آیا اینترنت دوباره قطع می شود؟

قطعی اینترنت ایران

از دقایقی پیش در استان ها و شهرهای مختلف ایران اختلالاتی در اینترنت به وجود آمده است این روزها صحبتی از وضعیت اینترنت ایران در میان بیانات مسئولین و حتی شایعات در خصوص قطعی اینترنت و همچنین اینترنت ملی نشده است. با در نظر گرفتن کندی شدید اینترنت در روز گذشته شایعاتی در بین مردم برای قطعی اینترنت منتشر شد اما تاکنون اینترنت بین الملل هنوز قطع نشده است و هیچ خبری از قطعی اینترنت منتشر نشده است.

قطعی اینترنت بین الملل

روز سه شنبه 24 دی ماه حوالی ساعت 17.30 ایران اینترنت بصورت لحظه ای قطع شد و دسترسی به سایت های اینترنتی خارجی و شبکه های اجتماعی اینستاگرام هم قطع شد. به گزارش زوم تک احتمال قطعی اینترنت در روز های آینده وجود دارد.

صدمات قطعی اینترنت

اما قطعی شدن اینترنت چه صدماتی به استارتاپ ها و شرکت های مرتبط با حوزه ای تی می زند ؟ در مدت زمانی که دسترسی به اینترنت در  ایران قطع شد تمامی شرکت های فعال در حوزه خدمات اینترنتی و آی تی به مدت یک هفته تعطیل شده بود ، از شرکت هایی که بیزینس های شان بصورت کامل قطع شده بود می توان به فروشگاه های اینترنتی ، شرکت های طراحی سایت ، شرکت های سئو و دیجیتال مارکتینگ ، شرکت های فعال در اینستاگرام و تلگرام ، شرکت های اینترنت محور که خدماتشان فقط از طریق اینترنت بین الملل قابل اجراست بصورت موقتی کاملا تعطیل شده بودند.

اغلب شرکت های تجاری هم که ارتباطشان با شرکت های همکارشان در کشور های خارجی بود هم به دلیل عدم دسترسی به اینترنت بین الملل بصورت کامل از دست رفته بود.

آیا باید از اینترنت به آرامی خداحافظی کنیم؟

در حال حاضر به نظر می رسد با شرایطی که پیش آمده باید گفت که امکان همچین اتفاقی نیز ممکن است.
اما قطع ناگهانی اینترنت به کشور در این مدت زمان کم باعث خسارت های مالی زیادی بر مشاغل در کسب و کار اینترنتی وارد کرد.
در نتیجه بیشتر کسانی که در کسب و کارهای اینترنتی فعالیت می کنند بیشتر از همه نگران آینده ی شغلی خود هستند
در دنیای امروزی اینترنت برای فرد یا گروه خاصی نیست تا تنها با قطعی اینترنت انتظار داشته باشیم فقط گروهی از مردم با مشکل رو به رو می شوند. این موضوع در صورتی است که هر یک از افراد با توجه به فعالیت و نیاز خود به بستر اینترنت دسترسی پیدا می کنند و بسیاری از افراد از این راه کسب درامد می کنند.
در صورت قطعی اینترنت شاهد خواهیم بود تا کسب و کارهای کوچک خانگی کمرنگ شوند و درواقع ضربه ای به سرمایه گذاران در این زمینه ایجاد می شود.
در این میان اطلاعاتی در خصوص قطعی اینترنت در روزهای آتی در دست نیست و می بایست منتظر اخبار و اطلاعات جدید از مقامات مرتبط با حوزه فناوری باشیم.

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  رونمایی هوآوی از تراشه و گوشی 5G تا ماه ژوئن 2019

نظرات در مورد : آیا اینترنت دوباره قطع می شود؟

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *