مقایسه‌ی گوگل پیکسل 4 ایکس‌ال و گلکسی نوت 10 پلاس

مقایسه‌ی گوگل پیکسل 4 ایکس‌ال و گلکسی نوت 10 پلاس

گلکسی نوت 10 پلاس و گوگل پیکسل 4 ایکس‌ال، دو پرچمدار پر قدرت دنیای گوشی‌های اندرویدی هستند که اکنون به عنوان برترین گوشی‌های اندرویدی در سال 2020 از آن‌ها یاد می‌شود. اکنون در این بخش قصد داریم به مقایسه‌ی این دو دستگاه بپردازیم. در ادامه با زوم‌تک همراه باشید.

در مورد قابلیت‌های بارز گلکسی نوت 10 پلاس می‌توانیم به بهره‌مندی از رابط کاربری اختصاصی One UI سامسونگ و بهره‌مندی از گلکسی S Pen اشاره کنیم و در مورد گوگل پیکسل 4 ایکس‌ال نیز می‌توانیم بگوییم که برای افرادی مناسب است که می‌خواهند یک تجربه‌ی خالص از سری گوشی‌های گوگل داشته باشند، زیرا دقیقا گوشی‌های این سری چنین کاری را انجام می‌دهند و با نرخ تازه‌سازی 90 هرتزی صفحه‌نمایش جذابیت بسیار بالایی برای سایر کاربران دارد. همچنین یک دوربین قدرتمند بر روی این دستگاه تعبیه شده است که در نور کم محیط نیز می‌تواند تصاویر بسیار قدرتمندی را ثبت نماید.

طراحی، صفحه‌نمایش و ابعاد

مقایسه‌ی گوگل پیکسل 4 ایکس‌ال و گلکسی نوت 10 پلاس

گلکسی نوت 10 پلاس و گوگل پیکسل 4 ایکس‌ال از نظر طراحی با یکدیگر تفاوت بسیاری دارند. پنل پشتی نوت 10 پلاس سامسونگ طراحی فوق‌العاده زیبایی دارد و با ابنکه ابعاد این دستگاه بسیار زیاد می‌باشد ولی ظرافت و نازکی خاصی دارد که سبب شده وزن کمی نیز داشته باشد. از طرفی دیگر، گوگل پیکسل 4 ایکس‌ال از طریق بازی با رنگ‌های مختلف و متضاد بر روی پنل پشتی و استفاده از رنگ‌های مختلف در طراحی دکمه‌های فیزیکی سبب شده است تا کمی جذاب‌تر به نظر برسد. این دستگاه از نظر ابعاد نسبت به گلکسی نوت 10 پلاس ضخیم‌تر و سنگین‌تر می‌باشد ولی تفاوت بسیار کمی در اینچ این دو گوشی هوشمند وجود دارد.

هر دو گوشی دارای یک صفحه‌نمایش امولد می‌باشند که از رنگ‌های مختلف پشتیبانی می‌کند. از نظر ابعاد گلکسی نوت 10 پلاس دارای صفحه‌نمایش 6.8 اینچی است ولی گوگل پیکسل 4 ایکس‌ال از یک صفحه‌نمایش 6.3 اینچی برخوردار می‌باشد. وضوح تصویر گوگل پیکسل 4 ایکس‌ال 3040 * 1440 پیکسل (+Quad HD) بوده ولی نمایشگر نوت 10 پلاس نسبت به پیکسل 4 ایکس‌ال با وضوح 1080 پیکسل کمی پایین‌تر می‌باشد؛ لازم به ذکر است که از بخش تنظیمات این دستگاه می‌توانید میزان رزولوشن آن را بر روی +Quad HD تنظیم کنید.

دوربین

مقایسه‌ی گوگل پیکسل 4 ایکس‌ال و گلکسی نوت 10 پلاس

گلکسی نوت 10 پلاس

دوربین اصلی: سنسور 12 مگاپیکسلی با لنز 27 میلی‌متری، گشودگی دیافراگم دوگانه f/1.5-2.4T، سایز سنسور 1/2.55 اینچ، OIS

دوربین ثانویه: سنسور 12 مگاپیکسلی تله‌فوتو با لنز 52 میلی‌متری، گشودگی دیافراگم f/2.1 و OIS

دوربین سوم: سنسور 16 مگاپیکسلی فوق عرض با لنز 12 میلی‌متری، گشودگی دیافراگم f/2.2، فیلمبرداری Super Steady

دوربین سنجش عمق TOF

پیکسل 4 ایکس‌ال

دوربین اصلی: سنسور 12.2 مگاپیکسلی با لنز 27 میلی‌متری، گشودگی دیافراگم f/1.7 و OIS

دوربین ثانویه: سنسور 16 مگاپیکسلی تله‌‌فوتو با لنز 50 میلی‌متری، گشودگی دیافراگم f/2.4 و OIS

طول عمر باتری

مقایسه‌ی گوگل پیکسل 4 ایکس‌ال و گلکسی نوت 10 پلاس

تست طول عمر باتری گوشی‌های هوشمند کار بسیار دشواری است و روزهای طولانی را باید برای بررسی باتری دستگاه‌های مختلف صرف کرد و نتایج را به صورت روزانه ثبت نمود. پس از انجام تست‌های لازم، باتری بزرگ گلکسی نوت 10 پلاس سامسونگ توانست گوگل پیکسل 4 ایکس‌ال را در رقابل شکست داده و عملکرد بسیار خوبی داشته باشد:

گلکسی نوت 10 پلاس با باتری 4300 میلی‌آمپر بر ساعت // پیکسل 4 ایکس‌ال با باتری 3700 میلی‌آمپر بر ساعت

  • مرور وب: 11 ساعت و 37 دقیقه // 9 ساعت و 32 دقیقه
  • پخش ویدئو در یوتیوب: 8 ساعت و 2 دقیقه // 7 ساعت و 17 دقیقه
  • بازی‌های سه‌بعدی: 5 ساعت و 5 دقیقه // 8 ساعت و 20 دقیقه

بنابراین اگر شما با گوشی خود بازی‌هایی نظیر Fortnite و Minecraft را انجام می‌دهید، پیکسل 4 ایکس‌ال برای شما انتخاب بسیار مناسبی است زیرا نسبت به نوت 10 پلاس در این بخش عملکرد بالاتری از خود نشان داده است. برای استفاده‌ی روزمره از گوشی هوشمند، گلکسی نوت 10 پلاس انتخاب مناسب می‌باشد.

هر دو دستگاه از قابلیت شارژ سریع پشتیبانی می‌کنند.

مقایسه‌ی گوگل پیکسل 4 ایکس‌ال و گلکسی نوت 10 پلاس

در بخش شارژ سریع گلکسی نوت 10 پلاس عملکرد بهتری از خود نشان داده است زیرا تنها با استفاده از یک شارژر 25 واتی که در داخل جعبه‌ی آن قرار داده شده است تقریبا در طول یک ساعت شارژ می‌شود، در حالی که گوگل پیکسل 4 ایکس‌ال برای شارژ کامل به بیش از 2 ساعت زمان احتیاج دارد.

قیمت

مقایسه‌ی گوگل پیکسل 4 ایکس‌ال و گلکسی نوت 10 پلاس

  • پیکسل 4 ایکس‌ال 64 گیگابایتی / 128 گیگابایتی: 750 دلار / 850 دلار
  • گلکسی نوت 10 پلاس 256 گیگابایتی: 850 دلار
به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : مقایسه‌ی گوگل پیکسل 4 ایکس‌ال و گلکسی نوت 10 پلاس

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *