مشاوره بازاریابی اینترنتی و مدرس دیجیتال مارکتینگ بهزاد حسین عباسی

دیجیتال مارکتینگ

با پیشرفت تکنولوژی و گسترش رسانه های دیجیتال و شبکه های اجتماعی اکثر کسب و کارهای سنتی دچار مشکل رکود و کمبود مشتری شدند و اگر برنامه منظمی برای مشاوره فروش نداشته باشند قطعا بزودی با مشکل تعطیلی کسب و کار مواجه میشوند. در جوامع مدرن و صنعتی پیشرفت تکنولوژی باعث ایجاد محصولات جایگزین شده و اغلب کسب و کارهای را دچار مشکل کمبود نقدینگی میکند در این راستا وظیفه مشاوره دیجیتال مارکتینگ این است که ابتدا با بررسی تهدیدها فرصتها را شناسایی و در جهت افزایش فروش اقدام نمایند.
در سالهای اخیر مشاوره بازاریابی یکی از ارکان مهم یک کسب و کار بوده و فراموش نکنیم مشاور کسی است که مسیر موفقیت کسب و کار را بارهای پیموده شکستها را تجریه کرده و حال می تواند بهترین پیشنهادها را به کسب و کارها دهد مشاور حرفه ای کسی است که دوره های اموزشی را طی کرده و توانسته در این زمینه تجربه های زیادی را کسب کند. متاسفانه مشاورانی وجود دارند که با وعده ارتقا فروش در دیجیتال مارکتینگ مشاوره فروش شرکتی را به عهده گرفته و زیان های جبران ناپذیری را به وی وارد می نمایند.
در نهایت سعی کنیم ابتدا سوابق تحصیلی مشاور بازاریابی را بررسی و بهترین مشاور را بر اساس سابقه تجربه و پروژه های اجرا شده انتخاب می نماییم.
ما در قرن دیجیتال مارمتینگ زندگی می کنیم بزودی کسب و کارهایی که از دیجیتال مارکتینگ استفاده نکرده اند فقیر تلقی میشوند و قطعا نمی توانند در بازار رقابتی فضایی را برای رقابت داشته باشند. کسب و کارهای بسیاری در سالهای گذشته ورشکست شده اند و کسب و کارهایی هم بودند که جاده موفقیت همواری را طی کردند با برنامه ریزی دقیق و استفاده از مشاوران مدیریت سعی کنیم بهترین برنامه را برای کسب و کار خود برنامه ریزی کنیم.
مشاوره بازاریابی در ایران
در ایران شرکت های مشاوره مدیریت قدمت کمی دارند ولی در نیا با اشاره به شرکتهای بزرگ مکنزی و اکسنچر می توانیم به این نتیجه برسیم که مشاوره یک فرایند برنامه ریزی شده است ما در ایران کمتر کسی را داریم کا وارد شرکتهای مشاوره مدیریت جهانی شده باشد و یا و به کار در شرکت های بزرگ مشاوره مدیریت دنیا اندیشیده باشد؟ این شرکتهای بزرگ چگونه کار می کنند خدماتشان چیست؟ درآمدشان از کجاست و چرا درآمد هنگمفتی از این صنعت دارند واقعا مگر مشاوره بازاریابی چقدر درامد دارد؟

ما در ایران یک شرکت مشاوره مدیریت بین المللی نداریم چرا ؟ و چرا در رنگ جهانی شرکتهای مشاوره مدیریت نیسیتم ؟ آیا فقط مشاوران مدیریت این مشکل را دارند یا صنایع دیگر یا مشاوران دیگر رشته ها این مشکل را دارند؟

مشاوره دیجیتال مارکتینگ در ایران هدفمند نیست و بر اساس تجربه انجام میشود، عدم وجود نیروی انسانی ماهر، فرهنگ و عادت های مدیریتی، عدم تمایل و عدم احساس نیاز واقعی کارفرمایان، اقتصاد دولتی و عدم وجود رقابت، کمبود ضعف در تشکیل تیم های تخصصی از کارشناسان حرفه ای، شکل نگرفتن شبکه های همکاری بلندمدت بین مشاوران به دلیل ضعف فرهنگ همکاری، زبان و متدولوژی یکسان و ضعف در بومی سازی مفاهیم و متدهای مشاوره مدیریت و اصرار بر استفاده از تکنیک های قدیمی و دلایل دیگر مشاوران مدیریت در کشور از دلایل این ضعف می باشد . به عبارت دیگر مشاوره در کشور هنوز به صورت کامل شکل نگرفته و در سطوح ابتدایی است.

در وضعیت فعلی مشاوره فروش ، مشاوره بازاریابی ، عمدتا هنوز هم دانش خود را از طریق آزمون و خطا و درنتیجه یادگیری از طریق انجام کار به دست می آورند. این واقعیتی بد است زیرا هزینه سعی و خطا معمولا چندین برابر هزینه های سرمایه گذاری در آموزش و انتقال تکنولوژی است و سبب ضعف سیستمی و عقب ماندن از دانش روز دنیا، تحمیل هزینه به خود این بازیگران و کل زیست بوم می شود. از سوی دیگر مشتریان دیگر این نوع مشاوره فروش را نمی خواهند.

از طرف دیگر مشاوران مدیریت در بازار امروز کشور متاسفانه یا ابزار فروش شده اند و تلاش می کنند که به مدیران القاء کنند که مشکل شما با ما ازبین خواهد رفت . این درحالی است که در بیشتر پروژه ها نه مشاوره مش و نه گزارش دردی از کارفرمایان دوا نخواهد کرد.

1/5 - (1 امتیاز)

نظرات در مورد : مشاوره بازاریابی اینترنتی و مدرس دیجیتال مارکتینگ بهزاد حسین عباسی

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *