نامه فیلترینگ گوگل پلی صحت دارد

نامه فیلترینگ گوگل پلی صحت دارد

در حالی که هنوز خبر و حواشی مسدود سازی سایت های دانلود فیلم و سریال بر سر زبان هاست، به تازگی خبر جدید مبنی بر یک مسدود سازی دیگر، اما اینبار برای گوگل پلی شنیده می شود. منبعی آگاه در مکالمه ای که باشگاه خبرنگاران جوان با خبرنگار حوزه حقوقی-قضایی داشته، صحت درخواست فیلترینگ گوگل پلی را با ارسال نامه ای تایید کرد! بنابراین میتوان گفت نامه فیلترینگ گوگل پلی صحت دارد .

نامه فیلترینگ گوگل پلی صحت دارد

براساس این نامه که منتسب به جواد جاوید نیا، دبیر کارگروه تعیین محتوای مجرمانه می باشد، از ارائه دهندگان خدمات درخواست شده که گوگل پلی را نیز به لیست مسدودی ها اضافه کنند. همینطور قبل از انتشار خبر این نامه، در فضای مجازی از طرف سرپرست معاونت فضای مجازی دادستانی کل کشور نیز به موضوع مسدودسازی پلی استور در حداقل زمان اشاره شده است. در متن این نامه هیچ توضیحی مبنی بر دلیل مسدودسازی گوگل پلی در پهنای باند اینترنت ذکر نشده و دادستانی کل کشور نیز هیچ بیانیه ای در مورد این موضوع منتشر نکرده است.

نامه فیلترینگ گوگل پلی صحت دارد

این خبر فیلتر شدن و مسدودسازی گوگل پلی از طرف اپراتورها، با واکنش های بسیاری در شبکه های اجتماعی مختلف، به خصوص توئیتر روبرو شد. حتی مدیرعامل کافه بازار، امین امیر شریفی نیز در پستی در توئیتر عدم موافقت خود از فیلترینگ رقیب خود یعنی گوگل پلی را اعلام کرد. کافه بازار به مدت 8 سال است که در کنار پلی استور در حال رشد است و با وجود مزیت هایی که برای محتوای بومی و پرداخت، در کنار محدودیت های محتوایی و همینطور نداشتن قابلیت نصب پیش فرض و دسترسی های سیستمی، توانست حدود 40 میلیون کاربر را به خود جذب کند و اینبار از فیلترینگ گوگل پلی حمایت نمی کند.

نامه فیلترینگ گوگل پلی صحت دارد

در پی اینکه نامه فیلترینگ گوگل پلی صحت دارد ، باید بدانید که فیلتر شدن این سرویس جدا از محدود کردن دسترسی کاربران برای استفاده کردن از آن، برای توسعه دهندگان میتواند چالش برانگیز باشد. چرا که یکی از لازمه های توسعه برنامه ها برای سیستم عامل اندروید، استفاده از گوگل پلی سرویس بوده و در صورتی که فیلتر شود، توسعه دهندگان برای بروزرسانی و توسعه برنامه خود با مشکل روبرو خواهند شد.

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  پیکسل 8 گوگل در نهایت معرفی شد

نظرات در مورد : نامه فیلترینگ گوگل پلی صحت دارد

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. یک مشت —- جمع شدن تشکل کارگروه دادن
    یکی نیس بگه اخه عقل کل(ها)
    با این کارتون کل گوشی هارو مختل میکنین
    واقعا نمیفهمن؟

  2. با تشکر از مطالب خوبتون
    سوالی داشتم اگر گوگل پلی فیلتر بشود , آپدیت های مختلف مربوط به گوگل در روی موبایل های اندروید به مشکل بر می خورد یا از طریق کافه بازار میشه آپدیت کرد ؟؟