فروش تولیدات کمپانی رنو به ایران به طور کامل متوقف شد

کمپانی رنو

کمپانی رنو | پس از اجرای تحریم های اولیه ی ایالات متحده علیه ایران، بسیاری از کمپانی های اروپایی و حتی کمپانی های چینی بازار خودروهای ایران را ترک نمودند. یکی از کمپانی هایی که بازار خودرو ایران را ترک کرد، کمپانی فرانسوی رنو بود که تقریبا حدود یکسال در ایرا به طور رسمی فعالیت داشت و خودروهای خود را وارد بازار کشور نموده بود اما از اواخر شهریور ماه به طور کامل نمایندگی های خود را جمع آوری کرد ولی تا مدتی قبل هنوز قطعات و خودروهایی را به ایران به صورت غیر رسمی ارائه می کرد.

کمپانی رنو

این کمپانی فرانسوی در طی گزارش عرضه‌ ی محصولات این کمپانی در ماه سپتامبر میلادی اعلام نمود که طی این ماه هیچگونه فروشی در بازار ایران نداشته ولی این موضوع در حالی بود که طی سپتامبر 2017 میلادی چیزی حدود 10 هزار و 932 دستگاه از تولیدات خود را وارد بازار خودروهای کشور نموده بود. کمپانی رنو در ماه اوت سال جاری، دقیقا همزمان با اولین ماه بازگشت تحریم های ایلات متحده ی آمریکا بر علیه ایران هم فروش خود در بازار ایران به نصف رساند و حدود 7 هزار و 626 دستگاه وارد کشور نمود. تحریم‌ های ایالات متحده علیه صنعت خودروسازی کشور از تاریخ 6 اوت 2018 مجددا آغاز شد.

کمپانی رنو

کمپانی با وجود اینکه روابط طولانی و گسترده ای با صنعت خودروسازی ایران داشت یک دفعه همکاری های خود را با کشورمان متوقف نموده است. این کمپانی فرانسوی در طی دوره اول تحریم‌ های خودروسازی که توسط دولت باراک اوباما بر علیه ایران اجرایی شد همکاری های خود را با ایران کم کرده بود ولی بر اساس آمارهای منتشر شده در ماه سپتامبر سال جاری میلادی، در دوره ی جدید تحریم ها این همکاری ها را به طور کامل با ایران قطع کرده است.

مدیران فرانسوی این کمپانی صراحتا اعلام نموده اند که از تحریم‌ های ایالات متحده بر علیه کشورمان پیروی خواهند کرد. بر همین اساس، فروش کلی رنو به ایران در 9 ماهه ی سال جاری نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افتی 13 درصدی روبرو شده است و به چیزی حدود 96 هزار دستگاه رسیده است. این کمپانی در 9 ماهه ی سال گذشته میلادی 110 هزار و 549 دستگاه خودرو وارد بازار خودروهای کشور کرده بود.

بیشتر بخوانید  رنو ساندرو ۲۰۱۶ ، چهره ای متفاوت

 

مطالب مرتبط

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : فروش تولیدات کمپانی رنو به ایران به طور کامل متوقف شد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *