مقایسه ZenBook3 با MacBook

همان طور که میدانیم لپ تاپ ها عموما از قطعات سخت افزاری مشابه تشکیل می شوند ولی  آیا این به این معنا است که همه سیستم ها مشابه به هم هستند و فرق آنها فقط در شرکت سازنده است؟ خیر

در ادامه میخواهیم به برسی دقیق دو لپ تاپ از بهترین و محبوب ترین برند های کالای دیجیتال یعنی Apple و Asus بپردازیم.

طراحی (Design)

لپ تاپ های MacBook و ZenBook 3 را میتوان از باریک ترین و سبک وزن ترین سیستم های روی کره زمین نامید که از آلمینیوم 6013 که از نوع معمولی خود 50 درصد محکم تر است ساخته شده .

asus-zenbook-vs-macbook-design_profile-620x400مدل ZenBook با وزن 2 پوند و ابعاد 7.53×11.65 در رنگ های خاکستری – گلبهی – طلایی و آبی میباشد که رنگ آبی آن با افزایش 500 دلاری همراه است و MacBook با وزن کمی بالاتر 2.03 پوند و در ابعاد 7.74 x 11.04 در رنگ های گلبهی – خاکستری – سیلور و طلایی عرضه شده است.

asus-zenbook-vs-macbook-design_asus_keyboard-620x400درگاه ها (Ports)

باید گفت که اگر شما قصد اتصال بیش از یک ورودی را دارید نا امید کننده است که فقط یک درگاه USB-C برای شارژر در دو دستگاه وجود دارد.

asus-zenbook-vs-macbook-port_apple_675326

asus-zenbook-vs-macbook-port_asus_675333صفحه نمایش

مدل ZenBook 3 با صفحه نمایش 12.5 اینچی از صفحه MacBook  بزرگتر است ولی این فرق چندانی نمی کند وقتی که MacBook با 1440x 2304 پیکسل و Asus با 1080x 1920 پیکسل در کیفیت از هم تفاوت زیادی دارند.

asus-zenbook-vs-macbook-display-649x400اسپیکر

در قسمت صدا و بلندگوی سیستم ها بر اساس تست هایی که شد تفاوت کاملا بین کیفیت و تعادل صدا شنیده می شد.

در آخرین سطح صدا در MacBook صدا کمی تیز بود ولی در ZenBook 3 کیفیت از تعادل صدای عالی برخوردار بود البته باید اضافه کنم که تعداد اسپیکر های به کار رفته در ZenBook بیشتر از MacBook میباشد

اسپیکر بیشتر = صدا بهتر

صفحه کلید

کلید های صفحه کلید در ZenBook با هم در 0.8 از هم قرار دارند در حالی که در MacBook تنها 0.5 فاصله وجود دارد و تایپ کردن با MacBook راحت تر است.درکل فرق چندانی ندارند ولی در یک مقایسه MacBook برنده است.

asus-zenbook-vs-macbook-keyboard_asus-620x400

asus-zenbook-vs-macbook-keyboard_apple-620x400عملکرد سیستم

در سیستم ها از پردازنده های متفاوتی استفاده شده است. مدل  ZenBook 3 در دو مدل Core i5 و 8GB رم و حافظه داخلی 256 گیگابایت به قیمت 1.099 دلار و مدل دوم با پردازنده  Core I 7 و رم  16 و حافظه داخلی 512 گیگابایت  به قیمت 1.599 دلار میباشد.

بیشتر بخوانید  نسخه ی جدید iOS 11.1 در دسترس عموم کاربران قرار گرفت

درحالی که MacBook با پردازنده Core M3 و رم 8Gb و حافظه 256  گیگابایت و مدل بالا تر آن با پردازنده Core M5 با همان مقدار رم و حافظه 512 گیگابایت می باشد.

حرارت و صدا

مدل ZenBook دارای یک خنک کننده کوچک است که به خوبی سیستم و صفحه کلید را خنک می کند در حالی که MacBook از خنک کننده برخوردار نمی باشد ( خنک کننده های ZenBook سیستم را خنک نگه میدارد ولی نسبت به Macbook از صدای بالاتری برخوردار است )

عمر باتری

یکی از ویژگی های MacBook نگه داری باتری است که توانایی روشن بودن تا 10 ساعت را دارد در حالی که ZenBook تا 7 ساعت توانایی نگه داری باتری را دارد.

وب کم

در حالی که هر جفت دوربین ها از کیفیت کمی برخوردار است ولی طی عکس های گرفته شده  ZenBook3 از کیفیت کم تری برخوردار بوده است.

asus-zenbook-vs-macbook-webcam

نمودار قدرت

هر دو این سیستم ها دارای نقاط قوت و ضعف می باشند به طوری که اگر شما بیشتر به عملکرد سیستم و کیفیت صدا و صرفه جویی در هزینه اهمیت میدید ما ZenBook از شرکت Asus به شما پیشنهاد می دهیم ولی اگر بیشتر به دنبال وب کم با کیفیت و عمر بیشتر باتری و صفحه کلید راحت تر و کیفیت بالا صفحه نمایش هستید به شما MacBook پیشنهاد می شود . در آخر به نمودار زیر توجه کنید

asus-zenbook-vs-macbook-final_chart_v2-581x400

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : مقایسه ZenBook3 با MacBook

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *