معرفی 9 لپتاپ برتر 2021

معرفی 9 لپتاپ برتر 2021

بهترین لپ تاپ ها، لپ تاپ های قدرمتی هستند که بیشتر آنها قابل حمل هستند. آنها می توانند روی هر چیزی که یک رایانه رومیزی روی آن کار می کند کار کنند، می توانید آن را در کیفی بیندازید و به جای دیگری با خود ببرید. لپ تاپ ها هر چیزی را که در رایانه نیاز دارید از جمله صفحه داخلی ، صفحه کلید ، صفحه لمسی ، فضای ذخیره سازی و موارد دیگر را دارند. اغلب، به دلیل ملاحظات طراحی و خنک کننده ، گران تر از رایانه های رومیزی هستند.

لپ تاپ های 2021

حتما شما هم کنجکاو هستید در مورد اخبار لپ تاپ های 2021، اگر می خواهید بهترین لپ تاپ 2021 را پیدا کنید، ما 9 مورد از آنها که بررسی شده اند، به شما معرفی می کنیم. مهم است که مطمئن شوید لپ تاپی را خریداری کرده اید که بتواند قابل ارتقا باشد. شما باید مطمئن شوید که تمام مشخصات لپ تاپ  مورد نیاز خود را در خرید اولیه خود دریافت کرده اید. شما می توانید لپ تاپ ها را با مانیتورهای رایانه ای خارجی ، صفحه کلید و هارد اکسترنال گسترش دهید. برای ادامه مطلب و شناخن لپ تاپ های 2021 تا انتها با ما همراه باشید.

بهترین به طور کلی: Dell XPS 13 7390 (2020)

اولین لپ تاپی که معرفی می کنیم، سری لپ تاپ های Dell XPS است که همیشه یکی از بهترین لپ تاپ هایی بوده که می توانید خریداری کنید و مدل 7390، 2 در 1 نیز از این قاعده مستثنی نیست. این مدل دارای پردازنده نسل 10 Core-i7، و32گیگابایت رم DDR4 و 512 گیگابایت حافظه داخلی است. همه این ویژگی ها در کنار هم باعث می شود این لپ تاپ زیبا و قدرتمند شود ، اگرچه هیچ پردازنده گرافیکی مجزایی روی آن وجود ندارد. یک پردازنده گرافیکی قدرتمند فقط برای پروژه های قدرتمند مانند ویرایش ویدئو و برخی بازی های AAA مورد نیاز است ، و کارهای روزمره به خوبی انجام می دهد.

اندی ، طراحی مینیمالیستی 7390 را که از آلومینیوم هواپیما و فیبر کربن ساخته شده بود ، بسیار دوست داشت. او همچنین صفحه نمایش 1200 در 1920 را دوست داشت که آن را به عنوان “وضوح و رنگ دقیق ، با زاویه دید عالی” توصیف می کرد. در مورد معیارها ، لپ تاپ در PCMark 10 Work 2.0 (4،139) و GFX Bench (8،878) نمره کافی دارد. باتری شما حدود 10 ساعت کار می کند که برای بهره وری یک روز، عالی است.

این لپ تاپ از طریق هر دو درگاه USB-C شارژ می شود که همراه با پایه 3.5 میلی متری هدفون و کارت خوان SD کل ورودی/خروجی این دستگاه را شامل می شود. اگر می خواهید آن را به برق متصل کنید ، توصیه می کنیم از هاب USB استفاده کنید تا با آن کار کنید. به طور کلی ، Dell XPS 13 7390 جدیدترین دستگاه موجود نیست ، اما به نظر ما ترکیبی مناسب از قدرت و ارزش را ارائه می دهد ، به همین دلیل است که ما این لپ تاپ رابهترین انتخاب معرفی می کنیم.

بهترین لپ تاپ قابل حمل ، اپل: Apple MacBook Air 13 اینچی (M1، 2020)

معرفی 9 لپتاپ برتر 2021

اپل با تراشه M1 خود به طور کامل وارد بازار شده است. از زمان معرفی آن در Macbook Air ، اپل دسکتاپ ، لپ تاپ ، رایانه های شخصی همه کاره و iPad با تراشه M1 ساخته است. این قدرت تراشه M1 را نشان می دهد. هنگام اجرای برنامه های بومی یا هنگام اجرای برنامه های x86 در لایه سازگاری Rosetta 2 ، می تواند با هر پردازنده ای در بازار را پا به پای خود را نگه دارد.

صفحه کلید جادویی و صفحه ترکیبی هر دو عالی هستند. صفحه نمایش روشن ، واضح و متراکم است. Jeremy Lauuonen ، منتقد ما ، آن را “یک صفحه نمایش زیبا 13.3 اینچی با رزولوشن 2560×1600 ، 400 نیت روشنایی و ویژگی اختصاصی Apple True Tone” می نامد. ما می خواهیم یک صفحه لمسی در Macbook Air ببینیم ، اما هیچ Macbook تا به حال صفحه لمسی نداشته است ، بنابراین نمی توانیم در حذف آن خیلی ناعادلانه عمل کنیم. اپل ادعا می کند که عمر باتری تمام روز را از طریق Air دریافت خواهید کرد ، اما جرمی دریافت که این یک تخمین کاملا محافظه کارانه است. آزمایش خود او باتری را در حدود 12 ساعت آزمایش مداوم ویدئویی قرار داد.

یکی از مواردی که ما ناامید شدیم عدم تکامل بین نسل گذشته و این نسل از لپ تاپ ها بود. شما همان کمبود پورت ، وب کم و طراحی کلی مشابه نسل قبل را دارید. در حالی که M1 Macbook Air تلاش بهتری است ، تمام نوآوری ها در داخل با همان نمای بیرونی کم رنگ است. در اصل ، شما می توانید Macbook Air M1 را خریداری کنید ، اما تنها دلیل انجام این کار از طریق رایانه اینتل که قبلاً عرضه شده بود ، تراشه M1 است. این ممکن است کافی باشد ، اما ما می خواهیم پیشرفت های بیرونی بیشتری را برای استفاده از سیلیکون جدید شاهد باشیم.

بهترین برای دانشجویان: لپ تاپ مایکروسافت سرفیس4 Microsoft Surface 4

معرفی 9 لپتاپ برتر 2021

از زمانی که مایکروسافت وارد فضای سخت افزاری شد ، خط تولید سرفیس نمونه ای از طراحی تمیز و برتر است. سرفیس 4 نیز از این قاعده مستثنی نیست. هر دو انتخاب رنگ از پوشش نرم Alcantara برخوردار است که به صفحه کلید ظاهر و جلوه ای لوکس می بخشد ، حتی اگر تمیز نگه داشتن آن کمی دشوار باشد

مانند Macbook Air بالا ، تغییرات کمی در طراحی از Laptop 3 به Laptop 4 وجود دارد. هر دو دارای یک صفحه نمایش شفاف هستند که از نظر روشنایی و اشباع رنگ اندازه گیری نمی شود و هیچ یک از لپ تاپ ها دارای LTE نیستند.

ویژگی خوبی که با این نسل جدید لپ تاپ ها به دست می آورید صدای بسیار با کیفیت است. لپ تاپ سرفیس 4 دارای بلندگوهای قوی با حجم عالی است.

همچنین با استفاده از پردازنده های نسل جدید AMD و Intel ، عمر باتری فوق العاده ای خواهید داشت. ذخیره سازی پایه نیز از 256 شروع می شود که دو برابر لپ تاپ 3 است. به طور کلی ، این یک لپ تاپ عالی برای خرید جدید است ، اما اگر از قبل Surface Laptop 3 دارید ، ارتقاء کافی نیست.

بهترین برای قدرت: Acer Predator Triton 300 SE

معرفی 9 لپتاپ برتر 2021

Acer Predator Triton 300 SE یک لپ تاپ است که برای گیمرها ساخته شده است اما ظاهری کم رنگ دارد که برای حرفه ای ها مناسب است. در حالی که بسیاری از لپ تاپ های بازی سعی می کنند با طراحی فوق العاده و RGB در همه جا ظاهر شوند، Triton شبیه یک لپ تاپ است که می توانید به دفتر ببرید. در داخل، شما یک پردازنده Core i7 نسل 11 ، تا 32 گیگابایت رم و 512 گیگابایت SSD Drive خواهید داشت. در کنار آن ، لپ تاپ دارای کارت گرافیک Nvidia GeForce RTX 3060 است .

Triton 300 SE برای گیمرها با صفحه نمایش 14 اینچی FHD ساخته شده است و دارای مجموعه ای از بلندگوهایی است که به گفته منتقدان  “دارای ضربات صوتی است” ، چیزی که اغلب در مورد بلندگوهای لپ تاپ نمی شنوید. این لپ تاپ دارای سرعت قابل توجه Wi-Fi است ، به ویژه هنگامی که از روتر خارج شود. آزمایش کننده ما سرعت قابل توجهی را در بارگیری و پخش بازی ها از دفتر جداگانه خود مشاهده کرد. عمر باتری فقط 3.5 ساعت است.

شکایات سطحی در مورد لپ تاپ است. همه پورت ها در قسمت جلویی دستگاه قرار دارند که به معنی مدیریت کابل است. همچنین می توان مقدار زیادی نرم افزار از پیش نصب شده را که اغلب به عنوان “bloatware” روی دستگاه نامیده می شود ، ذکر کرد. اما اگر بتوانید فراتر از این عمل کنید ، این یک لپ تاپ با ظاهر فوق العاده با قدرت و مشخصات چشمگیر است که دقیقاً در بازی های خانگی یا ویرایش ویدئوها وجود دارد.

بهترین  برای بازی: Razer Blade 15 (2021)

معرفی 9 لپتاپ برتر 2021

Razer یکی از نام های بزرگ در سخت افزار رایانه بازی است و Razer Blade ، لپ تاپ پرچمدار آن است. نسل جدید ما دارای پردازنده Core-i و نسل دهم ، 16 گیگابایت رم ، صفحه 144 هرتز و پردازنده گرافیکی مجزا NVidia GeForce RTX 3060 است. این قدرت زیادی است که در یک ماشین کوچک ساخته شده است که مخصوص گیمرها ساخته شده است.

رنگ های RGB که از نور پس زمینه صفحه کلید عبور می کنند ، همیشه ظاهری زیبا به لپ تاپ می دهند. در دو طرف صفحه کلید ، بلندگوهای شلیک کننده بالایی را خواهید یافت که به گفته اندرو ، که یکی از منتقدان این لپ تاپ است ، “در ارائه صدای بازی و رسانه ، و همچنین موسیقی ، کارایی خوبی دارند. واضح هستند و خوشبختانه در این حد باقی می مانند” .

همه اینها با کمی سازش همراه است زیرا وزن لپ تاپ خود تقریباً 5 پوند است. طراحی لپ تاپ در طول سالها تغییر چندانی نکرده است ، که بسته به سلیقه شما ممکن است خوب یا بد باشد. پردازنده گرافیکی مجزا نیز عمر باتری را به طرز دیوانه کننده ای مصرف می کند ، بنابراین اگر در حال مسافرت باشید، باید حتما در نزدیک یک پریز برق باشید.

به طور کلی ، این یک لپ تاپ گیم قدرتمند است. فقط پردازنده یک نسل عقب تر است. تفاوت چندانی بین پردازنده های نسل 10 و 11 وجود ندارد ، مخصوصاً با RTX 3060 که همه چیز را به جلو می کشاند. بنابراین اگر به دنبال یک لپ تاپ بازی قدرتمند هستید، این انتخاب خوبی است.

 Ultraportable ، Windows: Microsoft Surface Laptop Go

معرفی 9 لپتاپ برتر 2021

 

Microsoft Surface Laptop Go پیشنهاد فوق العاده مایکروسافت است. خط تولیدی لپ تاپ ها سرفیس به دلیل طراحی فوق العاده معروف هستند و این امر در Surface Laptop Go نیز صادق است. همراه با صفحه نمایش ، یک صفحه کلید و صفحه ترکیبی نیز دریافت می کنید که اندی ، منتقد این لپ تاپ ، آن را “آرام و لمسی با کلیدهای نرم و تقریبا لوکس” توصیف می کند و صفحه ترک یکی از بهترینهایی است که او در لپ تاپ با این اندازه دیده است.

البته ، یک لپ تاپ نازک و سبک دارای سازش است. قابل ذکر است که تنها یک پورت USB-A و USB-C به همراه جک هدفون وجود دارد. لپ تاپ همچنین به دلیل عدم جریان هوا و مدیریت حرارتی کلی ، گرمای کمی دارد. این لپ تاپ همچنین در GFXBench نمره نسبتاً مناسبی 5،378 دارد که با توجه به پردازنده Core-i5 و 8 گیگابایت رم خوب است. صفحه لمسی فوق العاده شگفت انگیز و لذت بخش است. در این لپتاپ وضوح تصویر را “کاملاً واضح ، و رنگها با کنتراست زیاد و دقیق” توصیف می کنند.

به طور خلاصه ، این رایانه هیچ وزنه ای را بر عهده نمی گیرد و ما روی بازی عناوین بازی AAA حساب نمی کنیم. اما این یک دستگاه با بهره وری خوب است. اما درخشش این لپتاپ در قابلیت حمل است. این اندازه عالی و بسیار سبک است که یکی از جنبه اصلی یک لپ تاپ قابل حمل بودن آن هست. جنبه دیگر عمر باتری است و از این طریق 13 ساعت شارژ را نگه میدارد. اگر دائما در حال مسافرت هستید و یا اغلب خود را در کافی شاپ ها می بینید، این لپتاپ یک انتخاب عالی است.

بهترین برای حرفه ای ها: Apple MacBook Pro 13 اینچی (M1، 2020)

معرفی 9 لپتاپ برتر 2021

هنگامی که اپل از پردازنده M1 را در اواخر سال 2020 معرفی کرد ، MacBook Air و MacBook Pro را همزمان معرفی کرد. آنها بسیار شبیه به یکدیگر هستند ، دارای یک فن برای خنک کننده و یک هسته اضافی در CPU است و هر دوی این ویژگی ها تفاوت را ایجاد می کنند. کمی ضخیم تر ، کمی سنگین تر و بسیار قوی تر از نمونه های مشابهش است.

صفحه نمایش یکی از ویژگی های برجسته کامپیوتر است. به گفته منتقدی به نام  آلیس که نوشت: “اپل همچنان با صفحه نمایش 13 اینچی خود با رزولوشن 2560×1600 Retina عرضه می کند ، اما این بار با فناوری True Tone که در آیپد پرو 9.7 اینچی به نمایش درآمد و از آن به بعد در هر نسلی وجود دارد. این فناوری جالب توجه از چهار سنسور مختلف برای تنظیم خودکار تراز سفیدی بر روی صفحه نمایش بر اساس محیط روشنایی فعلی شما استفاده می کند. این فناوری به معنای افزایش وضوح و تراکم پیکسل در هر اینچ نیست ، بلکه وضوح و دقت رنگ را تا لبه تیغ تیز می کند تا واقعی ترین تصویری را که ممکن است ارائه دهد”.

اپل در سال 2019 صفحه کلیدهای خود را دوباره نصب کرد و MacBook Pro از همان کلیدهای شرت کات استفاده می کند که از نظر سفر و لمس واقعاً عالی هستند. عمر باتری این مک بوک تا 18 ساعت جریان 4K در حداکثر روشنایی نگه میدارد. خرید این لپ تاپبرای حرفه ای ها و گیمرها یک خرید عالی می باشد.

مانند نسل قبلی MacBooks ، هیچ صفحه لمسی در MacBook Pro وجود ندارد و فقط به یک جفت پورت USB-C محدود شده. همچنین ، مدل پایه مک بوک پرو فقط با 256 گیگابایت عرضه می شود که بد نیست ، اما یک لپ تاپ برای متخصصان باید رم بیشتری داشته باشد.

بهترین طراحی: ASUS ROG Zephyrus G14

معرفی 9 لپتاپ برتر 2021

 

ASUS ROG Zephyrus G14 چیزی است که منتقدان آن را سه عاملی از قدرت ، قابلیت حمل و عملکرد می نامد. بر اساس تست ها، لپ تاپ را “با هر تعریفی یک ماشین استثنایی” نامید. بنابراین ، بیایید این ادعاها را تجزیه کنیم و ببینیم این لپ تاپ چه چیزی ارائه می دهد.

قدرت به صورت پردازنده AMD Ryzen 9 و کارت گرافیک GeForce RTX 2060 Max-Q ارائه می شود. هنگامی که آن را با 16 گیگابایت رم و 1 ترابایت M.2 NWMe PCIe SSD جفت می کنید .

با توجه به قابلیت حمل ، این لپ تاپ دارای صفحه نمایش 14 اینچی است . 14 اینچ کمی کوچکتر از آن چیزی است که معمولاً دوست داریم در رایانه های گیمینگ ببینیم (این همان چیزی است که مارک ROG به آن معروف است) ، اما این سازش خوبی است. حتی با وجود پردازنده گرافیکی مجزا ، باتری شما 10 ساعت دوام می آورد که برای یک لپ تاپ گیم عالی است.

در بحث ارزش ، با توجه به داشتن یک صفحه کلید و صفحه لمسی عالی ، همراه با صفحه نمایش 120 هرتز و تمام قدرت و قابلیت حمل بالا با قیمت مناسب. این یک انتخاب عالی است .

بهترین برای ویرایش عکس: HP Spectre x360 15t

معرفی 9 لپتاپ برتر 2021

 

عکاسان زمان زیادی را صرف تماشای لنز دوربین می کنند ، اما زمان بیشتری را صرف تماشای صفحه نمایش در رایانه خود می کنند. HP Spectre x360 یکی از بهترین نمایشگرهای اطراف را دارد. این یک صفحه نمایش 4k کامل است که جرمی منتقد لپ تاپ ها آن را “بسیار واضح و رنگها غنی و پررنگ” می نامد، حتی اگر برای سلیقه خود به اندازه کافی مناسب نباشد.

فراتر از این ، این یک کامپیوتر 2 در 1 است که به این معنی است که لپ تاپ به یک تبلت تبدیل می شود ، البته یک تبلت سنگین با وزن بیش از 4 پوند. اما حالت تبلت می توانند برای ویرایش عکس مفید باشند. به گفته تحلیلگران ، صفحه کلید “برای زمان های طولانی تایپ بسیار راحت است” ، و از نظر طراحی ، پورت های USB در گوشه های لپ تاپ تعبیه شده است. هنگامی که شما در حال انجام یک کار حجیم هستید، این لپ تاپ داغ می شود. پردازنده گرافیکی روی لپ تاپ نیزقدیمی می باشد، اما 16 گیگابایت رم ، 1 ترابایت SSD و  نسل 10 core-i7 به شما کمک می کند تا به راحتی کار کنید.

نظر تحلیلگران لپ تاپ

Adam S. Doud تقریباً یک دهه است که در فضای فناوری و منحصراً بر روی لپ تاپ ها می نویسد. آدام از سال 2008 رایانه رومیزی نداشته است زیرا هیچ وقت در یک مکان ثابت نمی ماند و همیشه در گشت و گذار است.

اندرو هیوارد ، که برترین انتخاب ما ، Dell XPS 13 را معرفی کرد ، نویسنده ای اهل شیکاگو است که بیش از 14 سال تجربه در زمینه فناوری و بازی دارد. او XPS را به دلیل طراحی مجلل و عملکرد عالی دوست داشت و همچنین Apple MacBook Air ، انتخاب ما “بهترین برای مصارف خانگی” را بررسی کرد ، که به نظر او ظریف، جذاب و دارای ویژگی های مفید بود.

اندی زان از سال 2019 در این زمینه می نویسد و آخرین گجت های فناوری و مصرفی را پوشش می دهد. او بر روی لپ تاپ ، رایانه رومیزی و بازی تمرکز می کند.

Alice Newcome-Beill ویراستار بازرگانی Associate است. او مک بوک پرو (M1 ، 2020) را آزمایش کرد و از قابلیت های تراشه جدید M1 و عمر باتری 18 ساعته لذت برد.

جرمی لاوکونن فن آوری در صنعت خودرو او را وسوسه کرد تا به عنوان یک نویسنده شبح تمام وقت برای چندین نشریه تجاری عمده فناوری و تست کننده است. او عاشق صفحه نمایش فول اچ دی Acer Aspire E 15 و باتری با عمر طولانی مدت بود و HP Spectre x360 15t را برای 2 در 1 ثانیه ” high water mark” نامید. او همچنین MacBook Air را با تراشه M1 آزمایش کرد و عملکرد عالی و باتری طولانی مدت آن را ستود.

متیو اسمیت یک روزنامه نگار کهنه کار در زمینه فناوری است که از سال 2007 محصولات را بررسی می کند. تخصص او شامل سخت افزار رایانه ، بازی ، لپ تاپ ، تلفن های هوشمند و موارد دیگر است. وی قبلاً سردبیر اصلی تیم بررسی محصولات در Digital Trends بود.

سوالات متداول

آیا باید یک لپ تاپ یا یک کامپیوتر همه کاره تهیه کنم؟

هر دو لپ تاپ و رایانه های شخصی یکپارچه (AIO) قابل حمل هستند و بسیاری از سازگاری های مشابه را با خود دارند. ارتقاء هر دو آنها دشوار است. هر دو اساساً یک واحد هستند (هر چند AIO ها معمولاً به ماوس و صفحه کلید نیاز دارند). لپ تاپ ها بسیار قابل حمل تر هستند زیرا همه چیز مورد نیاز شما در یک واحد است. سفر با AIO دشوارتر است اما معمولاً صفحه نمایش آنها بسیار بزرگتر است. اندازه یک لپ تاپ معمولی در حدود 17 اینچ است در حالی که AIO می تواند به اندازه 32 اینچ باشد. AIO ها معمولاً باتری داخلی ندارند بنابراین همیشه باید به برق متصل شوند. بر اساس این ملاحظات، می توانید انتخاب کنید که کدام برای شما مناسب است.

آیا می توانم لپ تاپ خود را به یک صفحه بزرگتر متصل کنم یا از دو صفحه استفاده کنم؟

به طور معمول ، پاسخ مثبت است. اکثر لپ تاپ ها دارای قابلیت پخش ویدیو هستند. این معمولاً به صورت یک پورت HDMI یا یک پورت USB Type-C ظاهر می شود. قبل از خرید ، باید مشخصات لپ تاپ  را جداگانه  بررسی کنید ، اما معمولاً به این صورت است. معمولاً این فرایند فقط اتصال کابل از لپ تاپ به مانیتور و سپس پیکربندی طرح مانیتورهای شما است. معمولاً می توانید محتوا را در هر دو صفحه مشاهده کنید ، میز کار خود را در هر دو صفحه گسترش دهید یا لپ تاپ خود را ببندید و فقط روی مانیتور خارجی کار کنید.

 

آیا خوب است که لپ تاپ خود را همیشه به برق وصل کنم؟

اطلاعات کاملی در این مورد نخواهید یافت ، اما بهترین پاسخ این است که نه. باتری ها به طور معمول افراط را دوست ندارند. این بدان معناست که آنها دوست ندارند کاملا خالی شوند یا دائم پر باشند. وصل کردن لپ تاپ به برق معمولاً باتری شما را تا انتها پر می کند. در کوتاه مدت ، این کار به باتری شما آسیب زیادی نمی رساند ، اما در طولانی مدت سریع باتری خود را خراب می کنید. برخی از لپ تاپ ها دارای راه حل نرم افزاری هستند که به شما امکان می دهد 50-60 درصد باتری را خاموش کنید. این امر در دراز مدت به قدرت باتری شما کمک می کند. با تمام این اوصاف ، اگر قصد خرید لپ تاپ را دارید و آن را به صورت تمام وقت به برق متصل می کنید ، یک رایانه رومیزی یا رایانه همه کاره که باتری ندارد در نظر بگیرید.

در خرید لپ تاپ به دنبال چه ویژگی هایی باشیم

وزن و مشخصات

مزیت اصلی لپ تاپ ها در مقایسه با رایانه های رومیزی قابلیت حمل است ، اگرچه هنوز از نظر وزن و ابعاد تفاوت زیادی در بازار لپ تاپ وجود دارد. به طور کلی ، لپ تاپ های بزرگتر ، مانند  Alienware ” musclebooks ” ، قوی تر و قابل ارتقا خواهند بود ، در حالی که مدل های فوق نازک تمایل بیشتری به قفل کردن ویژگی ها دارند. این بدان معناست که شما نمی توانید آنها را ارتقا دهید .در حالی که مطمئناً می توانید یک لپ تاپ بسیار قدرتمند تهیه کنید که سبک و قابل حمل باشد ، اما به طور کلی هزینه بیشتری را برای این امتیاز پرداخت می کنید.

لپ تاپ در مقابل هیبریدی

لپ تاپ های هیبریدی یا لپ تاپ های 2 در 1 به گونه ای طراحی شده اند که هم به عنوان لپ تاپ و هم به عنوان تبلت کار می کنند. اینها دستگاه هایی مانند Surface Pro ، Asus Chromebook Flip و Dell XPS 13 2-in-1 هستند. هیبریدها معمولاً دارای صفحه لمسی هستند و دارای صفحه کلید قابل جابجایی یا صفحه کلید لولایی هستند که می توانید از دستگاه به عنوان رایانه لوحی استفاده کنید.

اگرچه دستگاه های 2 در 1 انعطاف پذیری بیشتری را ارائه می دهند ، اما هنگام انتخاب هیبرید باید بیشتر مراقب باشید. برخی از آنها دارای صفحه کلیدهای کم حجم هستند ، برخی از آنها به عنوان یک تبلت خوب عمل می کنند اما به عنوان یک لپ تاپ ضعیف عمل می کنند و برخی دیگر فاقد قدرت پردازشی هستند. ممکن است با یک دستگاه گران قیمت که به عنوان یک لپ تاپ متوسط ​​و یک تبلت حجیم عمل می کند ، زمانی که می توانید همان پول را خرج کرده و یک لپ تاپ بزرگ بدست آورید ، استفاده کنید. این بدان معنا نیست که گزینه های خوب 2 در 1 وجود ندارد. این بدان معناست که شما باید مزایای دستگاه را در هر دو دسته در نظر بگیرید و تصمیم بگیرید که آیا این انعطاف پذیری ارزش هزینه اضافی را دارد یا خیر.

از آنجا که تعویض صفحه نمایش لپ تاپ شما تقریباً غیرممکن است ، هنگام خرید یک دستگاه جدید باید یکی از مهمترین ملاحظات شما باشد. وضوح بسیار مهم است و وضوح تصاویر را تعیین می کند. به طور کلی ، رزولوشن 1920 در 1080 (p 1080 یا FHD) برای مدل های کوچکتر کافی است، اگرچه اگر قصد دارید حجم قابل توجهی از ویرایش تصویر یا ویدیو را انجام دهید ، یا بهترین گرافیک را در بازی ها بخواهید ، یک صفحه نمایش 4k بهترین راه است. وقتی صحبت از بهترین لپ تاپ های موجود می شود ، p 1080 را باید حداقل بدانیم.

اندازه صفحه نمایش

اندازه صفحه نمایش اولین چیزی است که افراد هنگام خرید لپ تاپ به آن توجه می کنند. مانند صفحه نمایش تلویزیون و تلفن های هوشمند ، صفحه لپ تاپ ها معمولاً گوشه به گوشه (مورب) اندازه گیری می شوند و نه از پهلو به پهلو. اکثر مردم صفحه ای را می خواهند که به اندازه کافی بزرگ باشد ، بنابراین هنگام تلاش برای خواندن ایمیل یا تحقیق در مورد یک موضوع چشمک نمی زنند ، اما افرادی هستند که بیشتر قابلیت حمل جزو ترجیحات آن هاست. برخی افراد لپ تاپی را می خواهند که تا حد امکان سبک و قابل حمل باشد ، در حالی که برخی دیگر لپ تاپ را با خود حمل نمی کنند . آن را در یک مکان ثابت نگه می دارند و فقط گاهی اوقات آن را در خانه جابجا می کنند.

Compact(کامپک): صفحه نمایش 11 تا 14 اینچ

اگر به دنبال چیزی فوق العاده سبک هستید که می توانید با خود همراه داشته باشید ، لپ تاپ های جمع و جور ممکن است راه حل خوبی باشد. به راحتی می توانید یک لپ تاپ جمع و جور با وزن بسیار کم (کمتر از 4 پوند) پیدا کنید، و بسیاری از آنها دارای ظریف هستند.

برخی از مردم تصور می کنند که لپ تاپ های جمع و جور دارای مشخصات پایین هستند ، اما با ابعاد جمع و جور.جمع و جور بودن لزوماً به این معنی نیست که باید عملکرد لپ تاپ را فدای آن کنید. شما کاملاً می توانید لپ تاپ های جمع و جوری را پیدا کنید که از قدرت کافی برای کار برخوردار باشند ، مانند MacBook Pro 13 اینچی و Dell XPS 13. اگر نمی خواهید پول زیادی خرج کنید، می توانید همچنین لپ تاپ های جمع و جور با قیمت کمتر از 300 دلار مانند Lenovo IdeaPad S310 پیدا کنید.

صفحه نمایش 15 تا 16 اینچ

اگرچه در مورد اندازه صفحه نمایش لپ تاپ دقیقا استانداردی وجود ندارد ، البته لپ تاپ های 15 تا 16 اینچی بسیار رایج هستند و اغلب لپ تاپ هایی با اندازه 15.6 اینچ را مشاهده خواهید کرد. این اندازه برای کسانی که لپ تاپ خود را بیشتر روی میز و ثابت نگه می دارند ایده آل است .

هزینه ای که برای یک لپ تاپ در این اندازه می پردازید تا حد زیادی به مشخصات و مارک آن بستگی دارد. مک بوک پرو 16 اینچی بیش از دو دلار نسبت به بقیه برای شما هزینه دارد ، در حالی که می توانید Acer Aspire 5 را زیر 500 دلار خریداری کنید. می توانید Chromebook با این اندازه را در حدود 300 تا 400 دلار پیدا کنید.

صفحه نمایش 17 اینچی یا بزرگتر

نمایشگرهای بزرگ لپ تاپ اغلب از مزیت زاویه دید بهتر برخوردار هستند. اندازه 17.3 اینچی در لپ تاپ های بازی رایج است ، زیرا صفحه نمایش بزرگتر می تواند تجربه بازی بهتری را ایجاد کند. گیمرها ممکن است در نظر داشته باشند که سازگاری برای صفحه نمایش بزرگتر و بهتر ارزشش را دارد ، به خصوص اگر این لپ تاپ جدید به عنوان جایگزین دسکتاپ عمل می کند. به طور معمول ، شما باید مبلغ بالایی برای یک لپ تاپ خوب در این اندازه بپردازید. گاهی اوقات می توانید گزینه هایی با این اندازه را با قیمتی در حدود 500 دلار ، مانند Lenovo IdeaPad 340 پیدا کنید.

وضوح صفحه و گرافیک

اگر برای بازی یا طراحی گرافیکی لپ تاپ می خرید ، عواملی مانند پردازش گرافیکی بسیار مهمتر هستند. گیمرها خواهان نرخ تازه سازی بیشتر و پردازنده گرافیکی مجزا از برندی مانند NVIDIA هستند. اما ، اگر لپ تاپ را به منظور دیگری خریداری می کنید، یک کارت گرافیک یکپارچه کافی است.

وقتی به مشخصات نگاه می کنید ، هر لپ تاپ وضوح صفحه نمایش خود را نشان می دهد. اکثر لپ تاپ ها ، حتی مدل های ارزان قیمت ، حداقل وضوح تصویر 1366 در 768 HD را ارائه می دهند. اما ، اگر مقدار قابل توجهی پول خرج می کنید ، بهتر است به دنبال یک لپ تاپ با حداقل 1920 10 1080 (FHD) باشید. اگر صفحه نمایش بزرگ را انتخاب می کنید ، یک لپ تاپ 4k ارزش آن را دارد ، اما اگر با چیزی کوچکتر از 14 اینچ کار می کنید، ارزش آن را ندارد.

صفحه کلید و کنترل

اگرچه گاهی اوقات در حین خرید نادیده گرفته می شود ، اما صفحه کلید بخش مهمی از کیفیت ، عملکرد ، طول عمر و راحتی لپ تاپ است. هرکسی بخواهد دستانش بتواند راحت و طبیعی هنگام تایپ کردن،تایپ کند، بنابراین نیازی نیست که انگشتان خود را بالا بیاورید یا دراز کنید تا به همه کلیدها برسید. بنابراین ، اکثر مردم می خواهند به دنبال لپ تاپی با صفحه کلید کامل باشند، که در اکثر لپ تاپ های بزرگتر از 11.6 اینچ رایج است. صفحه کلیدهای سبک Chiclet نیز در لپ تاپ ها رایج هستند. این صفحه کلیدها فقط کمی کلیدهای بالا و فاصله بین کلیدها دارند، بنابراین صفحه کلید به شکلی شیک با محفظه لپ تاپ ترکیب می شود.

چه ویژگی هایی را در صفحه کلید خود می خواهید؟ بسیاری از صفحه کلیدها دارای ویژگی های اضافی مانند نور پس زمینه هستند که به شما کمک می کند تا کلیدها را در تاریکی ببینید. ویژگی های امنیتی مانند خوانندگان اثر انگشت نیز رایج شده اند و همچنین می توانید طرح بندی های مختلف صفحه کلید را پیدا کنید. بسته به نحوه استفاده از لپ تاپ ، ممکن است بر خلاف داشتن شماره های ردیف بالا، صفحه کلید عددی را ترجیح دهید. صفحه کلیدهای Chromebook منحصر به فرد صفحه کلیدهای سنتی هستند زیرا کلیدهای عملکردی ندارند و دارای کلید جستجو هستند.

CPU

CPU لپ تاپ یا واحد پردازش مرکزی یک تراشه است که به عنوان مغز آن عمل می کند. عوامل متعددی بر عملکرد پردازنده از حرارت گرفته تا دیگر اجزای سیستم تأثیر می گذارد ، اما اینها برخی از عوامل اصلی هستند که در یک پردازنده می توان به سرعت به تعیین کیفیت آن کمک کرد: تولید کننده ، تعداد هسته ها و سرعت. سالهاست که اینتل به دلیل ساخت CPU های قدرتمند و قابل اعتماد شناخته شده است. همچنین مارک هایی مانند AMD را خواهید دید. هر دو Intel و AMD در مورد مارک های پردازنده شرط بندی کاملاً مطمئنی هستند و ایده خوبی است که به جای انتخاب لپ تاپ با پردازنده سه نسل، نسل جدیدتری را انتخاب کنید. در حالت ایده آل، شما به دنبال Core i7 یا Core i9 از آخرین نسل اینتل هستید (این نسل با اولین شماره مدل مشخص می شود ، بنابراین Core i7-11375H یک تراشه نسل 11 است) یا یکی از AMD گزینه های سری Ryzen 5000.

اکثر پردازنده های مدرن حداقل دو هسته خواهند داشت. هسته های CPU چیست؟ آنها اساساً CPU های جداگانه هستند. و از آنجا که رایانه مانند یک انسان نیست – مغز آن به خوبی ما چند وظیفه ای نیست – یک رایانه می تواند از داشتن بیش از یک مغز بهره ببرد. هرچه هسته کامپیوتر بیشتر باشد ، می تواند چند وظیفه را بهتر انجام دهد و سریعتر محاسبه کند (به طور کلی).

اگر پردازنده دو هسته ای دارید ، آیا این بدان معناست که رایانه شما فقط می تواند دو کار را همزمان انجام دهد؟ نه واقعا. هسته های پردازنده نیز دارای تریدهایی هستند که به انجام چند کار کامپیوتر نیز کمک می کند. بنابراین ، حتی اگر لپ تاپ شما فقط دو هسته ای باشد، تریدها مدرن به لپ تاپ ها این امکان را می دهد تا چندین کار را به طور همزمان به طور کارآمد انجام دهند. اگر قصد دارید کارهای سنگینی بر روی لپ تاپ خود انجام دهید، ویرایش ویدیو یا عکس زیادی انجام دهید، یا تحقیقات زمان بری انجام دهید ، باید یک پردازنده با هسته بالاتر را انتخاب کنید. حتی مهمتر از تعداد هسته ها ، سرعت پردازنده شما برای عملکرد روزانه ضروری است. شما لپ تاپی می خواهید که بتواند خواسته های شما را برآورده کند. سرعت بر اساس گیگاهرتز اندازه گیری می شود و برای کارهایی مانند بازی و تماشای فیلم مهم است.

رم

RAM یا حافظه دسترسی تصادفی در لپ تاپ مهم است زیرا به دستگاه کمک می کند تا به سرعت به اطلاعات مورد نیاز خود دسترسی پیدا کند. RAM را مانند کمد اتاق خواب خود تصور کنید. هنگامی که به چیزی از کمد خود نیاز دارید، می توانید داخل آن بروید و آن را بگیرید ، برعکس اینکه تمام راه را به واحد ذخیره سازی برسانید یا به اتاق زیر شیروانی بروید و از بین چند جعبه جستجو کنید. شما می توانید به طور تصادفی به موارد موجود در کمد خود دسترسی پیدا کنید ، بدون این که مجبور باشید تلاش زیادی انجام دهید یا زمان زیادی را صرف کنید.

RAM برای کامپیوتر نیز مشابه است. به همین دلیل RAM بیشتر بهتر است. هرچه بیشتر بتواند به طور تصادفی به آن دسترسی پیدا کند (بدون نیاز به تلاش زیاد) ، بهتر و سریعتر می تواند کار کند. در صورت انجام هر نوع کار سخت شما لپ تاپی با حداقل 8 گیگابایت رم می خواهید. اما ، اگر فقط از لپ تاپ خود برای کارهای عام استفاده می کنید ، حداقل مقدار RAM که می توانید از آن خلاص شوید 4 گیگابایت است.

همچنین ممکن است لپ تاپ هایی با RAM DDR4 و RAM DDR3 مشاهده کنید. DDR مخفف Double Data Rate است و شماره نشان دهنده نسخه است. RAM DDR4 کارآمدتر است و بنابراین ، نسبت به DDR3 ترجیح داده می شود.

SSD در مقابل ذخیره سازی HDD

برخی ازلپ تاپ ها دارای SSD (درایو حالت جامد) ، برخی دارای HDD (درایو دیسک سخت) و برخی دیگر هم SSD و HDD دارند. از آنجا که قطعات متحرک ندارند، SSD ها به طور کلی سریعتر و قابل اطمینان تر از HDD ها هستند. با این حال ، SSD ها به طور قابل توجهی گران تر هستند ، بنابراین با همان هزینه ، تقریباً به اندازه فضای ذخیره سازی SSD از فضای ذخیره سازی SSD برخوردار نخواهید شد. اما با ارزان تر شدن و در دسترس تر شدن ذخیره سازی ابری ، فضای ذخیره سازی به اندازه گذشته اهمیتی ندارد.

اگر از لپ تاپ خود برای عملکردهای اصلی استفاده می کنید ، 256 گیگابایت حافظه SSD باید بیش از حد کافی باشد. حتی ممکن است بتوانید با 128 گیگابایت رهایی پیدا کنید و در صورت نیاز می توانید یک هارد اکسترنال اضافه کنید. با این حال ، اگر قصد دارید از لپ تاپ خود برای بازی ، ویرایش ویدئو یا رسانه استفاده کنید ، یک لپ تاپ با فضای ذخیره سازی بیشتر می خواهید.

آیا لپ تاپ دارای پورت USB کافی است؟ آیا پورت HDMI دارد؟ کارت خوان چطور؟ جک هدفون چطور؟ همه دستگاه هایی را که برای اتصال به لپ تاپ برنامه ریزی کرده اید بررسی کنید – ماوس ، هدفون ، بلندگو ، مانیتور – و مطمئن شوید که لپ تاپ دارای پورت های سازگار برای هر یک از دستگاه های شما است.

ظرفیت باتری

ظرفیت باتری به ویژه برای کسانی که قصد دارند لپ تاپ خود را همیشه به همراه داشته باشند بسیار مهم است. اگر بیشتر اوقات لپ تاپ خود را در منزل بدون بردن به مسفرت نگه می دارید ، ظرفیت باتری آنقدرها مهم نیست.

یک لپ تاپ با عمر باتری فوق العاده ، مانند LG Gram 15 ، با یکبار شارژ حدود 12 تا 13 ساعت دوام می آورد. برخی از لپ تاپ ها ظرفیت بسیار کوتاه تری در حدود پنج یا شش ساعت خواهند داشت. کروم بوک ها عمر باتری بالایی دارند زیرا سیستم عامل به قدرت زیادی برای کار نیاز ندارد.

ویژگی های دیگر لپ تاپ

اگر قصد تماشای زیاد یا گوش دادن به موسیقی در لپ تاپ خود را دارید ، بلندگوها را بررسی کنید. اکثر لپ تاپ ها دارای بلندگوهای استریو هستند ، اما برخی از بلندگوها دارای تنظیم خاصی هستند که منجر به صدایی بهتر می شود.

آیا زیاد تماس ویدیویی و چت در  شبکه های اجتماعی انجام می دهید؟ ممکن است یک لپ تاپ با یک وب کم با کیفیت خوب بخواهید، و همچنین می توانید وب کم هایی پیدا کنید که از ویژگی هایی مانند ردیابی صورت یا تشخیص چهره پشتیبانی می کنند.

آیا از دستیار صوتی استفاده می کنید؟ بررسی کنید و ببینید آیا لپ تاپ شما شامل Siri ، Cortana یا Google Assistant است.

در نهایت ، اگر می خواهید صفحه لمسی داشته باشید ، لزوماً نیازی به استفاده از 2 در 1 ندارید. بسیاری از لپ تاپ ها دارای فناوری صفحه لمسی نیز هستند. اما ، به خاطر داشته باشید که این ویژگی ها از باتری زیادی استفاده می کنند ، بنابراین اگر به ندرت از این ویژگی استفاده می کنید ، مایل به انتخاب لپ تاپ با صفحه لمسی نیستید.

سیستم عامل ها ، برند ها و تولید کنندگان

کدام بهتر است: ویندوز یا مک؟ این مدتها بحث بزرگی بود و اکنون Chrome وارد جنگ سیستم عامل شده است. بنابراین ، آیا باید از Windows ، Mac یا ChromeOS استفاده کنید؟ بستگی دارد.

سیستم عامل مک

لپ تاپ های macOS گران هستند ، اما سیستم عامل به طور کلی قابل اعتماد ، امن و کاربر پسند تلقی می شود. مک برای کار و استفاده عمومی ایده آل است ، اما برای بازی خوب نیست. اگر می خواهید یک لپ تاپ macOS داشته باشید ، اگر قصد استفاده از ویندوز 10 یا ChromeOS را دارید ، گزینه زیادی برای انتخاب ندارید. MacBook Air مقرون به صرفه با قیمت 999 دلار شروع می شود ، در حالی که گران ترین مک بوک ، MacBook Pro 16 اینچی ، با قیمت 2399 دلار شروع می شود.

ChromeOS

ChromeOS یک سیستم عامل مینیمالیستی است و برای محاسبات اولیه ، شبکه های اجتماعی و فعالیتهای مبتنی بر وب طراحی شده است. Chromebook ها از سخت افزار کمتری سریع استفاده می کنند و معمولاً ظرفیت باتری خوبی دارند. همچنین می توانید Chromebook ها را با قیمت بسیار پایین پیدا کنید ، اما از نظر ویژگی های آنها بسیار محدودتر هستند. اگر بیشتر کارهای خود را بصورت آنلاین و در برنامه های مانند Slack انجام می دهید ، احتمالاً حتی می توانید از Chromebook برای کار استفاده کنید. شما می توانید Chromebook ها را از انواع مختلف تولیدکنندگان مختلف ، از جمله Google ، HP ، Samsung ، Lenovo و Acer پیدا کنید.

ویندوز 10

یک لپ تاپ ویندوز 10 تقریباً برای هر کسی از گیمرها گرفته تا حرفه ای ها و کاربران اصلی بسیار مفید خواهد بود. ویندوز انعطاف پذیری زیادی دارد ، برنامه ها و ویژگی های متنوعی دارد و تقریباً می توانید لپ تاپ های ویندوزی را در هر محدوده قیمتی پیدا کنید. لپ تاپ های ویندوز 10 دارای مارک هایی مانند Dell ، HP ، Lenovo ، Asus و موارد دیگر هستند.

یک نکته مهم این است که ویندوز دارای مدل های مختلفی مانند Windows 10S ، Windows 10 Home و Windows 10 Pro است. از بین آنها ، Windows 10S بی نظیرترین است. Windows 10S یک نسخه امنیتی از Windows است که برنامه های نصب شده را به برنامه های موجود در فروشگاه برنامه Windows محدود می کند. اکثر رایانه های Windows 10S را می توان به Windows 10 Home تبدیل کرد ، اما این یک مسیر یک طرفه است و بازگشت  دوباره به 10S وجود ندارد.

نتیجه

هنگام خرید لپ تاپ ، توجه خود را بر نحوه استفاده از دستگاه متمرکز کنید و ویژگی ها و مشخصات مورد نیاز خود را جستجو کنید. چه چیزی یک مدل را به بهترین لپ تاپ تبدیل می کند؟ دقیقاً مجموعه ای از مشخصات کلی وجود ندارد که یک لپ تاپ خوب را بسازد زیرا هر شخص ترجیحات متفاوتی دارد. برخی افراد به سادگی بیشترین لپ تاپ را که می توانند با قیمت مشخص تهیه کنند ، می خواهند ، در حالی که برخی دیگر قوی ترین لپ تاپ (صرف نظر از قیمت) را می خواهند.

به عنوان یک قاعده کلی ، سعی کنید حداقل 8 گیگابایت RAM داشته باشید ، به دنبال یک پردازنده نسل اخیر باشید (اینتل در نسل یازدهم خود است) و به دنبال فضای ذخیره سازی SSD باشید. همچنین ممکن است بخواهید به دنبال ویژگی های اضافی مانند صفحه کلید کامل ، حداقل دو درگاه USB 3.0 (که سریعتر از USB 2.0 هستند) ، حداقل یک درگاه HDMI ، درگاه های صوتی برای هدفون و بلندگوها و عمر طولانی باتری باشید.

 

 

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : معرفی 9 لپتاپ برتر 2021

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *