معرفی برترین موتور های جستجو

موتور جستجو
موتور جستجو
موتور جستجو

در ادامه مقالات در حوزه موتور های جستجو این بار تصمیم گرفتم تعهدادی موتور های جستجوی جدید رو علاوه بر موتور های جستجوی مشهور براتون معرفی کنم. در ادامه با موتور های جستجور متفاوتی از آنچه تا حالا مشاهده کردید آشنا خواهیم شد.

ابتدا از موتور های جستجوی ایرانی رو که از الگوریتم گوگل استفاده می کنند شروع کنیم ، اولین موتور جستجوی ایرانی که معرفی خواهیم کرد پارسیک نام داره این وبسایت یکی از اولین موتور های جستجوی ایران است ، پارسیک در حقیقت یک محصول دیگر از بنیان گذار وبسایت بلاگفا است ، پارسیک هم توسط جناب آقای شیرازی بنیان گذاری شده ، البته پارسیک علاوه بر یک موتور جستجو در صفحه اصلی خود سعی کرده همچون یاهو آخرین اخبار رو قرار بده ، امیدوارم از این وبسایت استفاده کرده و لذت ببرید.

در گام دوم وبسایت پارسی جو رو برای شما معرفی خواهیم کرد ، پارسی جو دومین موتور جستجوی ایرانی است ، وبمستران عزیز هم می تونند وبگاه هاشون رو به لیست وب های این موتور اضافه کنند.

موتور جستجو
موتور جستجو

از دیگر موتور های جستجوی ایرانی میشه به جستجو گر سلام اشاره کرد این موتور جستجو هم یکی از تازه واردان این حوزه است ، موتور های جستجوگر ایرانی توانسته اند در مدت کوتاهی از عمرشون طرفداران زیادی رو برای خودشون جمع کنند ، اما این رو هم بگم که اغلب کاربران ایرانی ، اینترنت رو با موتور بسیار پر قدرت گوگل شناختند و امروزه حتی برخی از کاربران غیر حرفه ای اینترنت رو خلاصه شده در گوگل می دونند و برای ورود به آدرس یک وبسایت آدرس سایت رو هم در گوگل جستجو می کنند. 🙂

و اما چند موتور جستجوی خارجی ، یکی از برترین موتور های جستجوی هوشمند و علمی در جهان ولفرام آلفا نام داره ولفرام برخلاف دیگر موتورهای جستجو که اغلب گزیده‌ای از وب را در اختیار شما می‌گذارند، ولفرام‌آلفا این اطلاعات را پردازش کرده و سپس در اختیار کاربر می‌گذارد. ولفرام آلفا قادر است به بسیاری از سوالاتی که دیگر موتورهای جستجو قادر به جوابگویی به آنها نیستند پاسخ دهد، برای نمونه سوالی مثل: «ملکه الیزابت دوم در سال ۱۹۴۷ چند ساله بوده است؟» یا «پنجاه و چهارمین کشور کوچک از لحاظ سرانه تولید ناخالص ملی کدام کشور است؟» جالبه نه؟ البته این رو هم بگم این موتور جستجو هم فارسی رو پشتیبانی نمیکنه اما می تونید معادله های پیچیده ریاضی رو به کمک این وبسایت پیدا کنید. برای اطلاعات بیشتر درباره ولفرام آلفا کلیک کنید ، همچنین میتونید به لینک زوم لینک مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید  اسرار خارق العاده گوگل در موتور جستجوی خود

موتور های جستجوی دیگه ، ازفارسی یا بقولی خط الرسم عربی پشتیبانی نمیکنه بخاطر همین ابن موتور های جستجو رو معرفی نکردیم .اگر شما هم موتورهای جستجوی جدیدی رو میشناسید معرفی کنید تا دیگر کاربران استفاده بکنند.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : معرفی برترین موتور های جستجو

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *