قابلیت adaptive ANC در هدفون ها چیست

قابلیت adaptive ANC طی سالهای اخیر به محبوبیت بیشتری در بین هدفون ها رسیده است ، اما شاید ندانید که انواع مختلفی از راه حل های ANC در بازار وجود دارد. بنابراین Adaptive ANC چیست؟

حذف نویز فعال چگونه کار می کند؟

قبل از اینکه بدانیم ANC انطباقی چیست ، در وهله اول باید ارزش کارکرد فعال کردن نویز را فراموش کرد. ANC با لغو غیرفعال نویز غیرفعال متفاوت است ، اصطلاحی که اغلب با لغو نویز فعال اشتباه گرفته می شود. اشکال منفعل از بین بردن و جدا کردن سر و صدا به سادگی به سرکوب صداهای خارجی از طریق طراحی هدفون اشاره دارد. اساساً اگر هدفون از تناسب خوبی برخوردار باشد یا بتواند مهر و موم خوبی ایجاد کند ، می تواند برخی از صداهای محیطی را برای یک تجربه کمتر سرزده مسدود کند. گوش بیش از حد در این مورد بهترین است ، اما هدفون های بی سیم می توانند مهر و موم خوبی نیز ایجاد کنند.

ANC در بالای یک طراحی جدا کننده منفعل / نویز کار می کند. این از میکروفون ها برای تشخیص فرکانس صدای وارد شده به شنونده استفاده می کند ، با تراشه ANC موجی معکوس ایجاد می کند برای سرکوب هر گونه صدای ناخواسته.

همه هدست های ANC برابر به دنیا نمی آیند و هدفون ها تمایل به استفاده از feed-forward (میکروفون در خارج از گوش) ، feed-back (میکروفون در داخل گوش) و هیبریدی (میکروفون داخل و خارج) دارند. ترکیبی بهترین راه حل است زیرا صداها را از خارج و درون گوش شما تشخیص می دهد تا بهینه ترین تجربه حذف صدا را ایجاد کند.

 

فناوری adaptive ANC چیست؟

این امر ما را به آخرین روند در زمینه فعال کردن نویز در بازار هدفون می رساند. یک راه حل تطبیقی نباید با “قابل تنظیم” اشتباه گرفته شود. مورد دوم چیزی است که می توانید با تنظیم سطح ANC از طریق کنترلهای پردازشی مانند هدفونهای سطح مایکروسافت 2 یا هدفون لغو نویز Bose 700 کنترل کنید.

ANC تطبیقی به طور خودکار سطح لغو سر و صدا را تغییر می دهد ، تغییرات در فرکانس صدا را که به گوش شنونده می رسد تشخیص می دهد و در زمان واقعی برای بهترین عملکرد ممکن سازگار می شود. این روند با تعدادی هدفون برتر از جمله هدفون Sony-WH-1000XM4 و JBL Club One در حال محبوبیت بیشتر است.

بیشتر بخوانید  بهترین هدفون‌های ارزان قیمت در بازار ( تیرماه96)

کوالکام راه حل تطبیقی ANC خود را برای هدفون های بی سیم واقعی اعلام کرد و طبق گفته کوالکام این راه حل عملکرد خود را بر اساس تنگی مناسب و سطح نشت صدای خارج برای عملکرد ثابت تر تنظیم می کند ، در حالی که پوشیدن نیز راحت است.

با تمام این تفاسیر فناوری ANC تطبیقی کمک خواهد کرد تا سروصدا بیرونی از بین رفته و شاهد کیفیت صدا بالایی درون هدفون باشیم. هدفون های مختلفی هستند که به این فناوری مجهز شدند و در این بین باید بیان داشت که ANC تطبیقی می تواند کمک شایانی در بهبود کیفیت صدا کند.

ANC تطبیقی

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : قابلیت adaptive ANC در هدفون ها چیست

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *