها وجود ندارد! در بریتانیا، حاتی گاها عدد بر روی پروازها نیز گذاشته نمی شود.

طبعا اگر اپل بخواهد الگوی انتخاب اعداد را انتخاب کند، می بایستی عدد 13 را پس از اعدا 11 و 12 را انتخاب کند. با وجود نحس بودن عدد 13 برای بسیاری از افراد، اینکه آیا اپل هنوز تمایل به انتخاب این عدد  برای جدیدترین سری آیفون خود را دارد یا نه، شبهه برانگیز است. هنوز هیچ منبع رسمی یا غیررسمی اسم برند جدید آیفون های اپل را اعلام نکرده است،

 

اسامی احتمالی برای آیفون جدید

  • برخی بر این باورند که اپل ممکن است هم چون سامسونگ عدد جدیدی را برای آیفون های جدید انتخاب کند.

کمپانی کره ایی سامسونگ، با وجود باور بسیاری از کارشناسان، بعد از عرضه سری گلکسی اس 10، عدد 11 را برای سری بعدی گلکسی اس انتخاب نکرد! گلکسی اس 20، نامی بود که سامسونگ برای سری گلکسی اس های خود بعد از سری گلکسی اس 10 برگزید!

حالا، برخی از کارشناسان بر این باورند که اپل ممکن است به جای عدد 13، کلا به فکر انتخاب عدد دیگری برای سری آیفون های جدید این کمپانی باشد.

 

  • ممکن است اپل به جای عدد، به فکر انتخاب اسم باشد!

پس از رونمایی از آیفون 7، بسیاری بر این باور بودند که آیفون بعدی، قرار است آیفون 8 نام گذاری شود! درحالیکه اپل اسم X را برای آیفون بعدی برگزید. آیفون بعدی نیز XS نامیده شد.

برخی بر این باورند که اپل ممکن است اعداد رومی را برای آیفون جدید در نظر بگیرد.

 

 

  • ممکن است آیفون بعدی، iPhone 12s نام گذاری شود.

بسیاری از شایعه ها  و اخبار پیرامون آیفون جدید، حاکی از تمایل اپل به استفاده از s است. اپل پییشتر برای آیفون های 5، 6 و 7 از مدل های S استفاده کرده بود.

بیشتر بخوانید  چقدر احتمال دارد آیفون های 2018 دو سیم کارته باشند؟

 

 

دیزاین آیفون 13

جان پراسر ( Jon Prossor)، یکی از معروف ترین افشا کنندگان اطلاعات دستگاه های هوشمند اپل می گوید، اپل قصد ندارد ظاهر جدیدی برای آیفون های جدید در نظر بگیرد. شاید تنها تفاوت بارز سری آیفون های 11 و 12، لبه های تختی بود که کاربران را به یاد آیفون 5 می انداخت.

پراسر می گوید، اپل هیچ برنامه ایی برای تغییر ظاهر آیفون های 13 ندارد. دیزاین تکراری اپل همیشه یکی از نقاط ضعف آیفون ها از نظر کاربرانش بوده است.

 

 

سخت افزار تکراری!

پراسر پیشتر گفته بود، اپل قصد ندارد تغییراتی زیادی پیرامون مشخصات سخت افزار آیفون های 13 اعمال کند. به نظر بسیاری از کارشناسان، اپل تنها قصد دارد برخی تغییرات بر روی دوربین های آیفون های 13 اعمال کند.

اپل برای اولین برای یکی ار سری آیفون ها 4 مدل عرضه کرد. سری آیفون های 12 دارای 4 مدل استاندارد، مینی، پرو و پرمکس بود. آیفون 12 مینی و آیفون 12 استاندارد هم چون آیفون  استاندارد فاقد لنز لیدار بودند. برخی از شایعه ها، حاکی از به کار رفتن لنز لیدار برای هر 4 مدل آیفون 13 حاکی هستند.

علاوه بر دوربین، به نظر می رسد که 2 تغییر دیگر برای آیفون های 13 رقم خواهد خورد.

  • تراشه جدیدتر A15 Bionic
  • احتمال افزوده شدن حافظه 1 ترابایتی برای مدل های پرو

هم چون گذشته، انتظار می رود که اپل از جدیدترین تراشه های A Bionic ساخت این کمپانی برای آیفون های جدید استفاده کند. گرچه اپل هنوز از جدیدترین تراشه bionic رونمایی نکرده است، اما برخی احتمال می دهند در صورت رونمایی از آیفون 12s، اپل از تراشه A14 Bionic درون آیفون های جدید استفاده کند.

خبرهایی در خصوص عرضه آیفونی 1 ترابایتی منتشر شده است که شما می توانید بیشتر درباره ی آن در « آیفون ۱۳ یک ترابایتی» بخوانید.

 

قیمت

با عرضه آیفون 11، قیمت آیفون های اپل رسما از مرز 1000 دلار آمریکا عبور کرد! چنین قیمتی برای یک اسمارت فون پرچم دار نجومی به شمار می آید. اپل در مقایسه با سری آیفون های 11 تقریبا افزایش قیمت زیادی را لحاظ نکرد. از اپل انتظار می رود که هم چون سامسونگ، دستگاه های هوشمند خود را با قیمت کمتری عرضه کند.

حداقل اپل می تواند دستگاه های هوشمند خود را با قیمت معادل با دستگاه های پیشین عرضه کند و افزایش قیمتی را شاهد نباشیم. اگر به الگوی عرضه آیفون ها پیشین اپل نگاهی بی اندازیم، به نظر اپل می رسد که این کمپانی آیفون های جدید را با افزایش قیمت جزئی به بازار عرضه کند.

نظر شما درباره آیفون 13 چیست؟ به نظر شما موفقیت آیفون 13 حتمی است؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

 

منبع: CNET 

 

در ادامه در مجله خبری زوم تک بیشتر بخوانید:

آیفون ۱۳: دوربین، تراشه، قیمت، دیزاین، … ؛کامل ترین اخبار iPhone 13

مصاحبه با بیل گیتس؛ چرا بیل گیتس اندروید را به iOS ترجیح می دهد؟

کلاه برداری از آیفون به اسم اپل به کام کلاهبرداران چینی! تحویل آب میوه سیب به جای آیفون!

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : موفقیت آیفون 13 ابهام برانگیز است!

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *