قیمت بنزین دو نرخی نخواهد شد

قیمت بنزین

قیمت بنزین | این روزها در خبرها حتما خوانده اید که دولت قصد دارد به منظور جلوگیری از قاچاق بنزین توسط اتباع بیگانه دوباره کارت سوخت و سهمیه بندی های بنزین را روی کار بیاورد. بسیاری از افراد در این خصوص شایعه پراکنی نمودند که بنزین دو نرخه خواهد شد و شرایط در این حالت تغییر می نماید.

قیمت بنزین

اساسا این روزها خبرهای متناقضی در خصوص دونرخی شدن بنزین به گوشی می رسد که نشان از تقابل میان دولت و مجلس شورای اسلامی دارد. در ابتدا اخبار مربوط به‌ صادر نمودن دستور دو نرخی نمودن بنزین و احیای کارت سوخت خودرو توسط یک خبرگزاری انتشار می گردد؛ در ادامه یک خبرگزاری به نقل از مقامات دولتی، افزایش قیمت بنزین و دون رخی نمودن قیمت بنزین را تکذیب نمود ولی این گفته ها و تکذیب‌ ها گرهی از مشکلات مردم باز نمی کند و فقط بر سردرگمی افراد اضافه می نمایند.

در ادامه ی این بحث تقابل میان مجلس و دولت، عبدالله سامری که عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتشار بعضی از اخبار مبنی بر احتمال دو نرخی شدن قیمت بنزین تا پایان سال جاری، بیان کرد:

به هیچ عنوان بحث دو نرخی نمودن بنزین، نه از طرف دولت و نه حتی مجلس مطرح نمی باشد. بر اساس مصوبه ی مجلس و بر طبق قانون بودجه سال جاری، دولت موظف شده است تا نرخ بنزین را تا پایان سال 97 ثابت نگاه دارد و هر نوع تغییر و یا افزایش قیمت بنزین ممنوع بوده و بر خلاف مصوبه مجلس شورای اسلامی می باشد.

قیمت بنزین

نماینده ی خرمشهر در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این موضوع که افزایش نرخ بنزین سبب می گردد تا تورم در قیمت کالاهای اساسی افزایش یابد، اظهار کرد:

نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی با هر نوع تغییر و یا افزایش نرخ بنزین در شرایط کنونی مخالفت نموده اند. ما نیز در مجلس قبول داریم که قیمت بنزینی که به مردم در کشور عرضه می گردد، واقعی نمی باشد و با قیمت واقعی آن فاصله زیادی دارد ولی در شرایط کنونی هر نوع افزایش قیمت و یا دونرخی شدن آن به صلاح کشور نمی باشد و سبب ایجاد فشار بیش‌ تر به اقشار کم‌ درآمد و متوسط جامعه می گردد.

 

بیشتر بخوانید  دست دولت برای افزایش قیمت و سهمیه بندی بنزین باز است

مطالب مرتبط

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : قیمت بنزین دو نرخی نخواهد شد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *