معرفی پردازنده قدرتمند اسنپدراگون 675 کوالکام

اسنپدراگون 675 کوالکام

اسنپدراگون 675 کوالکام | کمپانی کوالکام یکی از کمپانی های بسیار قدرتمند و معروف در تولید چیپ ست های موبایلی می باشد که تقریبا تمامی کمپانی ها برای تولید گوشی های هوشمند خود باید دست به دامان کوالکام گردند. اکنون باید بگوییم که کمپانی کوالکام پردازنده ی قدرتمند جدید به نام اسنپدراگون 675 را توسعه داده است تا در محصولات آینده ی کمپانی های مختلف عملکرد آن را مشاهده نماییم.

اسنپدراگون 675 کوالکام

کمپانی کوالکام چیپ ست اسنپدراگون 675 را با قابلیت های بسیار پیشرفته برای گوشی های میان رده سری پریمیوم معرفی نموده است. مهم ترین قابلیت این چیپ ست را می توان استفاده از معماری جدید Kryo 460 اعلام داشت که بر اساس هسته های پردازنده Cortex-A76 تولید کمپانی ARM طراحی شده اند. این نوع معماری برای دستگاه های پرچمدار طراحی شده و تاکنون در تولیدات کوالکام شاهد حضور آن نبوده ایم. در اصل پردازنده ی هواوی کایرین 980 نخستین چیپ ست مطرح بازار با هسته های A76 بوده است.

اسنپدراگون 675 کوالکام

پردازنده ی اسنپدراگون 675 از معماری دوخوشه ای نامتقارن بهره مند می باشد؛ 2 هسته ی بسیار قدرتمند با فرکانس 2 گیگاهرتز انجام فعالیت های بسیار سنگین را بر عهده دارند و 6 هسته ی کم مصرف با فرکانس 1.78 گیگاهرتز نیز احتیاج کاربر را در شرایط عادی با مصرف انرژی کم برآورده می نماید. البته به منظور مقایسه، بهتر است که بدانید پردازنده ی اسنپدراگون 845 از هسته های بسیار قدرتمند 2.8 گیگاهرتزی از نوع Cortex-A75 استفاده می نماید و سرعت بسیار زیادی  دارد، در ضمن پردازنده ی پرچمدار کوالکام بر اساس معماری 10 نانومتری تولید شده ولی پردازنده ی اسنپدراگون 675 با معماری 11 نانومتری تولید می گردد.

اسنپدراگون 675 کوالکام

مطالب مرتبط

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  ماژول جدید مبدل های فای کوآلکام

نظرات در مورد : معرفی پردازنده قدرتمند اسنپدراگون 675 کوالکام

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *