فیلم کوتاهی که با آیفون فیلمبرداری شد، موفق به کسب جایزه تورنر گردید

فیلم سازی با آیفون

تقریبا همه ی افراد می دانند که گوشی های آیفون کمپانی اپل از سنسورهای قدرتمندی برای عکاسی و فیلمبرداری بهره می برند و هر ساله فیلم سازان بسیاری با استفاده از آیفون های این کمپانی اقدام به ساعت فیلم های کوتاه می کنند ولی گویا امسال این موضوع کمی جدی تر شده و با قدرتمند تر شدن گوشی های آیفون، توانسته اند موفق به دریافت جایزه ی تورنر (جایزه ی معتبر هنری انگلستان) گردند.

فیلم سازی با آیفون

یک فیلم کوتاه که کاملا با دوربین گوشی آیفون اپل گرفته شده است توانسته برنده ی جایزه ی معتبر، تورنر 2018 در انگلستان گردد. از سال 1984 میلادی، این جایزه هر سال به یک هنرمند در زمینه ی هنر‌های بصری اهدا می گردد. این جایزه یکی از اصلی ترین جوایز هنری در انگلستان به شمار می آید. این فیلم کوتاه با نام Bridgit تولید شده است که توسط فیلم سازی به نام شارلوت پرودگر در مدت زمان یک سال، ساخته و پرداخته شد. اساسا این فیلم به عنوان توصیف‌ های خود فیلم ساز در سری کلیپ‌ های کوتاه می باشد که در آن سوژه‌ هایی نظیر ییلاقات کشور اسکاتلند از داخل یک قطار، همچنین یک کشتی باری از داخل یک قایق و یک گربه که در حال بازی با لامپ می باشد را شاهد هستیم.

فیلم سازی با آیفون

شارلوت پرودگر در گفتگو با روزنامه ی گاردین علت انتخاب گوشی آیفون به منظور ساخت این فیلم را راحتی استفاده و همچنین در دسترس بودن این گوشی در سفر اعلام نموده است و همچنین ایشان بیان کرده اند که:

برای من هر چیزی که احتیاج داشتم، در این گوشی موجود بود

 

مطالب مرتبط

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

 

منبع: petapixel

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : فیلم کوتاهی که با آیفون فیلمبرداری شد، موفق به کسب جایزه تورنر گردید

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *