قابلیت های قلم S Pen گلکسی نوت 9

قلم S Pen

قلم S Pen | بالاخره زمان اتمام شایعه های پیرامون گلکسی نوت 9 فرا رسید و این فبلت پرطرفدار و محبوب برای همگان رونمایی شد. اکنون زمان آن فرا رسیده است، به بررسی قلمی که در شایعات از آن به عنوان قلمی جادویی با قابلیت های بسیار یاد شده بود، بپردازیم. قلم S Pen سامسونگ همانطور که در مورد آن شایعاتی درز کرده بود و افشاگران درخصوص آن اطلاعاتی منتشر کرده بودند، یک قلمی با قابلیت های فوق العاده می باشد.

قلم گلکسی نوت 9

قلم S Pen

در ابتدا باید در خصوص نوع طراحی نوت 9 بگوییم که این فبلت از لحاظ ظاهری تفاوت چندانی با نوت 8 سامسونگ ندارد و نمی توانیم در این خصوص نظرات متفاوتی بدهیم ولی قلم S Pen نسبت به قلم استایلوس تغییرات بسیاری داشته است. قلم S Pen با استفاده از اتصال با بلوتوث میان قلم و گوشی، امکان تبدیل شدن به کنترل از راه دور دارد که همین ویژگی قابلیت‌ های بسیار خوبی را برای قلم جدید کمپانی سامسونگ به ارمغان می‌ آورد.

کمپانی سامسونگ در نسل‌ های پیشین قلم استایلوس، اساسا حساسیت و نوع طراحی ارگونومیک آن را بهبود بخشید ولی در سال جاری برای قلم S Pen نوت 9 سنگ تمام گذاشته است. نسل جدید قلم سامسونگ دارای قابلیت اتصال بلوتوث با LE می باشد، این معنا که دارای امکان اتصال بلوتوثی با مصرف انرژی کم را دارا می باشد. با استفاده از این قابلیت، قلم S Pen می‌ تواند به صورت کنترل از راه دور با نوت 9 در ارتباط باشد.

قلم S Pen

براساس ادعای این کمپانی قلم از فاصله‌ی 9.1 متری با گلکسی نوت ۹ می‌ تواند ارتباط بلوتوثی برقرار نماید. لازم به ذکر است که کاربران قطعا قصد ندارند با استفاده از این قلم از راه دور در داخل گوشی خود یادداشتی بنویسد و یا با گوشی خود بازی کنند تنها این قلم از راه دور درست شبیه به کنترل از راه دور می باشد. زمانی که کاربر بر روی دکمه‌ ی کناری این قلم کلیک نماید، شبیه به یک کنترل از راه دور عمل کرده و ویژگی های جذابی در اختیار کاربر نوت 9 قرار می‌ دهد.

برای مثال اگر کاربر بر روی دکمه سمت‌ راست روی قلم ضربه بزند و کمی نگه دارد، اپلیکیشن دوربین فعال می‌ شود و با دو بار فشار دادن همان دکمه می‌توان دوربین سلفی یا دوربین اصلی را بر روی پنل پشتی نوت 9 انتخاب نمود. در آخر تنها با یکبار فشار دادن همان دکمه می‌ توانید عکس بگیرد و قلم شما شبیه به دکمه ی شاتر دوربین عمل خواهد کرد.

بیشتر بخوانید  نسخه چینی Galaxy Z Fold3 سامسونگ با پردازنده اسنپدراگون 888 رویت شد

 

مطالب مرتبط

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید ….

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : قابلیت های قلم S Pen گلکسی نوت 9

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *