معرفی گلکسی M20 سامسونگ؛ میان رده ای قدرتمند

گلکسی M20 سامسونگ

کمپانی کره ای سامسونگ یکی از برندهایی است که تا به امروز در سراسر دنیا محبوبیت بسیار زیادی را کسب نموده است و در عرصه ی گوشی های هوشمند توانایی های بسیاری را از خود به نمایش گذاشته است. در این میان سامسونگ M20 یک از گوشی های میان رده ی این کمپانی می باشد که به تازگی رونمایی شده است و توانسته است کاربران را به سمت خود جلب نماید.

این روزها گوشی های میان رده ی کمپانی ها از قابلیت ها و سخت افزارهای بسیار قدرتمند برخوردار هستند که اگر با گذشته مقایسه نماییم، نمی توان نام آن ها را گوشی های میان رده گذاشت و در این بررسی اجمالی متوجه خواهید شد که فاصله ی زیادی میان گوشی های پرچمدار با میان رده وجود ندارد و تنها این دسته بندی یک نام گذاری است و مفهومی عینی ندارد. اکنون در ادامه تصمیم داریم تا به معرفی گوشی میان رده تازه وارد کمپانی سامسونگ مدل گلکسی ام 20 (Galaxy M20) بپردازیم.

صفحه نمایش

اساسا صفحه نمایش گوشی های میان رده نشان دهنده ی میزان رزولوشن تصویر و کارایی این سری از گوشی ها می باشد که افراد می توانند در تصمیم گیری های خود این مورد را در نظر بگیرند. اکنون گلکسی ام 20 سامسونگ نیز از یک صفحه نمایش 6.3 اینچی از نوع IPS LCD بهره مند می باشد که می تواند رزولوشن 1080 در 2340 پیکسل را برای کاربران خود به ارمغان بیاورد. در این میان نسبت بدنه به تصویر این گوشی هوشمند 83 درصد اعلام شده است که گویا سامسونگ به منظور کاهش قیمت این گوشی میان رده چنین تصمیمی را اتخاذ نموده است و قصد نداشته تا از یک پنل جلویی تمام صفحه بهره مند گردد.

گلکسی M20 سامسونگ

همچنین سنسور های بکار رفته در صفحه نمایش این گوشی هوشمند شامل سنسورهای حساس به نور محیط و سنسورهای مجاورت می باشد که مدت زمان زیادی است در گوشی های میان رده سامسونگ شاهد حضور آن ها بوده ایم.به طورکلی این گوشی هوشمند در دسته ی گوشی هایی با صفحه نمایش بزرگ قرار می گیرد و به نوعی فبلت محسوب می شود.

دوربین

اکنون رسیدیم به بحث شیرین قدرت دوربین و میزان کارایی و عملکرد دوربین. دوربین اصلی گلکسی ام 20 (Galaxy M20) سامسونگ یک ماژول 13 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.9 بوده که بر روی پنل پشتی به صوزت دو درگاه دوربین (دوربین دوگانه) مشاهده می گردد. طبق عادت همیشه یکی از ماژول های دوربین مربوط به سنجش عمق تصویر می باشد و دیگری به منظور تامین کیفیت تصویر مورد استفاده قرار می گیرد. ماژول دومین دوربین از نوع 5 مگاپیکسلی می باشد که میزان عمق فضای محیط را به نمایش می گذارد. ماژول بکار رفته در دوربین این گوشی هوشمند از نوع اولترا واید بوده و در زمان فیلمبرداری می تواند ویدئوهایی با کیفیت 1080p و با سرعت 30 فریم بر ثانیه به صورت HD به ثبت برساند.

گلکسی M20 سامسونگ

اکنون اگر نوبتی هم باشد نوبت به دوربین سلفی گلکسی M20 است که از یک ماژول 8 مگاپیکسلی بهره می برد و کاربرانی که علاقه ی بسیار زیادی به برقراری تماس های تصویری دارند می توانند کیفیت این دوربین را به دفعات تایید نمایند.

سخت افزار و کارایی

قلب تپنده ی گلکسی M20 سامسونگ را یک پردازنده ی اگزینوس سری 7 یعنی اگزینوس 7904 تشکیل می دهد که این گوشی هوشمند را از سایر گوشی های میان رده متمایز می نماید زیرا برای اولین بار است که پردازنده ی اگزینوس 7904 در گوشی های هوشمند فعال شده است. همانطور که از خبرها می دانید پردازنده ی اگزینوس 7904 هشت هسته ای بوده که چهار هسته ی آن از نوع Cortex-A73 می باشند که وظایف اصلی نظیر پردازش محیط فرآیند ها را بر عهده دارد و چهار هسته ی دیگر از نوع Cortex-A53 می باشد که فرآیندهای سبک در M20 را مدیریت می نماید.

بیشتر بخوانید  مگ مقداد آی تی روزنه ای به دنیای فناوری و تکنولوژی

گلکسی M20 سامسونگ

اگزینوس 7904 با طراحی 14 نانومتری توسط کمپانی سامسنگ طراحی شده است که میزان عملکرد پردازنده ی این گوشی هوشمند را افزایش می دهد. پردازنده ی اگزینوس 7904 با 4 گیگابایت حافظه ی رم و پردازشگر گرافیکی از نوع Mali-G71 MP2 قدرت می گیرد و با بهره مندی از اندروید 8.1 اوریو و پلتفرم اختصاصی کمپانی سامسونگ می تواند عملکردی اختصاصی را برای افراد رقم بزند.

باتری

میزان ظرفیت باتری این گوشی هوشمند با توجه به این نکته که از یک صفحه نمایش 6.3 اینچی بهره می برد، بسیار قدرتمند می باشد و علاوه بر تامین نیروی صفحه نمایش این گوشی هوشمند می تواند پاسخگوی فرآیندهای مختلف دیگر به ظرفیت باتری بسیار زیادی نظیر مشاهده ی فیلم احتیاج دارد، باشد. باتری 5000 میلی آمپر ساعتی گلکسی M20 سامسونگ می تواند عملکرد بسیار بالایی را ثبت نماید که از ویژگی های برجسته ی باتری M20 سامسونگ می توان به بهره مندی از قابلیت Fast Charge اشاره داشت.

هر بار که باتری این گوشی هوشمند را به طور کامل شارژ نمایید می توانید تا 29 ساعت به صورت مداوم و در حالت برقراری مکالمه ی تلفنی از این گوشی هوشمند استفاده نمایید.

گلکسی M20 سامسونگ

به طورکلی این گوشی میان رده در دو مدل با حافظه های مختلف بهره مند می گردد، یکی از این مدل های گلکسی M20 از حافظه ی داخلی 32 گیگابایتی بهره مند می باشد و مدل دیگر از یک حافظه ی 64 گیگابایتی قدرت می گیرد. از مزیت های این گوشی میان رده می توان به باتری 5000 میلی آمپر ساعتی این گوشی هوشمند اشاره داشت که پاسخگوی تمامی نیازهای این گوشی هوشمند می باشد اشاره کرد و دیگری مربوط به نسبت بدنه به صفحه نمایش 83 درصدی آن است که یک طراحی تمام صفحه به حمراه حفره ی دوربین سلفی را به نمایش می گذارد.

اگر بخواهیم نگاهی به قابلیت های این گوشی میان رده ی سامسونگ بیاندازیم، مشاهده خواهیم کرد که توانسته است قدرت بسیار بالایی را در قالب یک گوشی میان رده با قیمتی مقرون به صرفه ارائه نماید. در کل کمپانی سامسونگ تصمیم دارد تا عنوان های پرچمدار و میان رده را در گوشی های خود حذف نماید به همین دلیل در سری های مختلف گوشی های خود از سیستم سخت افزاری قدرتمند استفاده می نماید. به طورکلی می توان از مزیت های بیشتری در مورد این گوشی هوشمند اطلاع پیدا کرد که در روزهای آینده ویدئوی بررسی کلی گلکسی M20 را برای شما قرار خواهیم داد.

 

مطالب مرتبط

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

 

منبع: phonearena

4/5 - (12 امتیاز)

نظرات در مورد : معرفی گلکسی M20 سامسونگ؛ میان رده ای قدرتمند

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *