قفل دیجیتال چیست؟ 3 دلیل مهم برای استفاده از قفل دیجیتال

قفل دیجیتال چیست؟ 3 دلیل مهم برای استفاده از قفل دیجیتال

آیا تا به حال نام قفل دیجیتال به گوشتان خورده است؟ اگر با آن آشنایی دارید، از ویژگی های آن باخبر هستید؟ آیا میدانید که چرا امروزه برخی از افراد به استفاده از این نوع قفل روی آورده اند؟ اگر شما نیز مانند بسیاری از افراد پاسخ این سوالات را نمیدانید، به شما پیشنهاد میدهیم این مقاله را تا انتها دنبال نمایید. در این مقاله شما با مفاهیمی همچون قفل دیجیتال، مهمترین ویژگی های قفل دیجیتال و تفاوت قفل های دیجیتال ایرانی و خارجی آشنا خواهید شد.

قفل دیجیتال چیست؟

اگر بخواهیم قفل دیجیتال را به زبان ساده توصیف نماییم، قفل دیجیتال نوعی قفل است که برای بازگشایی کلید را حذف کرده است و روش های دیگری همچون اثر انگشت، تشخیص چهره، رمز عبور، کارت هوشمند و تلفن همراه جایگزین کلید شده اند. این قفل ها امنیت بسیار بالاتری نسبت به قفل های کلیدی دارند و این موضوع نیز به دلیل بازگشایی از طریق مشخصه های بیومتریکی همچون اثر انگشت و تشخیص چهره است. قفل های دیجیتال علاوه بر امنیت بسیار بالا، عملکرد سریعتری دارند و کار با آنها بسیار آسان است.

قفل دیجیتال انواع مختلفی دارند که گونه های آن از روش های بازگشایی متفاوت آنها نشأت میگیرد. یکی از محبوب ترین انواع قفل دیجیتال، قفل اثر انگشتی است. این قفل به دلیل آسانی کار با آنها و همچنین امنیت فوق العاده ای که این قفل برای منازل به وجود می آورد، بسیار محبوب است. نوع محبوب دیگر، قفل های دیجیتال با قابلیت بازگشایی از طریق تشخیص چهره هستند. قفل کارتی و قفل رمزی، اولین انواع قفل دیجیتال هستند که افراد بسیاری تجربه کار کردن با آن را دارند.

3 دلیل مهم برای استفاده از قفل دیجیتال

قفل دیجیتال چیست؟ 3 دلیل مهم برای استفاده از قفل دیجیتال

امنیت بینظیر

اولین و مهمترین دلیلی که باید از قفل دیجیتال استفاده نمایید، امنیت بینظیر آن است. به طور کلی تولید کنندگان قفل دیجیتال به جهت بالا بردن امنیت خانه ها، ادارات، محل کار افراد و … اقدام به طراحی و تولید این محصول نمودند. مشخصه های بیومتریکی که برای بازگشایی این قفل به کار رفته اند، اجازه ورود به هر فردی را نمیدهند و دیگر همانند قفل های کلیدی با سنجاق یا کارت بانکی قابل بازگشایی نیستند. این نکته بدین معنا است که شما با استفاده از قفل دیجیتال، از امنیت خانه یا محل کار خود اطمینان خواهید داشت.

کاربری آسان و راحت

ویژگی مهم دیگر قفل دیجیتال، کاربری آسان آن برای همه افراد است. استفاده از کلید برای بسیاری از افراد مانند کودکان، افراد سالخورده و افرادی که دچار معلولیت هستند، بسیار سخت است اما روش های متنوع بازگشایی قفل دیجیتال این مشکل را برای آنان حل نموده است. همچنین افراد عادی نیز با استفاده از قفل های دیجیتال، احساس راحتی بیشتری دارند.

قابلیت بازگشایی از راه دور

ویژگی مهمی دیگری که قفل دیجیتال دارد، قابلیت بازگشایی از راه دور است. در حال حاضر اکثر قفل های دیجیتال دارای قابلیت اتصال به تلفن همراه هستند و شما میتوانید از هرجایی که هستید، قفل را برای افرادی که پشت درب مانده اند، باز نمایید. همچنین این قفل به شما این امکان را میدهد که رفت و امد افراد به خانه یا محل کار خود را بررسی نمایید.

قفل دیجیتال ایرانی یا خارجی؟

قفل دیجیتال چیست؟ 3 دلیل مهم برای استفاده از قفل دیجیتال

اگر تصمیم خود را برای خرید قفل دیجیتال گرفته اید، مسلما برای خرید با دو نوع قفل مواجه خواهید شد. برخی از این قفل ها، قفل های دیجیتالی هستند که توسط کشورهای دیگر ساخته شده اند و توسط برخی از شرکت ها به داخل کشور وارد شده اند. در طرف مقابل، قفل هایی وجود دارند که متخصان داخلی سازنده آنها میباشند. در این حالت باید تصمیم بگیرید که کدام یک را انتخاب نمایید اما اگر نمیدانید کدام گزینه برای شما بهتر است، ما توضیحاتی در مورد هر یک به شما میدهیم تا بهتر با آنها آشنا شوید.

معمولا تولید کنندگان خارجی علاقه دارند تا از روش های بازگشایی همچون اثر انگشت ، رمز عبور و تلفن همراه استفاده نمایند و معمولا قفل های آنان مجهز به یکی یا دو تا از این روش ها هستند. در قفل های دیجیتال خارجی کمتر مشاهده میکنیم که تمامی روش های بازگشایی در آنها وجود داشته باشد. سیستم های امنیتی بسیار پیشرفته ای در قفل های آنان وجود دارد که اجازه ورود به هیچ فرد غیر مجازی را نمیدهد. قیمت قفل های خارجی نیز متناسب با روش های بازگشایی آنان متفاوت است.

قفل های دیجیتال ایرانی برخلاف بسیاری از محصولات تولید داخل، از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است و صحت این موضوع را میتوان در صادرات بالای قفل دیجیتال ایرانی به دیگر کشورها مشاهده نمود. از روش های بازگشایی محبوب در قفل های ایرانی میتوان به اثر انگشت، تشخیص چهره، رمز عبور، کارت و استفاده از تلفن همراه اشاره نمود. قفل های تولید داخل نیز همانند نمونه های خارجی، از سیستم های پیشرفته امنیتی برخوردار هستند تا هیچ فردی نتواند با از روش های غیر مجاز مانند هک کردن برای باز نمودن قفل استفاده نماید.

نکته ای که گفتن آن اهمیت دارد این است که قیمت قفل های دیجیتال خارجی به دلیل افزایش بی سابقه قیمت ارز، تفاوت فاحشی با قفل های داخلی دارند و این تفاوت قیمت به دلیل کیفیت بهتر آنها نیست. برخی از قفل های دیجیتال ایرانی با قیمت پایین تر از قفل های خارجی، امکانات بالاتری را در اختیار شما قرار میدهند.

به طور کلی این موضوع که قفل دیجیتال ایرانی بهتر است یا قفل دیجیتال خارجی، سوال درستی نیست. هر فردی میتواند متناسب با نیازها و بودجه خود، یک قفل را انتخاب نماید اما اگر به طور همزمان قیمت و کیفیت برای شما اهمیت دارد، بهتر است خرید قفل های دیجیتال ایرانی را مدنظر خود قرار دهید.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : قفل دیجیتال چیست؟ 3 دلیل مهم برای استفاده از قفل دیجیتال

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *