مدیاتک پردازنده Dimensity 1000C با پشتیبانی 5جی معرفی کرد

مدیاتک

شرکت مدیاتک را باید یکی از کمپانی های فعال در زمینه تولید تراشه پردازشی دانست. این شرکت اخیرا از چیپ 5جی جدید خود به نام Dimensity 1000C رونمایی کرد. پردازنده رده بالایی که انتظار داریم روی اسمارتفون های میان رده سطح بالایی مشاهده کنیم.

Dimensity 1000C در واقع نسخه ضعیف تر چیپ Dimensity 1000 بهار سال جاری بوده که احتمالا روی گوشی های رده میانی تعبیه می شود. برای نخستین بار گوشی  LG Velvet  تی موبایل با این چیپ عرضه می شود.

این پردازنده هشت هسته‌ای با ۴ هسته Cortex-A77 و چهار هسته Cortex-A55 با فرکانس تا ۲ گیگاهرتز معرفی شده است. وظایف گرافیکی نیز برعهده پردازشگر ۵ هسته‌ای Mali-G57 است.

به گفته مدیاتک چیپ جدید قابلیت پشتیبانی از 12 گیگابایت حافظه رم LPDDR4x و حافظه‌های UFS 2.2 داراست. این پردازنده قابلیت پشتیبانی دوربین عقب 64 مگاپیکسلی یا دو حسگر 16 و 32 مگاپیکسلی را داراست. همچنین دوربین گوشی که به این پردازنده مجهز است، با وضوح 4K می تواند به ضبط ویدئو بپردازد. از نظر اتصالات Dimensity 1000C بسیار تواناست. این تراشه با پشتیبانی از شبکه 5G با Mixed Duplex 5G-CA عرضه می‌شود.

همچنین اپراتورهای امریکایی از FDD و TDD پشتیبانی می کنند. همچنین قابلیت اتصال 4G LTE در کنار 4×4 MIMO ، وای‌فای 5 و بلوتوث 5.1 نیز در این چیپ وجود دارد. گفته می شود این پردازنده از صفحه نمایش 1080 پیکسلی با نرخ نوسازی 120 هرتز پشتیبانی می کند. در مجموع با پردازنده میان رده کارآمدی از برند مدیاتک رو به رو هستیم که می تواند عملکرد بالایی از خود نشان دهد.

برای کسب جزئیات بیشتر باید به وب سایت مدیاتک مراجعه کنید.

منبع

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  پردازنده Dimensity 7050 مدیاتک معرفی شد

نظرات در مورد : مدیاتک پردازنده Dimensity 1000C با پشتیبانی 5جی معرفی کرد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *