مراکز بازیافت و اسقاط خودروهای قدیمی تعطیل شدند

اسقاط خودروهای قدیمی

تعطیلی مراکز اسقاط خودروهای قدیمی | این روزها که بازار واردات خودرو به داخل کشور نابسامان می باشد و بسیاری از واردکنندگان دیگر قادر به واردات خودرو نیستند، حضور سازمان ها و مراکز اسقاط خودرو بی معنی می باشد. در این میان باید شرایط را به گونه ای فراهم نمود که اگر واحدی سودی برای دولت و جامعه ندارد حداقل زیانی نیز وارد نکند. اکنون مراکز اسقاط و بازیافت خودروهای فرسوده و قدیمی در حال وارد نمودن خسارت به بدنه ی جامعه می باشند.

تعطیلی مراکز اسقاط خودروهای قدیمی

مصطفی جودی، عضو هیئت مدیره انجمن صنفی مراکز اسقاط و بازیافت خودروهای قدیمی و فرسوده گفت:

به دنبال ممنوعیت واردات خودرو تقریبا 50 هزار گواهی اسقاط خودروهای فرسوده و قدیمی تولیدی در مراکز اسقاط، بدون مشتری هستند و سبب ضرر و زیان این واحدها شده اند. از ابتدای تیر ماه سال جاری که هیئت دولت واردات خودرو به داخل کشور را ممنوع نمود، تمامی گواهی‌ های اسقاط تولیدی در مراکز اسقاط خودرو هم بدون مشتری شده اند.

اسقاط خودروهای قدیمی

ایشان در ادامه ی صحبت های خود افزودند:

قبلا سیستم کاری به این صورت بود که واردکنندگان خودروهای خارجی در ازای واردات هر دستگاه خودرو، تعداد چهار الی هشت دستگاه خودروی سواری فرسوده را از رده خارج می نمودند. در طی این فرآیند تمامی مراکز اسقاط خودرو، خودروهای سواری فرسوده و قدیمی را از مردم خریداری نموده و اسقاط می‌ کردند و گواهی اسقاط آن‌ ها را به واردکنندگان خودرو می‌ فروختند. در تمامی این شرایط مشکل پیش آمده آن است که از اوایل تیر ماه سال جاری به علت توقف واردات خودرو، تمامی گواهی‌ های اسقاط تولیدی در مراکز اسقاط خودروهای فرسوده هم بدون مشتری مانده اند.

به طورکلی، هم اکنون همه ی مراکز اسقاط خودروهای فرسوده در شرایط تعطیلی به سر می‌ برند و هیچگونه فعالیتی در این مراکز صورت نمی‌ پذیرد. این موضوع در حالی است که تمامی این واحدها فقط متعلق به بخش خصوصی می باشند و مالکان آن ها توانایی این را ندارند که بیشتر از این خسارات را تحمل کنند.

 

مطالب مرتبط

بیشتر بخوانید  برترین خودروهای کمتر از 50 میلیون تومان در بازار ایران

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : مراکز بازیافت و اسقاط خودروهای قدیمی تعطیل شدند

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *