مهلت ثبت نام کارت ملی هوشمند دیگر تمدید نخواهد شد

کارت ملی هوشمند

بر اساس سخنان سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور، افرادی که هم اکنون دارای کارت ملی های قدمی می باشند که تاریخ انقضای آن ها تا پاین اسفند سال جاری است، با آغاز سال 1397 دیگر کارت ملی آن ها اعتبار نخواهد داشت و قابل استفاده نیست. بر اساس گفته های ابوترابی، هموطنانی که حداقل تا پیش از 29 اسفند سال جاری اقدام به پیش ثبت نام کارت ملی خود کرده اند، با توجه به زمان بندی اعلام شده می توانند به مراکز معتبر مراجعه نمایند، زیرا تنها در این صورت بدون مشکل می توانند از خدمات دولتی بهرمند گردند.

سخنگوی ثبت احوال کشور با اشاره به 7 ساله بودن اعتبار کارت های ملی گفت: تقریبا نزدیک به 6 میلیون نفر از هموطنان داخل کشور و گروهی از ایرانیان خارج از کشور در سال های 90 و 91 اقدام به تعویض کارت ملی های خود کرده اند ولی با درنظر گرفتن شرایط رو کارت ملی آن ها هم اکنون قدیمی می باشد که این افراد باید با درنظر گرفتن تاریخ انقضای مندرج در پشت کارت ملی خود اقدام به تعویض آن در زمان اتمام اعتبار، اقدام نمایند.

این مقام مسئول گزارشی از تعداد کارت ملی های صادر شده ارائه داد که بر اساس این گزارش تاکنون بیش از 37 میلیون نفر پیش ثبت نام انجام داده اند که از این تعداد 33 میلیون نفر به طور کامل مراحل ثبت نام را پشت سر گذاشته اند و حدود 31 میلیون نفر نیز کارت ملی خود را دریافت کرده اند. بر اساس گفته های ایشان گویا همشهریان دچار اشتباهات محاسباتی شده اند زیرا که این تعویض کارت ملی در دو مرحله صورت می پذیرد که یکی مربوط به پیش ثبت نام می باشد و دیگری مربوط به صدور و تحویل کارت ملی هوشمند.

در نهایت ایشان در آخر اظهارات خود اعلام کردند که تا پایان سال جاری بیشتر وقت برای درخواست تعویض کارت ملی وجود ندارد و با آغاز سال 1397 افرادی که درخواست تعویض کارت ملی خود را نداده اند دیگر کارت ملی آن ها فاقد اعتبار می باشد.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : مهلت ثبت نام کارت ملی هوشمند دیگر تمدید نخواهد شد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *