فسخ قرارداد بنیاد تعاون سپاه با همراه اول و مخابرات

بنیاد تعاون سپاه

بنیاد تعاون سپاه | دو شرکت بسیار قدرتمند و فعال ایران یعنی مخابرات و اپراتور همراه اول یکی از رکن های اصلی و به عنوان پر درآمدترین شرکت های کشور می باشند. بسیاری از افراد به این مسئله اشاره می نمودند که پشت این کمپانی ها بنیاد تعاون سپاه بوده و به نوعی تمامی درآمد حاصل از این شرکت ها عاید سپاه می گردد.

بنیاد تعاون سپاه

در شهریورماه سال 1388 که کنسرسیوم توسعه اعتماد مبین، شرکتی در زیر نظر بنیاد تعاون سپاه و ستاد اجرایی فرمان امام حدود 51 درصد از سهام مخابرات ایران را با ارزش 7800 میلیارد تومان خریداری نمود و امروز روابط عمومی این بنیاد تعاون در طی یک اطلاعیه ای خبر از فسخ شدن قرارداد به دنبال تدابیر ستاد کل نیروهای مسلح منتشر نمود و اعلام کرد که سهم خود از این کنسرسیوم را واگذار نموده است. بر همین اساس بنیاد تعاون سپاه از سهام داری شرکت های پر بازده همراه اول و مخابرات کشور دست برداشت و معلوم نیست که این 51 درصد سهام کنسرسیوم توسعه ی اعتماد مبین که ارزشی برابر باهزاران میلیارد تومانی دارد، اکنون متعلق به کدام ارگان و شرکت می باشد.

بنیاد تعاون سپاه

بعضی از کارشناسان این کار را اقدامی بر علیه تحریم‌ ها عنوان نمودند تا مخابرات کشور و اپراتور همراه اول با سهامداران خود درگیر این بحث های سیاسی نگردد ولی همچنان نمی‌ توان دیدگاه قطعی را درخصوص این مسئله تا زمان اعلام جزییات دقیق‌ تر ارائه نمود. کنسرسیوم توسعه ی اعتماد مبین به عنوان بدنه بزرگی در میان  سازمان‌ های حوزه ICT کشور بوده و جدا از شرکت مخابرات و اپراتور همراه اول، سازمان‌ هایی نظیر مبین‌ نت و بانک آینده را نیز در زیر مجموعه خود قرار داده است، در صورتی که هنوز اعلام شده که بنیاد سپاه تنها از قسمت ارتباطات ثابت و سیار خارج گردیده است.

بنیاد تعاون سپاه

مطالب مرتبط

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  24 ساعت مکالمه‌ی رایگان همراه اولی برای مناطق زلزله زده

نظرات در مورد : فسخ قرارداد بنیاد تعاون سپاه با همراه اول و مخابرات

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *