مراقب بدافزار خطرناکی که تا ساعاتی آینده انتشار خواهد یافت، باشید

بدافزار

بدافزار جدیدی که تاکنون در سراسر جهان بیش از پانصد هزار کاربر را قربانی خود کرده , به زودی و حتی تا چند ساعت دیگر در کشور انتشار خواهد یافت. این اخبار تا جدی و خطرناک است که مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخداد های رایانه‌ ای وزارت ارتباطات و فن آوری اطلاعات , در طی اطلاعیه ای به مردم اخطار داد که ممکن است این بد افزار تا چند ساعت دیگر به صورت لینک های مختلف وی پی ان در اختیار مردم قرار گیرد.

نکته جالب و قابل توجه درباره ی این بد افزار این است که سرعت انتشار آن بسیار بالا بوده و افرادی که از آن استفاده می کنند فقط یه یک کشور یا یک ناحیه ی جغرافیایی محدود نبوده و افراد زیادی را در نقاط مختلف جهان درگیر کرده است و آمار قربانیان این بد افزار هر لحظه رو به افزایش است. این بدافزار بر تمامی برند ها و دستگاه های اینترنتی تأثیر می گذارد , بیشترین دستگاه هایی که درگیر این بد افزار شده اند شامل NETGEAR ، Mikrotik ، Linksys و TP-Link هستند , همچنین اگر در به روز رسانی تجهیزات ذخیره سازی QNAP مشکلی پیش بیایید , نشان دهنده ی آلوده شدن آن به این بد افزار می باشد.

با توجه به این که دستگاه های اشاره شده و برند های مذکور در کشور ما بسیار پر کاربرد و پر طرفدار هستند , مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه‌ ای وزارت ارتباطات و فن آوری اطلاعات , به صورت خیلی جدی , به کاربران و مدیران هشدار داده و آن ها را نسبت به آن آگاه کرده است. شرکت ها نیز باید تمام تلاش خود را برای جلوگیری از آلوده شدن دستگاه ها انجام دهند. بر اساس آمار اعلام شده بیشتر دستگاه های مسدود و آلوده شده , دستگاه‌ های غیر Back bone بوده و شرکت های آی اس پی را که شرکت هایی کوچک هستند , مورد حمله قرار داده است.

این بدافزار که در قالب یک وی پی ان عرضه می شود , بسیار قوی بوده و منابع و اطلاعات کاربران را به شدت مورد حمله و آسیب قرار می دهد. با این بد افزار ساختار های پیمانی تخریب شده و کلیه اطلاعات پس از ذخیره شدن در مراکز اصلی که این بد افزار به آن ها متصل هستند , کاملا پاک می شود. این امر برای درگاه های کشوری بسیار خطرناک است چرا که انتشار اطلاعات کشوری بسیار خطرناک بوده و در صورت آسیب و تخریب دستگاه‌ های متصل به اینترنت کشور , هزینه های کلان برای بازسازی آن ها نیاز می باشد.

بیشتر بخوانید  فعالیت های جاسوسی در گوشی همراهتان را ردیابی کنید.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : مراقب بدافزار خطرناکی که تا ساعاتی آینده انتشار خواهد یافت، باشید

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *