مغز افراد درحال خواب نیز مشغول یادگیری است

مغز

مغز انسان ها بسیار اجتماعی است و بر اساس تحقیقات انجام شده مغز ما در تمام زمان های آزاد خود در حال فکر کردن و یاد گرفتن چیز های جدید می باشد. به صورتی حتی در مکان های عمومی نباشیم و نیاز به ارتباط اجتماعی در آن لحظه وجود نداشته باشد، باز هم سعی در ارتباط اجتماعی است. به صورتی که آزمایش ها مشخص شده که مغز ما حتی در هنگام استراحت سعی در یادگیری دارد. در یک پژوهش انتشار یافته از cerebral برای اولین بار به صورت تجربی مشخص کرده که متصل شدن دوقسمت از مغز در هنگام استراحت بعد از کد گذاری و اطلاعات اجتماعی جدید بیشتر می شود.

در این آزمایش، نقش دو قسمت از مغز مشخص شده است. قشر جلویی پیشانی و قسمت اتصال گیجگاهی این دو قسمت را تشکیل می دهند. وظیفه این دو قسمت نتیجه گیری های اجتماعی و تجزیه نتیجه گیری های افراد دیگر است و حالت ذهنی و میت نقش هاست و بر اساس این آزمایش ها محققان به این نتیجه رسیدند که در هنگام استراحت اتصالات خود را بیشتر کنند و این قسمت ها بخشی از شبکه پیش فرض مغز را تشکیل می دهند.

مغز

یک تیم محقق با رهبری دارتموث ، در مورد تثبیت اطلاعات اجتماعی که در هنگام استراحت افراد در این قسمت از مغز انجام می گیرد تحقیق کنند. مگان ال مایر، که از نویسنده های مهم و استاد یار علوم روانشناختی و مغز و همچنین کارشناس آزمایشگاه علوم اعصاب اجتماعی دارتموث است گفته ما چندی قبل فهمیدیم که در هنگام استراحت قسمت هایی از مغز به تفکرات اجتماعی می پردازد و اهمیت عمر کردن این قسمت موضوع اصلی این تحقیقات است. از دلایل فعال شدن این نواحی درک فرد از محیط اجتماعی خواهد بود.

این آزمایش به وسیله ۱۹ نفر انجام شده است که در چند جلسه به وسیله اسکن مغزی در زیر دستگاه fmri به کدگذاری اجتماعی و کد گذاری وظایف غیر اجتماعی مشغول شدند. قبل از این که افراد کد گذاری شوند یک اسکن در هنگام استراحت از آن ها شده بود. بعد از انجام وظایف در هنگام استراحت ۸.۴ دقیقه اسکن شدند. در هنگام این اسکن و در هنگام هوشیاری می توانستند به تمام چیز ها فکر کنند.

بیشتر بخوانید  SmartSleep هدبند افزایش کیفیت خواب کمپانی فیلیپس

از افرادی که شرکت کرده بودند درخواست کردیم که به عکس یک شخص نگاه کنند (برای انجام وظایف کدگذاری) عنوان تحصیلی افراد هم همآنند پزشک و … که دارای دو ویژگی که آن ها را وصف می کنند مانند تحصیلات را مشاهده کنند. و از افراد خواسته شد تصور خود را از آن بنویسند در صفحه کامپیوتر به آن ها از ۱ تا ۱۰۰ نمره بدهند در وظیفه کد گذاری غیر اجتماعی افراد باید تصویر هایی از مکان ها را می دیدند و تنها تفاوت آن بود. و این مکان ها دارای ویژگی و دلپذیری خاصی بودند.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : مغز افراد درحال خواب نیز مشغول یادگیری است

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *