مایکروسافت و معرفی سرفیس پرو ایکس جدید

مایکروسافت

شرکت مایکروسافت امسال رویداد خاصی برای معرفی محصولات سخت افزاری خود برگزار نکرد. اما در یک رویداد آنلاین به معرفی چند محصول از جمله سرفیس لپ تاپ گو با قیمت 600 دلاری و ارزان پرداخت. علاوه بر سرفیس لپ تاپ گو، نسل جدید تبلت سرفیس پرو ایکس هم با پردازنده ارتقایافته رونمایی شد.

این تبلت که از پردازنده ARM قدرت می گیرد، با قیمت 1500 دلار عرضه می شود. از جمله ویژگی های جدید این تبلت پردازنده SQ2 مبتنی بر ARM و گزینه رنگی پلاتینیومی است. این گزینه رنگی را در سایر محصولات سرفیس شاهد بودیم و حال به سرفیس پرو ایکس رسید.

مایکروسافت اعلام کرد پردازنده SQ2 موجب می شود این تبلت با یک بار شارژ 15 ساعت فعال باقی مانده و همچنین در زمینه عملکرد سخت افزاری نیز گزینه بهتری محسوب می شود. شرکت ردموندی در همکاری که با کوالکام داشته، به توسعه چیپ SQ2 پرداخته که در واقع چیپ سفارشی مایکروسافت از سوی کوالکام است.

در حقیقت اگر بخواهیم بگوییم این چیپ همان اسنپدراگون 8x نسل دوم محسوب شده و متاسفانه از شبکه 5G پشتیبانی نمی کند. یک صفحه نمایش PixelSense با کیفیت 1920*2880 پیکسل هم به کار گرفته شد و این ویژگی در نسل قبلی نیز وجود داشت.

مایکروسافت

محصول جدید مایکروسافت دارای حداکثر 512 گیگابایت حافظه ذخیره سازی و 16 گیگابایت حافظه رم است. گذشته از آن دو پورت USB-C، یک درگاه سرفیس کانکت، یک اسلات سیم کارت با پشتیبانی شبکه LTE و حافظه اس اس دی قابل تعویض هم تدارک دیده شد. حافظه اس اس دی قابل تعویض قابلیتی است که مایکروسافت در کنسول نسل نهمی سرفیس پرو ایکس به کار گرفت.

انتظار می رود ردموندی ها گذشته از موارد گفته شده در کنار گزینه رنگی پلاتینیومی، صفحه کلید جدیدی را برای این تبلت تدارک بینند که بزودی عرضه می شود. صفحه کلیدهایی که گزینه رنگی قرمز، آبی و نقره ای دارد. کاربران در این صفحه کلید قابلیت جای دادن قلم سرفیس اسلیم پن را دارند و گزینه مشکی هم برای آن در نظر گرفته شد.

به نظر می رسد مشکل اجرا برنامه های 64 بیتی که در پردازنده های ARM مشکل داشته، در این مدل تا سطح زیادی برطرف شده است. درباره قیمت مایکروسافت به موارد زیر اشاره کرد:

  •  پردازنده SQ1کوالکام, حافظه رم 8 گیگابایت، 128GB حافظه ذخیره سازی SSD 128 گیگابایتی: قیمت 999 دلار
  • پردازنده SQ1 کوالکام ، حافظه رم 8 گیگابایت، حافظه ذخیره سازی SSD 256 گیگابایتی: قیمت 1,299 دلار
  •  پردازنده SQ2 کوالکام ، حافظه رم 16 گیگابایت، حافظه ذخیره سازی SSD 256 گیگابایتی: قیمت 1,499 دلار
  •  پردازنده SQ2 کوالکام ،حافظه رم 16 گیگابایت، حافظه ذخیره سازی SSD 512 گیگابایتی: قیمت 1,799 دلار

منبع

بیشتر بخوانید  قیمت مایکروسافت Lumia 640 XL پایین تر از 199.99 دلار برای مدت محدود
به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : مایکروسافت و معرفی سرفیس پرو ایکس جدید

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *