چگونه مشکل آپدیت iOS 10 را برطرف کنیم؟

چگونه مشکل آپدیت iOS 10 را برطرف کنیم؟

روز گذشته بود که شرکت اپل جدیدترین نسخه از سیستم عامل محبوب خود یعنی iOS 10 را برای کاربران خود منتشر کرد.در همان ساعات اولیه ی عرضه این سیستم عامل عده ی زیادی از کاربران اقدام به آپدیت کردن دستگاه خود کردند که در این میان بعضی از آن ها با مشکلاتی رو به رو شده و نتوانستند iOS 10 را نصب کنند.در ادامه با ما همراه باشید تا چند راه حل برای برطرف نمودن این مشکل ارائه کنیم.

قطعا نصب یک سیستم عامل جدید می‌تواند بسیار جذاب باشد، اما در عین حال هنگامیکه در زمان نصب آن با خطا مواجه می‌شوید، تمام هیجان شما می‌تواند تبدیل به ناامیدی شود. به عنوان مثال می‌توان به خطای Software Update Failed اشاره کرد که در هنگام نصب iOS 10 over-the-air یا OTA روی می دهد.

این مسئله یکی از متداول‌ترین مشکلاتی است که کاربران در هنگام به‌روز رسانی به یک فریم‌ور جدید با آن مواجه می‌شوند. این خطا در iOS8 و هم چنین iOS9 رخ داد. لذا چندان بعید نیست که در فریم‌ور جدید نیز این اتفاق تکرار شود. خطای Software Update Failed  زمانی ظاهر می‌شود که یک کاربر در هنگام دانلود iOS10 با مشکل روبرو می‌شود و در ابتدا پیغام An error occurred downloading iOS 10 را دریافت می‌کند. اگر شما نیز با این خطا مواجه شده اید، از راه حل های زیر استفاده کنید.

  • یک بار دیگر مراحل را طی کنید

وقتی که در هنگام به روز رسانی با خطا مواجه شدید، در پنجره ی خطا دو گزینه ی Close و Settings وجود دارد. گزینه ی Close را انتخاب کرده و از آن بخش خارج شوید.پس از گذشت چند دقیقه دوباره از قسمت Settings اقدام به آپدیت سیستم خود کنید.

  • قبل از اجرای دوباره مراحل،چند ساعت صبر کنید

هنگامی که یک فریم‌ور جدید برای عموم کاربران در سراسر جهان عرضه می‌شود، میلیون‌ها کاربر iOS به طور همزمان نسبت به دانلود و نصب فریم ور جدید اقدام می کنند. هجوم کاربران برای دانلود سبب خواهد شد تا ترافیک بسیار زیادی بر روی سرورهای شرکت اپل به وجود آید و احتمالا باعث ایجاد اختلال در سرور ها می شود و این امر منجر به آن خواهد شد تا شما و یا بسیاری از کاربران دیگر نتوانند iOS جدید را دانلود کنند. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم تا چند ساعت صبر کنید تا از فشار زیادی که بر روی سرورها وجود دارد، کاسته شود و مجددا اقدام به به روز رسانی دستگاه خود کنید.

  • از iTunes استفاده کنید
بیشتر بخوانید  خطاهای شبکه ای اندروید نوقا بیشتر از ios 10 است

اگر با انجام دو مرحله بالا موفق به حل مشکل خود نشدید نگران نباشید چون راه بهتری هم وجود دارد.برای دانلود و آپدیت دستگاه خود از نرم افزار iTunes که بر روی کامپیوتر خود نصب کرده اید استفاده کنید.برای این کار موبایل خود را به کامپیوتر متصل کنید و سپس نرم افزار iTunes را اجرا کرده و از سربرگ Summery گزینه ی Update را انتخاب کنید.

  • از فایل iOS 10 IPSW استفاده کنید

حتی اگر با انجام مراحل قبل هم موفق نشدید (احتمالش کم است!) باز هم یک راه دیگر وجود دارد.آن هم این است که شما به صورت دستی فایل iOS10 IPSW را دانلود کنید و توسط آن دستگاه خود را به‌روز رسانی نمایید. با این شیوه اغلب مشکل حل خواهد شد. چون شما دیگر از سرورهای اپل برای دانلود کردن فایل فریم‌ور استفاده نمی کنید.

البته انجام این روش خیلی به کاربران مبتدی توصیه نمی‌شود. زیرا شما باید به صورت دستی دستگاه خود را به iOS10 آپدیت نمایید. بنابراین اگر احساس می‌کنید که توانایی انجام چنین کاری را ندارید، بهتر است به انجام مراحل بالا اکتفا کنید. در غیر این صورت مراحل زیر را گام به گام انجام دهید تا iOS10 را با استفاده از روش IPSW دانلود و نصب نمایید :

  • به صفحه دانلود iOS10 بروید و فایل iOS10 IPSW را دانلود کنید. توجه داشته باشید که فایلی از IPSW را دانلود کنید که با مدل دستگاه شما سازگاری داشته باشد.
  • دستگاه  خود را به کامپیوتر وصل کنید و نرم‌افزار iTunes را اجرا نمایید.
  •  در نرم‌افزار iTunes به سربرگ Summary بروید.
  •  با استفاده از گزینه Browse فایل iOS10 IPSW را انتخاب کنید.
  •  در صورتی که در سیستم‌عامل ویندوز هستید کلید Shift را بگیرید. و اگر از سیستم‌عامل Mac استفاده می‌کنید کلید Alt/Option را بگیرید و بر روی گزینه Restore iPhone کلیک کنید.

با انجام این مراحل مشکلتان حل خواهد شد و میتوانید دستگاه خود را به iOS 10 آپدیت کنید و از کار کردن با آن لذت ببرید.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : چگونه مشکل آپدیت iOS 10 را برطرف کنیم؟

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *