مرحله بعد طرح رجیستری برای روتر و مودم اجرایی خواهد شد

طرح رجیستری

یکی از طرح های موفق دولت تا به امروز اجرای طرح رجیستری به منظور مبارزه با قاچاق کالا و ارز بوده است که برای گوشی های هوشمند و تبلت ها تاکنون اجرا شده است. در حال حاضر وارد کردن گوشی های هوشمند به صورت قاچاقی به بازار غیر ممکن می باشد زیرا در صورتی که شماره سریال آن در سامانه ثبت نگشته باشد پس از گذشت یک ماه از دسترسی خارج می شود.

طرح رجیستری

طرح رجیستری گوشی‌ های تلفن همراه تقریبا یک سال قبل با هدف سازماندهی بازار گوشی های تلفن همراه، مقابله با قاچاق گوشی‌ های هوشمند و بدست آمدن اطمینان از بی‌ ضرر بودن همه ی محصولات وارادتی از نطر میزان تشعشعات با انجام آزمایش‌ های SAR آغاز گردید. اکنون بعد از گذشت یک سال از آغاز طرح رجیستری، معاون وزیر فناوری اطلاعات و ارتباطات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، حمیدرضا دهقانی‌ نیا، با اشاره به تمامی پروسه‌ ی رجیستری گوشی‌ های تلفن همراه، می‌ گوید که مرحله‌ی بعدی طرح رجیستری مربوط به مودم‌ ها و روترها می گردد. دهقانی‌ نیا درمورد روند طرح رجیستری اینطور گفت:

رجیستری گوشی های تلفن همراه به اتمام رسید ولی برای مودم‌ ها، دانگل‌ ها و روترها در حال هماهنگی می باشد که به‌ زودی اجرایی خواهد شد.

طرح رجیستری

دهقانی‌ نیا با اشاره به موضوع وارداتی‌ بودن قسمت عمده‌ ای از مودم‌ ها و روترها، ادعا کرد که با اجرایی شدن طرح رجیستری، قاچاق چنین کالا‌هایی هم از میان خواهد رفت. ایشان در آخر تأکید نمود که با اجرای طرح رجیستری، قاچاق گوشی‌ های موبایل نیز به پایان رسیده است.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  D-Link خشمگین می شود!

نظرات در مورد : مرحله بعد طرح رجیستری برای روتر و مودم اجرایی خواهد شد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *